Hej alla!
Nyinflyttad idag från "att förändra sitt drickande". Helnykter sedan 1 jan i år, och så kommer det förbli!
Har valt att behålla mitt trådnamn "Det är aldrig försent". Det står för att utveckling i och av livet aldrig tar slut, man blir aldrig "klar". Men det är aldrig försent att hitta nytt, både inom och utom sig!
Ser fram emot att lära känna er härinne, som dem ni är i denna del av forumet!

@Sattva Jag blir varm i hjärtat av att läsa om ditt samtal med dottern❤️. Det är början på något nytt och någonstans var det också kanske bra att hon åkte iväg ett tag så att ni på varsitt håll fått tid för att samla ihop och reflektera. Att ha en bra relation till sina barn är så värdefull och guld värd❤️

Var och tittade på en lägenhet i veckan. Är inte på gång att flytta i brådrasket, men inser att det kommer bli för dyrt att bo kvar där vi bor nu när maken flyttat. Vill helst inte flytta eftersom det i nuläget är gångavstånd till barnens pappa, sonen bor fortfarande varannan vecka hos oss båda (har ett år kvar till studenten).
Just den lägenheten jag kollade på är inte aktuell, men det säljs ganska ofta i det området. Vill ha grön utsikt o relativt nyrenoverat. Ska till banken här framöver o prata om lånelöfte tänkte jag.
Ja livet förändras verkligen. Båten ska säljas. Vårt gemensamma stora nöje. Men jag tänker att allt har sin tid. Vi har haft fem somrar med båten och det var härligt.

Jag är ofantligt trött, men vid gott mod. Det blir bra. Jag kommer sakna hunden något otroligt. Brukar längta efter honom när jag är på jobbet, och ser framför mig hur härligt det ska bli att komma hem o gosa med honom. Men, nu är det som det är. Det skulle inte vara rätt att ha "delad vårdnad" om honom. Han har det bättre med min man, som ju är hemma mestadels på dagarna. Jag får gosa extra mycket med honom när jag hälsar på dem!

Nästa vecka har jag semester och ska gå in i yogabubblan en vecka. Ska bli underbart!

@Sattva Jag minns hur ledsen jag var när jag och barnens pappa separerade för tio år sedan. Det var så sorgligt, vi skulle ju bli gamla ihop 😢 Samtidigt var jag pepp som sjutton inför flytt och nystart. Och det är okej att kastas mellan gråt och förväntan. Bara man tillåter sig att känna.

Jag förstår att du kommer sakna båtlivet och hunden ❤️ Men som du säger, allt har sin tid. Jag hoppas att du hittar en riktigt fin lägenhet där du och dina barn kan få en nystart. Ha det bäst i yogabubblan 🥰

Kram 🐘

@Andrahalvlek Ja, det är ju i grunden jättesorgligt. Och jag trodde i djupet av mitt hjärta att det inte skulle leda till en separation.
Men jag vet att detta är rätt i slutänden. Om ett halvår är livet något helt annat. Framtiden just nu är ju bara tankar om framtiden. Om några månader har vi alla landat. Det blir bra. Vi är friska, vi är priviligierade, vi är trygga. Allt som händer just nu är helt hanterbart. Tänker på hur människor i andra delar av världen kämpar för sitt liv dagligen...

Åh @sattva, livet händer och ibland får vi liksom bara vara med, ibland aktivt och ibland passivt.
Skönt med bubblan, hinner du bubbla m mig en stund nästa vecka så vet du var jag finns, hör av dig! Stor kram 🥰

@Sattva Det är sorgligt och tufft med dessa händelser i livet. Du har bra verktyg och du är bra på att hantera motgångar i livet. Det leder dig framåt. Man vet inte i förväg hur livet ska utveckla sig och kan man inte utvecklas tillsammans mot en gemensam riktning så blir det inte hållbart eller tillfredställande. Det blir inte heller bra om man inte följer sin inre kompass och kör över sig själv för någon annans skull. Ha en riktigt skön yogabubbla och goda samtal med dig själv❤️