Hallååå,
jag skrev här för några månader sen och ingenting har förändrats, eller det har till och med blivit sämre. Jag började universitetet i augusti och jag tänkte: "jamen då måste jag ju sluta dricka!" Vilket jävla skämt. Många lektioner antingen bakis eller till och med full! Inte kul alltså. Hänt några gånger att jag har vaknat full och bara fortsätter dricka resten av dagen. Usch.

I alla fall så har mitt mående blivit mycket sämre, extremt mycket ångest och gråt. Tänkt mycket på döden (inte att jag ska ta livet av mig) men bara i allmänhet, vilket gör mig ledsen. Jag vill tänka på livet!

Jag och min man har i alla fall bestämt oss för att ta en vit månad. Det ska bli spännande. Jag har sagt det många gånger men har aldrig gjort det med någon och känt mig så bestämt. Då har jag mer tänkt: "äh om jag vill ha lite vin om en vecka så gör jag det, no big deal" Men nu är det inte så! Ett litet projekt.

Ska försöka skriva här lite då och då om hur jag känner mig allmänt och med alkoholen. Idag känner jag mig stark och glad! 2:a dagen på vita månaden.

Om någon vill joina så är det välkommet, och vi kan peppa varandra!

Fredde

Av dig:) för med rätt inställning styrka och envishet så kommer man långt. Håller tummarna för dig och kämpa en dag i taget så ska du se hur fort dagarna går och för varje vit dag så växer man sig starkare och man känner sig mer stolt och man mår så mycket bättre på alla sätt:) Man är alltid starkare än man själv tror och grattis till 2 vita dagar bra jobbat:)

Snöflingan

Howdy,
Det har gått relativt bra förutom ett litet "återfall" eller vad man ska kalla det dag 5. Jag var ledsen och ensam (big triggers!!) och drack resten av tequilan som var kvar. Nästa dag hade jag en sjuk huvudvärk som jag förtjänade. Men fortsätter min månad i alla fall! Känns helt okej just nu.

Piionen

Nu ligger jag här. På avgiftning, i en säng, ensam, full av skam o tankar. Det är över nu. Jag kan inte dricka längre. Jag måste sluta. Jag har avslöjat allt om min äckliga sjukdom. 32 år och alkoholist. Det va inte riktigt här jag trodde att jag skulle vara. Dags 2 av mitt nya liv har börjat. Vem är jag uran spriten? Utan vinet? Jag tänker, på allt, på alla jag känner....

styrkekramar till dig Jag nykter! Du är förmodligen en riktigt bra person utan spriten, felet är att vi någon gång i tiden inte trodde det fullt ut och fick en falsk vän på köpet. Snöflingan, jag är på dag 3 och mår utmärkt, vi fortsätter resan. Grattis till dag 8 trots snubblandet.

Piionen

Så känner jag. Som om jag har förlorat en vän. En dålig vän, som söndrar mig, men det va ändå nån form av vän..den sa aldrig nej, fanns alltid där.
Undrar vem jag är utan den?

Piionen

Så känner jag. Som om jag har förlorat en vän. En dålig vän, som söndrar mig, men det va ändå nån form av vän..den sa aldrig nej, fanns alltid där.
Undrar vem jag är utan den?

Snöflingan

'Jag nykter' även om vi inte kanske är i helt samma sits just nu så förstår jag dig! Känner också att alkoholen är en vän, men det är inte sant. Den förtränger bara allting som vi egentligen är. Stolt över dig! En dag i taget.

Fenix, tack men känns löjligt att inte ens klara en vecka. Bra jobbat av dig i alla fall! Förra gången klarade jag två veckor och sen gav jag upp av någon anledning, men nu ska jag tänka att det är mer som ett val, för min hälsa. Hur roligt är det att gå igenom livet okontrollerat och med en massa ångest?! Fyfan.

Snöflingan

Ska på konsert idag och är sur för att alla kommer dricka och ha skitroligt. Men försöker tänka att jag gör det här mig!!! Mycket viktigt. Den största anledningen till att jag gör det här, är ju ångesten jag får och riskdrickandet jag är i. Min mamma och morfar var alkoholister så det är ju det. En töntig sak är att jag vill gärna gå ner några kilo och öl hjälper ju inte till direkt. EN DAG I TAGET.

Tröttåless

Snöflingan.
Jag skulle kunnat skrivit detta inlägg....
Jobbigt med alla andra som festar inför konsert.... men jag gör det också för mig. Är nykter alltså. Dessutom måste jag gå ned minst 5 kg inför en op och öl är ju massa kalorier!!!!
Vi kämpar på?

Snöflingan

Drack både lördag kväll, och sen söndag. Vet inte vad jag ska skriva. Fail igen o igen o igen

Kaisa74

Förstår precis hur du känner dig!!! Jag har försökt sluta dricka fler gånger än vad jag kan räkna till och misslyckats varje gång. Suget är så jäkla starkt... Så den här gången har jag valt att ta antabus. Suget är absolut inte borta, men jag kan inte dricka... då blir det akuten nästa... vilket inte känns särskilt lockande :-) Har nu varit nykter en hel vecka (har inte varit det på 10 år) och känner mig jäkligt stolt!!!!! Du kanske skulle prova med antabus... Jag håller tummarna för dig. BAMSEKRAM

Snöflingan

Drack både lördag kväll, och sen söndag. Vet inte vad jag ska skriva. Fail igen o igen o igen

Snöflingan

Duktigt av dig! Vill inte ta någon medicin (i alla fall inte ännu) är inte alkoholist (ännu ??) är bara så ensam och uttråkad i mitt liv just nu, bor långt borta från familj och vänner. Har bara min man här. Tror det beror mycket på det... Försöker dra ner på drickat för att må bättre men vill inte eller ska inte just nu i alla fall sluta helt. Men man börjar ju undra när det är svårt med bara 30 dagar...

Piionen

Tack för era ord Snöflingan o Fenix. Va precis en vecka sen jag drack senast, har inte varit "helt ren" på flera flera år. Några groggar el glas vin har alltid slinkit ner. Känner mig bättre efter avgiftningen och väldigt motiverad. Men samtidigt skiträdd! Men detta måste gå! Det bara måste, jag vill inte dricka mera. Stor kram till alla kämpar där ute.

linn

använde nästan samma mening nyss i min tråd, och det är verkligen så, det är inte förrens man är där som man förstår vilken jäkla kamp det är. Ville bara kika in och ge en KRAM tillbaka!

Snöflingan

Nu har det gått halva tiden av min bajsbruna månad och jag har druckit 4 ggr under denna tid. Alltså snitt 2 ggr i veckan. Det löjliga är ju att det är en minskning från hur jag drack innan jag försökte börja den här vita månaden men skäms ändå. Min man har inte druckit någonting, känns ju lagom kul. I onsdags drack jag en flaska vin själv men blev typ inte berusad alls? Var skitsur för det. Så förstördes den veckan också liksom. Svårt att sätta ord på mina känslor tycker jag. Och jag TÄNKER PÅ ALKOHOL HELA TIDEN. Vill inte tänka på skiten.

Snöflingan

Jag uppskattar mina vita dagar men inte ens en vecka klarade jag. Efter 5 dagar drack jag, sen efter 4 igen, och dagen efter och sen 3 dagar senare. Har inte blivit extremt full någon gång men ändå. Känns hopplöst.