Den har legat däruppe nu ett tag den där stenen. Så det är kanske dags att flytta in. Man behöver ju inte ha med sig den gamla tråden, det är lätt att hitta tillbaka ändå.
Drygt 7 månader nykter nu. Känner att jag skulle behöva anstränga mig för att sätta stenen i rullning för att behöva börja om från början igen.
Trött efter en lång vecka igår. Hade ett ypperligt tillfälle att handla alkohol, men jag vill verkligen inte ha. Det finns inte på kartan som alternativ.
Sug då? Ja kanske, men jag har lite svårt att tillfredsställa det. ”Lasternas summa är konstant”, men jag har svårt att hitta nån ersättning. Just nu är det kakor en ggr per dag, men jag är egentligen inte så förtjust i sött heller, men den finns där - tristessen, rastlösheten, tröttheten och jag hittar ingen medicin nu. Jo, jag gör sunda val och det funkar, men det har ju helt ärligt inte samma omedelbara effekt. Får kanske lov att börja med nån extremsport för att få endorfinkicken.
Jag verkar åtminstone ha fattat ordentligt att alkoholen inte gav mig nåt. Jag fick nog kicken både av smygandet och drickandet för övrigt. Och ingen av dem funkade heller särskilt bra. Så livet som det är utan droger... ja, inga quickfix, men ett ganska behagligt lugn för det mesta ändå. Så kan jag sammanfatta det.

Åh tack Majaella för hälsning i min tråd. Blev så glad när jag såg att du skrev och tittade efter dina kommentarer och då såg jag att du skrivit hos mig 🧡.
Jag är i en period när det är alldeles för mycket att göra, både på jobbet och privat. Det har hänt nån gång att jag har bedövat, men det är inte som förr. Det är svårt när det blir alldeles för många olika saker på jobbet, många möten, många uppgifter och man inte alls hinner. Om jag då dessutom späckar fritiden med förvisso roliga saker, men ändå annat än att vila så är det svårt. Så nån gång har jag försökt få energi med alkohol, men det funkar ju inte riktigt så och det vet jag ju. Så det finns liksom ingen lösning på trötthet och stress.
Jag försöker ta hand om mig på alla sätt och jag tror det blir bättre när jobbsituationen blir under kontroll.
Och med lite semester. Har inte lyssnat på senaste närvaropodden. Borde kanske det för lite handfasta tips på här och nu och lugn och ro.
Många hälsningar till er alla!

@Sisyfos
Heeej, igen 💛
Jag svarade dig först i min tråd, nu ser jag att du också skrivit här så då får jag svar på en del av mina frågor ☺️
Jag förstår , du har medicinerat lite igen för att bota stressen . Pjuihhh, när skall livspusslet bli hanterbart.
Jag hoppas att du kanske kan hålla det på en okey nivå så det inte kidnappar hjärnan. Den är alldeles för värdefull och du är värd bättre.
Du ger alltid så väldigt fina och väl genomtänkta kommentarer i trådarna som har gett mig mycket .
Tror att vi är mycket lika i vårt sätt att ”medicinera” . Vad tror du om personlig utveckling och 12 stegs vägen?
Skriv skriv , så vi kan hålla kontakten.
Kram 🥰

@Sisyfos Söstra mi! 🩷

Läser att du har det jobbigt. Du är så analytisk vad gäller de sällsynta gånger du bedövar dig, så jag tänker att du har koll. Det är annars lätt att bli orolig att det ska bära i väg när någon dricker då och då.

Hoppas verkligen att det lugnar ned sig snart och att du ta tillvara på alla vilotillfällen.

Har skickat ett sms till dig, men vet inte om du har bytt mobilnummer.

Vi hörs vidare. Kram