Varför kan man inte vara tacksam för det man har? Har fått ett återfall och blivit anmäld till sociala myndigheterna. Druckit i två dagar men har slutat nu och börjat äta Antabus. Min familj ska få en fin vit jul. Jag verklighen hatar mig själv men det hjälper inte. Ska kontakta AA nästa vecka efter högtiderna. Min son har gjort en stor operation och jag går och super och blir anmäld av sjukhuset. Hur lågt kan man sjunka? Nu har jag träffat botten och podden Två fyllon och en sanningen har givit mig lite nya kunskaper. Där tar man upp vikten av att inte deala med sig själv och det där med att dricka alkoholfritt är ju bara för hjärnan att få tillåtelse att gå på starkare saker. Jag har bestämt för att aldrig deala med mig själv. Just när man dealar så ger man sig själv en öppning att dricka. Mår riktigt jävla dåligt nu när alkoholen går ur kroppen. Samvetet har fått sig en törn. Har mest suttit och gråtit halva dagen av hur jävla dum man kan vara. Jag vet att det är en sjukdom och nu ska den för en gång behandlas permanent.

Steg 2 om den där guden/högre makten har fått ge mig styrka kraft och mod. Ursäkta mitt röriga inlägg. Hoppas att någon har lust att ge med en liten puff.

@aeromagnus Helt rätt, vi måste fylla våra liv med roligheter 😍 Men när vår dopaminbarometer inte är dopad av alkohol längre så krävs inte så mycket.

Håller tummarna stenhårt för att allt går bra med sonens operation ❤️

Kram 🐘

Nu sitter vi på sjukhuset. Infarter satta och lavemanget gjort. Väntar på att kunna ta blodprov på sonen. Fått mig en uppsträckning av sjukhuspersonalen. Här har vi nolltolerans... Den kängan tog rätt i ansiktet. Visst har hon rätt och jag gjorde bort mig sist men ödmjukheten den fanns inte där. Men men det blir nog bra och jag kommer be en bön imorgon för vår son att operationen går bra.

@aeromagnus Inte ok av ssk att utan ödmjukhet säga detta! De måste ju märka att du är nykter! Inte juste enligt min mening. Hoppas op går bra för sonen! Stå på dig och jag sänder en cyberkram med hopp i styrka till dig!🥰

Klockan är 13.30 måndag 5e februari. Vår son har varit på operation nu i snart 5h. Tiden går så jävla långsamt. Önskar jag kunde byta med honom. Hela ryggen uppskuren och 18 skruvar i kotorna och stag. Får hoppas det inte blir komplikationer denna gången.

@aeromagnus Usch, det är verkligen en vidrig väntan. Först i ett kalt tråkigt väntrum och sen på ett tyst, nedsläckt uppvak. Min dotter LKG-opererades första gången då hon var 2 år. Minns att jag nästan höll andan innan hon vaknade upp, helt groggy. Sen har hon opererats flera gg efter det, så viss vana har jag. Tiden kryper verkligen fram.

Kram 🐘

Skönt att det gått bra! Jobbig situation som jag hoppas att jag slipper uppleva. Ville skriva något försonande om sjuksköterskan, men jag tycker nog bara att det var väldigt dumt och elakt av henne. Det är en skitjobbig situation du har vari i. Och det bidrog säkert till återfallet som också är så oerhört skamframkallande. Så onödigt att då ge sig på dig sådär. Du brukar vara rätt bra på att slå på dig själv, men nu ”säger du ifrån lite”. Sunt!
Önskar er ett gott tillfrisknande!

@Sisyfos jag har slutat slå på mig själv. Det är en av anledningarna till att jag tar återfall tror jag och min terapeut. Den ena sköterskan gick ut med vår son medans den andra stannade kvar. Hon sa "Ni är här för er sons skull och er uppgift är att ta hand om honom. Vi har nolltolerans, bara så ni vet" Exakt så sade hon surt och tittade på mig. Jag tänkte stilla. Du kan säga ordet alkohol. Du kan kalla mig alkis. Det är precis vad jag är MEN en nykter sådan. Jag vart lite sur en timme. Sedan tänkte jag att jaja nu fick du din stund. Visst jag fick en käftsmäll men på något sätt var den lite välförtjänt MEN den gav mig ytterligare en anledning till att aldrig mer dricka.
Jag behöver inte hamna i pinsamma situationer pga alkohol/berusning.

Vi är hemkomna nu. Allt har gått bra. Han är tapper och duktig vår son.

Vardagslunken har infunnit sig efter operationen av vår son. Sakta men säkert börjar han bli bättre även om smärta och rörlighet efter två skoliosoperationer känns. Snart två månader av nykterhet, behandling och AA-möten. Det svåraste är inte att inse utan acceptera att man är alkis och alltid kommer förbli det men en nykter sådan. Nästa steg blir att försöka byta jobb eller omskola mig men först måste jag vara i 100% balans och harmoni. Är på 90% just nu. Ha en bra dag därute.

@aeromagnus Skönt att både du och sonen mår bättre ❤️ Allt får ta den tid det tar, klar blir man aldrig och det är en känsla att omfamna. Runt hörnet kan nya möjligheter öppna sig.

Jag tänkte på din son. För mig har kombon mycket stress på jobbet och stark oro för min yngsta dotter varit tipping point varje gång jag har varit sjukskriven för utmattningsdepression (fyra gånger). Sömnen kajkar ur och jag rasar mot botten. Ingen alkohol är dock inkluderad, av ren självbevarelsedrift faktiskt.

Jag har insett att jag mår bra av rutiner vad det gäller kost, motion och sömn. Jag behöver ett jobb som ger mig intellektuell utmaning och viss variation. Jag har inget emot att ha mycket att göra. Det som stressar mig mest är det jag aldrig hinner göra eller om jag hela tiden måste invänta att någon annan gör sitt jobb. Den stressen äter upp mig inifrån. Jag behöver också ett jobb där jag kan lämna över till en chef ”jag går nu” om min yngsta dotter behöver mig. När som helst på dygnet. Hon går alltid i första hand.

Gör en egen lista: ”Det här mår jag bra av, det här behöver jag.” Bra att ha i bakhuvudet när nya möjligheter dyker upp.

Kram 🐘

@Andrahalvlek jo men så är det. Jag kan ha många bollar i luften. Det är inga problem. Det stora problemet just nu är min fruktansvärt naiva chef som bara ser elevernas behov trots att det är ett fullständigt kaos på skolan. Skadegörelsen, elever och lärare blir hotade till livet, misshandlade. Mobilförbudet vi hade revs upp så nu har vi också problem med mobbing, näthat mm. Går eleverna in och beklagar sig så får de som de vill. Detta stressar mig enormt. Jag har bestämt mig nu att jag går in kör mina lektioner, gör mina planeringar mm sedan skiter jag i resten. Jag är den som alltid stått upp för det rätta, tagit strider för oss personal. Ingen jävel har tackat mig för detta.
Jag har blivit alkoholist på köpet.

Mitt avskedsbrev till alkoholen

Hej A

Ska jag vara ärlig så kommer jag nog sakna din vänskap ibland men vi kommer nu skiljas åt för alltid. Du kommer stå där i hyllan, där är du inte ensam. Någon dag kanske någon annan kommer och köper din vänskap. Det är just det allt handlar om. Köpt vänskap. För du är egentligen ingen riktig vän som man kan dela glädje och sorg med. Du är en falsk, manipulativ elak jävel egentligen. Du twistar min hjärna till att göra irrationella saker. Du är en översittare utan dess like. En vän delar man sorg och glädje med. Du ger mest sorg och ingen glädje.

Nu kan du stå i hyllan med de andra liken. Jag kommer inte ta din hand, kram din hals eller smaka av din lust. Du ska få känna dig lika ensam och övergiven som alla andra översittare egentligen borde känna. Jag kommer inte längre behöva betala för en falsk vänskap. En sann vän är gratis. Det räcker med att bjuda på en fika och sig själv. För att få ha dig som vän A måste jag betala dyrt med både pengar, tid, hälsa och sämre relationer med de som egentligen älskar mig mest och som jag egentligen älskar mest.

Med all respekt A så har jag bara ett slutord. Dra åt helvete A och hoppas att våra vägar aldrig mer korsas. Du kommer aldrig mer ta plats i mitt liv. Så du bör bäst att hålla dig undan. Din rätta plats är i glasåtervinningen eller i pantmaskinen. Ha ett bra liv där din elaka jävel.

@aeromagnus Otroligt bra avskedsbrev! Så har jag tänkt om alkoholen också, men i mitt fall är det en otrogen, narcissistisk skitstövel till man jag drar paralleller till. Sådana har jag tyvärr erfarenhet av (korta förbindelser) och jag vet så genuint inom mig att jag inte ska gå på den bluffen igen. Så jag skaffade hund istället 😍

Kram 🐘

Försöker nu gå ned i vikt igen och börjat löpträna. Orkar knappt 7km men beror väl på vikten 117kg som ska dras runt. Ska ned under 110 till min födelsedag som är i maj. Målet 100kg till 31/12. Varit nykter i snart tre månader nu. Kemiska suget är borta. Mår prima egentligen. Tacksam för allt jag har.

@aeromagnus Härligt att du mår så bra 🥰

Jag gick nyligen ner 16,5 kg med hjälp av att räkna kalorier i gratisappen MyFitnessPal. Jag hade två buljongdagar per vecka, tisdag och torsdag, och gjorde matlådor.

Det tog mig tre månader. Nu kämpar jag med att behålla den vikten. Det svåraste är inte att gå ner i vikt, det är att behålla den nya vikten. Precis som med nykterheten.

Kram 🐘

Buljong skulle jag inte fixa. Kör med matdagboken och färre kalorier. Problemet på kvällen när man vil småknapra framför tv:n. Köpt lite salta pinnar man kan knapra på. På två veckor har det blivit 3,5 mil i löparspåret iaf men det är tungt att dra runt på kroppen.

Livet rullar på bra. Börsen har väl gått bra men min portfölj lite sämre. Jag mår prima och behandlingen går bra och vi ska tunna ut den till en gång/månad. Känner mig i balans mer än innan.