Det känns bra! Jag känner mig stark i mitt beslut och försöker ta en dag i taget :) Har börjat läsa Annie Grace bok också vilket e peppande. Hur mår du? :)

Anonym26613

Jag mår bra! Tack ❤?
Sitter på ett tråkigt zoommöte ? Helt värdelöst. Men passar på att boosta mig här så jag inte får för mig att stanna på vägen hem och köpa A. Är ensam hemma idag. Men egentligen känner mig enormt bestämt att inte dricka på väldigt länge. ?❤

Lite sugen på att åka hem och städa efter vad vi skrev till Soffi ??? Jag är så rastlös nu när dygnet har flera timmar. Tror jag ska boka tvättid.

Kram ❤❤❤

faktiskt..,haft ångest o grubblat o varit ledsen o orolig. Varenda människa jag sett har jag bara funderat på vad de dricker o hur de dricker...helt sjukt. Gick och tränade och mår lite bättre nu men fortfarande låg. Har varit så att det känns som jag ska börja gråta om nån petar på mig...Har en tendens när jag blir låg att jag ifrågasätter allt i mitt liv, jag borde byta jobb, jag borde flytta, skilja mig osv...
Jaja nu lägger jag mig för och sova och hoppas på en bättre dag imorgon. Men en sak är bra, jag är nykter!!

Anonym26613

Det är jobbigt när man har en sådan dag. Om jag gör bort mig så ifrågasätter jag allt i mitt liv. Men sedan en vecka tillbaka har jag reagerat lite mindre. Så hoppas att även du får lite "bättre närver" och mår snart bättre. Det tror jag ?❤?❤?

Jag hade perioder med mycket ångest o djupa depressioner när jag var i 20-årsåldern (närmar mig 40 nu) och jag är långt ifrån det så ångesten kan jag hantera men det e ju inte skoj...tack ❤️❤️❤️ Hoppas oxå att jag snart känner mig lite mer stabil.

Jobbigt.
Skörhet och oro tror jag finns i ”botten” hos många av oss här. Så bra kämpat med träningen tycker jag. Verkligen starkt!

Fantastiskt bra jobbat!

Jag önskar dig en bättre dag än du hade igår!
Det är inte roligt att känna sig ledsen, orolig och låg. Men, jag tror att det främst är din hjärna som undrar varför den inte får någon "lyckodryck".
Tillåt dig själv att känna vad du känner!
Och jag hoppas att du kan få ett litet lyckorus av din första vecka!

Kram!

Kaffetanten88

Jempa ja du har kanske läst i min tråd. Lite iaf. Det är väldigt vanligt att självmedicinera med alkohol. Kan bara vara "abstinens" men kan också vara känslor som tittar fram. Låt dig känna känslorna "säger jag som är mästare på att fly?". Låt det gå lite tid. Men håller det i sig så kanske du ska söka hjälp för den. Kan vara saker som behöver bearbetas. Hoppas de går över med längre nykterhet.??

...känner mig frustrerad o irriterad o hamnar i att jag kommer må så här typ jämt. Massa katastroftankar, att livet aldrig kommer bli roligt igen osv. Jag har typ 20 flaskor vin hemma men kommer inte dricka av dem (min man samlar lite på viner) så jag vet att jag inte kommer dricka men det känns bara så meningslöst allting. Men nu ska jag äta mat och bara tänka att det kommer gå över och bli bättre ❤️ Förra gången jag höll upp var inte alls så här svårt? Tänker att jag kanske processar o funderar mer denna gången...? Vad vet jag. Kram ?

Det känner du säkert till? Hungrig Arg Ledsen Trött- allt som ska åtgärdas innan några överilade beslut om alkohol.
Jag kan dessutom lova att om du håller i nu, så blir det mycket enklare sen. Och du har ju BESTÄMT dig den här gången.
Såklart de gamla monstrena utkämpar en seg sista strid.
Men du vinner.
Kram ?

Jag håller med om HALT, satt faktiskt o försökte komma på vad det va idag o så såg jag att du skrivit ❤️ Jag åt kvällsmat o lite godis och kände mig genast bättre till mods ?? är verkligen inte på topp och känner mig skör och så men bättre. Nu är det sängen och förhoppningsvis en god natts sömn. Tack ?❤️

Jag känner igen mig i "Förra gången jag höll upp var inte alls så här svårt?", jag blev överraskad.
Men det går även om vägen är tuff.
Kan andra så kan vi. Aldrig ge upp "helt enkelt".

Kram!

Av överlevnadsskäl glömmer vi snabbt bort det jobbiga och minns bara det fina. Det är därför kvinnor överhuvudtaget föder mer än ett barn ?

Kram ?

Min fru hade ca 4 flaskor som hon sparade, Jag tömde dem i smyg och köpte nya så många gånger att till slut så utgick de från systembolagets sortiment. ?

Med detta sagt, så kan det vara väldigt lurigt att ha så mycket alkohol hemma. Särskilt i början.

Kram

Jag mår bättre idag! Fortfarande nykter ? är i husvagnen o åker skidor, tycker jag mår så bra av att vara ute mkt. Dem vi umgås med här är nyktra, en som är nykter sen många år och flera som knappt dricker. Befriande ?⛷

Torn, jag förstår vad du menar men det är faktiskt inte så jobbigt av den anledningen. De står där o glor på mig men jag dras inte till dem. Jag vill inte dricka nu, tankarna kretsar mer kring att inte få dricka i framtiden om du förstår vad jag menar. Hoppas ni alla har en fin lördag ❤️ Jag ska ut i backen nu ?⛷

Det låter som att du har bra glid i nykterheten nu. Härligt!

Försök att släppa tankarna på framtiden. Den kommer senare.
Kanske är ni kvar vid skidbacken?
I så fall, ut i backen och njut av "här och nu"!

Kram

Nu e vi hemma igen. Helgen har varit bra, mkt aktivitet o utehäng. Maken drack lite alkohol i lördags men jag va inte ens sugen. Nu ska jag snart sova för att ladda för en nu jobbvecka. Har börjat fundera på om jag verkligen trivs på mitt jobb, jo det gör jag men inte med tiderna. Jobbar som vanligt mån-fre 8-17, innan jobbade jag oregelbundet, tyckte det va skönt för jag fick mkt tid för mig själv hemma. Tror jag behöver ensam tid vilket är svårt med 3 kids o en make ?? natti natti alla kämpar ❤️