Kaffetanten88

Just det. Sonen mådde så bra igår så jag och sambon kunde fullfölja våra dejtplaner medan mamma var barnvakt. Vi gick på bio. Efteråt så åt vi middag på en krog. Första gången jag var på en krog sen jag blev nykter. Visst poppade det upp tankar på alkohol men inget sug. Så jäkla coolt vad lite tid utan kan göra. Jag vill inte dricka. Jag vill inte förstöra det jag har nu. Ja jag mår fruktansvärt ibland. Men de ljusa stunderna är ju så mycket bättre utan alkohol. Dejten var den bästa jag haft och utan alkohol fick man ju verkligen uppleva den med. ☺️❤️

Kaffetanten88

Nu har jag avslutat min behandling med antabus!!!! Kommer fortsätta ta prover en gång i månaden. Och ha möte med sköterskan någon gång i månaden ett tag. Skulle jag börja bli sugen igen var det bara att höra av sig. ☺️❤️ Men känner mig stolt!!

@Kaffetanten88 skrev:"Men de ljusa stunderna är ju så mycket bättre utan alkohol. Dejten var den bästa jag haft och utan alkohol fick man ju verkligen uppleva den med."

Ja, tänk det är verkligen så här tycker jag. Jag har haft lite svårt att förstå de som kör alkohol i alla trevliga stunder. Skidåkning, stranden , konserter etc. Det känns mest som en grej, en ovana. De ljusa stunderna är så mycket bättre utan en dimma av alkohol. Och en dejt med nån man gillar likaså.
Vad trevligt att du fick uppleva dejten och hoppas att du snart hittar din balans. Skönt att sonen är bättre också.

Kaffetanten88

Visst är det så. Så kommer man minnas dem också. Kan köra hem. Ja det finns många plus. @Sisyfos ☺️❤️

Idag kom ett litet kort sug. Jag analyserade varför lite. Jag var trött. Vaknat 4 två nätter i rad. Har en udda biverkning pga en av medicinerna vilket nog betyder att jag måste byta den. Skapar stress för ännu mer obalans. Jag har kört diet ett par dagar. Lchf. Inget socker, inga kolhydrater. Jag kan satsa alla mina pengar på trötthet och sötsug. Köpte en bulle direkt. Det hjälpte. Plus att jag vill inte dricka. Jag vill må bra och dricka är inte vägen det är jag så väl medveten om. Tankar får man ha. Bara de inte blir handling ☺️❤️

@Kaffetanten88 skrev:"Tankar får man ha. Bara de inte blir handling"

Exakt så! Som du säger vet du ju att alkoholen inte är en lösning, men det är ju inte alltid lätt att tänka så rationellt. Viktigt att fortsätta grunda dessa tankar så att du är redo när det blåser.

Kaffetanten88

Jag måste lära mig hantera det lite nu för nu kör jag ju utan antabus. Testar mina vingar lite. Men jag har fortfarande hjälp av beroendecentrum. Skulle det hända något får jag väl börja med antabus igen. @TappadIgen ☺️❤️

Kaffetanten88

Idag mår jag riktigt bra. Inte manisk. Inte deppig. Bara…jag vet inte.. jag mår bra..om jag tänker för mycket på det får jag ångest så ska fatta mig kort men idag är en bra dag helt enkelt. ☺️❤️

@Kaffetanten88 Det låter härligt! :) Jag har nog sagt det tidigare och du är säkert medveten om det men det kanske tål att påminnas om att det är ju bra att kunna ha de här dagarna så att du när du har de sämre dagarna vet att där finns ett ljus i tunneln och du kommer att må bättre igen. Det kan ju ge lite hopp i de mörka stunderna.

Kaffetanten88

Mina humörsvängningar är snabba dock så nu på eftermiddagen/kväll är jag låg. Ingen anledning alls. Högst troligt bara bipolariteten som spökar. Om jag orkade skulle jag ge mig ut och jogga. Det vet jag hjälper. Ska försöka ta mig ut på en kort vända. Eller har bara en kort vända än så länge. 20-25 min. Efter den mår jag alltid mycket bättre dock. Kanske när sonen somnat. Just nu är han vild!
❤️

Kaffetanten88

Mår bättre efter en joggingtur. Vad lite träning kan göra. Tror det blev för mycket stillasittande idag. Jag mår verkligen inte bra av det. ❤️

@Kaffetanten88 Tänk vad en springrunda kan göra nytta för må-bra-hormonerna 😍 Det är faktiskt huvudanledningen till att jag verkligen skulle vilja kunna springa. Väger lite för mycket dock, det frestar alldeles för mycket på ben och fötter.

Har du läst/hört boken ”Hjärnstark” av Anders Hansen. Den kan jag verkligen rekommendera.

Kram 🐘

Kaffetanten88

Okej den har jag inte läst. Kanske får ta och göra det. Jag är ju sån som måste röra på mig för att må bra. Jag har ett jobb där jag går mycket. Nu har jag äntligen kommit igång med att springa igen och märker direkt hur mycket bättre jag mår. Så har jag egna hundar också. Sitter jag still för mycket får jag ångest direkt. 😳❤️@Andrahalvlek

Kaffetanten88

Det är rätt spännande faktiskt. Jag har börjat använda min Fitbit igen. Den mäter även min sömn. Det är ju lite sorgligt. Just djupsömnen är ju viktigt för återhämtning. Vad jag läst mig till så behöver man. Minst 2h per natt. Jag snittar 1h 30 min. Inatt vart det 1h 15 min. 😣 🙈