@Andrahalvlek Vad härligt för dig! Grattis eller vad man nu säger… Hursomhelst är jag superglad för din skull! Någonstans finns det ändå rättvisa! Och gör många hoppsasteg🤣😂🤣!🥰

@Se klart Tack ❤️ Vissa drömmar kanske förblir drömmar, eller så förverkligas de när allt känns rätt. Just nu var inte rätt tid. Just nu är tid att bara njuta av min jobbvardag, som ger mig lagom mycket kreativitet och stimulans.

Faktiskt skrev jag till chefen att nu när jag vet att jag blir kvar så vill jag erbjuda mig att handleda praktikanter och nya vikarier, vilket jag verkligen gillar att göra. Det är typ det enda jag saknar från mitt gamla jobb som personalansvarig.

Kram 🐘

Idag åkte jag till affären direkt efter jobbet, på tom mage. Verkligen en gambling på hög nivå! Trött och hungrig.

Jag ville testa mig själv, om mitt förnuftiga tänk stod pall. Det gjorde det, jag kom endast hem med en enda sak som inte stod på inköpslistan: En burk mixade färska blåbär och hallon för hutlösa 75 kr.

Börjar helgen nöjd, liggande i badet, i vetskap om att jag har en färdig matlåda både till ikväll och imorgon kväll. En fördel med två buljongdagar per vecka är att helgens matlådor räcker även till kommande helg. Bra, då undviker jag hämtmat helt på helgen.

Kommande vecka ska jag på 85-årsfest på tisdag kväll och julbord på onsdag kväll. Funderar på om jag ska buljongdieta frukost och lunch dessa två dagar? För att spara kalorier liksom. Ska sova på saken. Ska också sova på funderingen över vad jag ska välja på julbordet? Vad är extra viktigt för mig? Rågad tallrik och påbackning godkänns icke i dietland!

Kram 🐘

Hej igen!
@Andrahalvlek,
Såg att du tänkte i princip hoppa över en riktig frukost och lunch, tycker det verkar vara en dålig ide' detta. För nog ska du äta ordentlig mat för annars blir det nog onödigt jobbigt tror jag. Vet ju själv att man inte fungerar riktigt som man ska om man slarvar med maten. Lite mindre portion kan man väl ta om man vill, men kroppen behöver ju ha sin näring och vitaminer eller hur...
Ha det gott!

@Andrahalvlek Jag blir så oerhört glad av att läsa att det löste sig med ditt jobb! Så himla kul och att du kanske också kan få börja handleda igen❤️ Jätte stort grattis och så starkt jobbat! Du är en stjärna! Och så grymt bra du löste affären trots hunger! Du inspirerar mig❤️Tack för att du finns och delar med dig av livet❤️

@Flarran Jag dricker enbart buljong två dagar per vecka, tisdag och onsdag. Det funkar bra. Totalt dricker jag 2,4 dl buljong fördelat på sex tillfällen. Vid närmare eftertanke ska jag nog bara byta buljongdag och dricka buljong måndag istället för tisdag. Då är sannolikheten större att jag inte överäter tisdag kväll.

Kram 🐘

Förra lördagen var jag med när äldsta dottern julpyntade. I söndags julpyntade vi hos yngsta dottern. I måndags julpyntade vi hos min mamma. Och idag har jag julpyntat hos mig själv. En jättestor adventsstjärna, en adventsljusstake, en nyinköpt bordsgran (som jag döpt till Gran-Jan) med små röda och guldiga kulor enbart, en röd/guldig duk på köksbordet, totalt fem mjuka tomtar plus två i porslin, och en julkrans på ytterdörren. Thats it. Precis lagom och gick att summera i en mening.

Efter alla barnår, som i min yngsta dotters fall bara pågick år efter år, känns det så jävla nice att julpynta minimalistiskt. Vi ska inte vara här hos mig på jul och de få besök jag eventuellt får bryr sig inte ett dugg om julpynt, de kommer i så fall för min skull.

För yngsta dottern, som bor litet, har vi också komprimerat pyntet. Hon är nöjd om hon får en chokladkalender (helst två) och har x antal porslinstomtar och sin rosa plastgran. Och stjärnor i fönstren, och en stor lysande jultomte i entrén. Jag har också infört en ny tradition med adventspaket, som innehåller olika typer av jultröjor och tights. Då kan hon sprida julfeeling varje dag i december. Tomteluva började hon med dagligen innan den 1/12.

Dagens adventspaket innehåller dock ett duschdraperi med julmotiv och en tygkasse med tomtemotiv. Det ska bli spännande att höra om hur hon ser på denna nyordning. Nästa söndag får hon en jättefin röd klänning i sammet och svarta strumpbyxor, för nästa måndag ska de ha julfest på hennes dagliga verksamhet. Hon är nöjd, och då är jag nöjd. Och njuter av min fina bordsgran Gran-Jan 🎄

Kram 🐘

Yes! Exakt -10 kg på sex veckor. Det här känns riktigt bra inför frestelsernas högtid nummer ett. Välja noga.

Min kropp svarar otroligt bra på kaloribegränsning, på ett sätt som den inte har reagerat på många år. Jag har ju ofrivilligt jojobantat när jag har varit utmattningsdeprimerad, först år 2018 och sen 2021. Rasar i vikt när jag är deprimerad, rusar i vikt när jag börjar äta igen. Mycket sötsaker.

Stackars min lilla tappra kropp ❤️

Kram 🐘

@Andrahalvlek Grattis t viktminskningen! Man kan inte annat än att beundra dig för när du bestämt dig för något så genomför du det!
Jag behöver också gå ner i vikt men kan inte använda mig av din metod för jag skulle nog ge upp. Jag tänker ändå en snabb viktminskning inledningsvis kan ge motivation till att fortsätta…att ha bra matvanor och träning. Det är vad jag skulle behöva….men om jag/vi har klarat av att bli nyktra borde jag även kunna sluta med det feta och det söta eller😉 Hur som helst heja heja dig!

Kram❣️