Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

viktoria

Härligt att ni kämpar på och stöttar varandra här! Ensam är inte stark i detta fallet. Det kan vara en stor sorg att lämna alkoholen bakom sig - när man har haft den som följeslagare och lösningen på allt under lång tid. Så kände jag, och tanken kan flyktigt nudda mig än, att inget är som förr. ibland finns ett sting av längtan till flykt. Nya vanor tar tid att slå rot, sånt som jag tyckt varit roliga aktiviteter har nog varit det för att möjligheten att dricka funnits, det mesta har handlat om huruvida det innehåller en möjlighet till att ta ett par (läs 8) glas vin. Jag har tackat nej till umgänge under helgen där jag vet att jag blir bjuden på te : ) Isolerat mig hemma med min tetra på helgerna istället, allteftersom jag började skämmas för mitt drickande. Har njutit så då familjen varit borta och jag kunde dricka, smygröka under fläkten och spela musik och fly in i dimman på fredagkvällen efter en tuff vecka. Och nej, jag är inte 16 utan en 37-årig kvinna som smygrökt under fläkten och stängt av telefonen så ingen ska höra att jag sluddrar!

sims333

Jag trodde det var jag som skrivit inlägget. Jag har suttit så där vid fläkten och lyssnat på musik och bara känt hur jag sakta gått in i dimman och njutit, tyvärr. Men det är ju som att umgås med självaste djävulen. Han lockar dig: kom till mig, så lovar jag dig att du ska må bra...kom..Sedan nästa dag inser du hur lurad du är, för nu mår du sämre än vad du gjorde innan du tog emot hans inbjudan. Jag kallar min djävul för Fru alkohol och jag håller på att..hoppsan! Var det inte du som älskade Tommy Körberg? Han är på nyhetsmorgon nu och det är nästan scary..han pratar om alkohol! Huuuu. Han säger att han dricker mera vuxet nu säger han. Men snälla nån, jag drömde att jag planerade att dricka inatt och nu sitter jag här och skriver och på TV:n pratar dom om alkohol, jag kallsvettas! Fast jag hoppas att det beror på att jag är genomförkyld och har feber.

Kram Sims

Florida

Pigga och glada hoppas jag?

Inne på dag sju! Efter idag har det gått en vecka! Kul, kul, kul!!!

Jag skrev tidigare att helgerna inte varit mitt problem. Jag trodde inte det tidgare i alla fall. Igår kom jag på att det berot på att jag varit så trött efter att har varit bakis på jobbet i en vecka så jag inte orkat dricka på fredagen. Igår hörde jag min gamla kompis röst, så tydligt som om hon stod bredvid mig, jag vände mig näsan om.. :-) Hon började redan på jobbet på eftermiddagen. Kompisen sa "Ska du inte ha lite vin ikväll?" Nej, sa jag. Så gick det väl en timme. "SKA du inte ha lite vin ändå, nu när du har varit så duktig och inte druckit på hela veckan". Nej, sa jag. Senare när jag var i köpcenteret där jag brukar handla vin. "Men nu är du ju ändå här, är du säker på att du inte ska ha lite, du behöver ju inte dricka så mycket..?" Men sluta tjata, NEJ! Jag kommer inte ångra mig, sa jag. Sen höll hon faktiskt tyst. Jätteintressant diskussion vi hade.

Jag tänkte också på er igår när jag min kompis störde mig igår, och det gör det faktiskt lättare konstigt nog. När man vet att andra i samma situation kämpar så är det lättare att stå emot.

Kram på er alla och ha en riktigt bra helg.

nubaskemig

Bra jobbat! Jag tyckte att det var en milstolpe när man gjort en vecka. Jätteduktigt gjort! Ser fram emot många veckor till. =)

Viktoria - ja jag känner också igen det här med att hellre stanna hemma med en tetrapack...... sorgligt alltså. :( Man skäms när man tänker på det, men ändå kan jag inte tänka på det utan längtan. Hoppas att den känslan försvinner snart.......

Så tråkigt att du är sjuk Sims, hoppas att du kryar på dig snart! Det enda positiva är väl att när man är sjuk sjuk så vill man absolut inte dricka något - så är det iallafall för mig. :)

Hur många dagar är det för dig nu Dry?

Idag vaknade jag väldigt pigg trots medelmåttigt med sömn, och mår på topp. Har fortfarande en massa skratt i kroppen efter igårkväll :) Vilket påminner mig:

TP? Jag har gått upp 2 hekto sedan igår. Kan vara de 200 gram schweizernöt chokladen jag åt när jag vaknade inatt...... ;)

Ha en kanonbra helg alla!

kram

sims333

Det är (o)lustigt hur jag kan sitta och längta efter en stor fet whisky för att döva förkylningen. Fast jag säger som han i reklamen som suttit i taxikö i telefonen i ett år: MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN jag behåller min plats i kön. Jag ska inte. Bättre med grönt te.:-))

Kram från en fortfarande nykter Sims

sims333

Du verkade så nere igår, TP och jag hoppas att det inte hänt nåt tråkigt för dig. Är någon ledsen här, blir jag med det. Ni har blivit mina vänner och jag önskar bara gott för er. Alla har ju sina ups and downs, förstås, så är det ju bara.

Kram Sims

Tvåbarnspappan

Det är lite bättre idag. Tack för din omtanke!
Det är ensamheten som är riktigt jobbig, och jag har ju tidigare haft alkoholen som sällskap.
Har blivit alldeles för rädd och sårad och vågar inte släppa in någon i mitt liv igen.
Så ensamheten är ju självvald men ändå inte.

Kramar /TP

nubaskemig

Har/haft en riktigt riktigt jobbig dag. Förstår vad du menar med ensamheten TP, när barnen somnat är jag också väldigt ensam trots jag är i förhållande. Känns skit faktiskt.

Hoppas ni andra har/haft en bättre dag.

kram

sims333

Nämen, va är nu detta? Deppar vi ihop totalt? Min man, som jag trodde skulle vara glad för att jag slutat dricka går bara runt och suckar och undviker mig?! Jag kan väl inte hjälpa att jag blev jätteförkyld och inte orkar följa med till hans son och äta mat. Jag orkar bara inte. Då blev han sur och slängde ur sig att han önskade att han också kunde duscha och bara lägga sig på soffan. Jag brukar verkligen nästan aldrig ligga på soffan, men nu när jag blev så förkyld var det det enda jag orkade. Jag är yr i huvudet och febrig. Varför är vi människor så komplicerade? När jag försöker bli en bättre människa; varför blir han en riktig surgubbe då?

Vad gör jag för fel? Försöker vara glad o positiv, men jag är inte på topp när jag är genomförkyld:(

Imorgon är en ny dag/ kram

Tvåbarnspappan

Nubaskemig Jag förstår att det är skitjobbigt att känna sig ensam i ett förhållande. Den ensamheten är på nått sätt värre faktiskt. Hjälper det inte att prata med din hälft? Nu vet jag inte alls hur det är i ert förhållande, men jag tror folk överlag struntar i att vårda förhållandet. Man tar varandra för givet efter några år. Just den biten fixar inte jag, jag behöver passionen och konversationen i ett förhållande . Men det verkar som om många inte bryr sig om den biten. I de två långa förhållande jag har haft så har jag med facit i hand gjort två helt korkade val av partner! De har varit mina totala motsatser och någon själslig samhörig har aldrig funnits. Jag är rent utsagt skiträdd att välja fel en gång till. För det har kostat mig alldeles för många år av sorg på grund av brustna förhållanden. Ibland är det väldigt tungt att vara född med en "konstnärssjäl". Önskar ibland att jag vore lite mer känslokall som mina ex var.

Sims: Din man är säkert glad för att du slutat dricka. Men jag kan tänka mig att det här är en ny situation för honom också. Kanske är därför du uppfattar det som att han är sur. Jag tror inte du gör något fel alls, men det kan vara så att han känner en oro att du ska falla tillbaka,( vilket vi vet att du inte kommer göra). Men han kanske helt enkelt inte vågar känna någon glädje än. Det är det jag menar med det jag skrev till nubaskemig. Att om man kan prata med varandra så är det så lätt att undvika missförståd och onödig oro. Konversation och tydlighet är så otroligt viktigt!
Nu är ju då detta råd från en man som varit singel i över tre år, så ni kanske inte alls ska lyssna på mig om man tänker efter ;).
Ta hand om din förkylning och drick varmt o käka vitlök!

Kan ni inte fixa msn messenger och lägga till. tpappan@hotmail.com
vore skönt att få "prata" lite!

Kramar till er båda! /TP

nubaskemig

om vad du säger TP - men jag har tyvärr gjort som du - valt helt fel partner. Det har jag vetat redan från början (drygt 11 år nu) men stannat av bekvämlighet, att han är en jättefin pappa, medlidande osv osv. Inget gemensamt alls och helt olika på alla plan. Det enda vi båda två tycker om (förutom barnen) är att plocka svamp och spelet World of Warcraft. Ingen passion, ingen närhet (förutom när jag flippar totalt när jag inte "fått till det" på 2 månader eller nåt. haha) Vi har väldigt olika behov och som nykter hela tiden är det knäckande. Jag är utmattad kroppsligt och själsligt.
Jag är utåtriktad, glad och sprallig och har kort stubin men allt blir bra efter det smällt och man haft en kort dispyt - han är lite osocial, tyst och lugn, tar ingen konflikt och kan sura i veckor. Tyvärr kan vi inte prata om något eftersom hans svar på allt är: mmm....visst... okej...lägg av nu... osv eller så fortsätter han spela/läsa tidning och struntar helt i vad jag säger. Även när jag förklarar att jag inte orkar och vill separera. *suck* Detta är anledningen till min flykt i alkohol. Att jag försöker gömma mig och inte låta det bekomma mig att mannen jag lever med inte egentligen vill vara MED mig, röra mig, prata med mig osv. Jag ska bara vara här och ta hand om allting. Och det gör jag ju. Men det känns förbaskat ensamt. Tack o lov är det jobbedag imorgon där man får känna sig attraktiv, önskad och värdesatt =)

Usch, jag är ledsen att jag vräker ur mig så här. Det hade jag ju absolut inte tänkt att göra. ;) Sorry. Men jag känner faktiskt mig gladare nu - skönt att skrapa av lite på toppen.
Och du - nästa förhållande du ger dig in i kommer att bli kanon. För nu vet du ju vad du vill och inte vill ha och varför nöja sig med något mindre än det? Du förtjänar ju någon fantastisk och det kommer du att få också - det kan inte bli på något annat sätt ju! =)
Jag har lagt till dig på msn, nubaskemig@hotmail.se

Sims - håller med TP, jag tror inte heller du gör nåt fel. Min samt bo är också sur och vrång hela tiden numera - han kanske också väntar på att jag ska ta något att dricka..... Nej det är nog din man som har en svacka bara. Trist att han är så sur nu när du är sjuk - eller kanske för att du är sjuk? Jag hoppas du kryar på dig snart. :)

Kram

sims333

Jag har skaffat ett msn simma2011@hotmail.com

Så ledsamt att vara ensam i ett förhållande. Du verkar ju kämpa som en blå, men får ingenting tillbaka. Det är väldigt starkt gjort av dig att stå ut så länge, nubaskemig. Hoppas att han kunde fatta vilken underbar människa du är där under alla lager av måsten, vardag, stress och allt, för jag tror att han aldrig får veta hur du egentligen känner för det finns alltid så mycket emellan innan man kan nå varandra så där "på riktigt". Oj, vad flummigt det lät, men på något sätt är det lättare att skriva så här vad man känner, men att säga det till dom som står en nära är en annan sak. Det vill liksom inte gå fram.

Vet inte riktigt själv vad jag menar/ Sims

Hillbilly-67

Sorry gänget !!!.
Har varit borta och åkt lite berg och dal...
Torskade till lite...
Ingen praktfylla men det blev en stor grogg :-(

Har haft en våldsam ågren för den!, känns som jag är en jädrans looser..
Så då är det antagligen sant !, jag är alkoholist !, jag kan inte låta bli !!!.
AA kommer få en delning vid nästa möte !

Vetskapen om detta får mej att bli ledsen och min självkänsla är inte på topp...

Hade en fantastisk vecka med tjejen , men den slutade lite sådär...
Får se vad som händer på den fronten ??!!! .

Är hemma med två av barnen idag, halsfluss, fast dom är lite glada ändå !!!, hos pappa får man glass som medicin när man har fluss !! , dessutom får man en ta en chokladbit ur asken när man tagit (den riktiga ) medicinen :-) .

Tvåbarnspappan

Hallå, gick faktiskt in på den här sidan nu för jag undrade vart du var.
Man har rätt att falla ibland, åh då finns vi här och tar emot. Hade du därmot inte reflekterat över det så hade det varit värre.
Tänk ändå va långt du har kommit trots detta lilla bakslag!
Nu kör vi vidare och gör våra liv så mycket bättre :)
Skönt att du är här igen!

Kram /TP

Hillbilly-67

Jag skulle inte ställa upp i nån tävling om personlig styrka just nu!..
Är rätt "skör" med tanke på tjejen och annat...
Måste vara stark för hennes skull annars vet jag inte vad hon gör med sej själv!, men jag vet inte ens om det kommer vara vi ?!.

Känns bara skitjobbigt just nu!.
Nu finns det iaf inte en enda jävla droppe i huset !!!!.
Finns inte ens en gammal tomdunk kvar !!, eldade upp varenda grej som kunde brinna av skiten !! ( nej , de var inte miljövänligt men det var en bra reaktion av mej..)

nubaskemig

Gräv inte ner dig för en liten slip - nu e det nya tag! Man lär av sina misstag heter det så fint ju. Och det finns inte någon av oss här som dömer eller ser ner på dig för detta! Vi vet ju hur det är att kämpa och hur lätt det är att trilla dit.

Jättebra att göra av med allt! Men du? Om nu växthuseffekten blir MYCKET värre de närmaste dagarna vet jag vems dörr jag ska knacka på och peka anklagande mot. ;)

Ny dag och nya tag! Vi finns här allihopa.

Kram
Sussie