Ny här med egen tråd. Har dock läst många inlägg sedan jag hittade forumet för några veckor sedan.

Bestämde i tisdags morse att det får vara nog nu. Kände inte ens ett sug de första dagarna, ett par värktabletter mot huvudvärken bara. Efter att ha läst mångas berättelser förstod jag att lockelsen säkert kommer att dyka upp. I går längtade jag, men tack och lov infann sig aldrig tillfället.

Nu önskar jag lite pepp när suget sätter in. Har förstått att det finns många, många i samma situation som jag. Att det hjälper att läsa om andras erfarenheter och se responsen de får känns stort.

Hälsningar en lyckligt gift kvinna med ett bra jobb och flera fina (vuxna) barn. Så varför?

@Vinäger 🙏 Din resa har ju varit minst sagt turbulent och därför är det extra roligt att du nu varit nykter i 1,5 år. Min resa har bestått i långa (enligt mig) nyktra perioder så med slutat i djupa återfall för att sedan göra nytt försök. Jag ger aldrig upp och mår så bra som nykter och visst märker jag att denna sjukdom är progressiv. 🥰🥰

Funderar över den fysiska träffen i morgon och hur många som tänker komma.

Har ni möjlighet, så vore det kul att ses. Förstår ju att det i första hand handlar om geografiskt avstånd.

Hoppas att vi ses. 🥰

Jag bor långt ifrån men hade tagit mig till Sthlm ändå, om det inte lyckats krocka med den enda helg som jag är upptagen med saker som inte går att rucka på.
Hade sett framemot en fysisk träff länge, så det känns rejält trist. Hoppas ni som ses får en fin träff. Kram

@Blenda Verkligen synd att det skulle bli en helg du inte kan. Hade varit roligt att träffa dig. Kan
säga att den bild man skapat sig om vänner här sällan stämmer när man träffas. Människor ser inte alls ut som man föreställt sig. 🤩

Ha en fin helg, vad du än ska företa dig. Kram kram 🥰

Forumträffen i dag blev ungefär en timme lång. Jag och Geggan samt rådgivarna Magnus och Nell. En givande timme där vi kunde prata, diskutera och lufta funderingar vi haft. Spännande också att få ett ansikte på ytterligare en forumvän.

Visst hade det varit kul om vi varit flera, men mitt på dagen en vardag gjorde det nog svårt för många att kunna vara med.

Tack för att ni fixar och om jag uppfattade det rätt dröjer det inte lika länge till nästa träff.

@Vinäger Förstår att det hade varit kul om det hade varit flera. Tänker precis som du att det var en fredag och mitt på dagen. Tänker även att man kanske är rädd för att någon kan känna igen en.
Om jag hade bott nära Stockholm och om det hade varit på en lördag som förra gången. Jag känner dock inte riktigt samma behov eftersom jag kan gå på NA och AA i min stad. Fast jag tycker det skulle varit kul att träffa dem dom som man skrivit med ett tag.

För oss båda var det en lång och krokig väg t nykterheten men vi gjorde det💪🏻

Ha det fint! Kram🌺🤗

@Varafrisk @Charlie70 Ja, det var nog flera anledningar till att vi var så få. Hoppas att det kommer flera nästa gång. Vi diskuterade också hur rådgivarna bättre ska nå ut till alla. Som det var nu missade många infon då den endast fanns under deras forumdel.

Du, Varafrisk, vi gjorde, jäklar vad bra vi är! 🤩

Det går inte en dag utan att jag tänker på hur bra jag har det. Säger det ofta till min man. Passar också på att berätta för honom hur fantastisk han är. Att jag nu utan problem skulle avstå även om han vill dricka. Men han hoppar det, från början enbart för min skull, men även han, som inte hade problem, har insett vinsterna med helvitt.

Vi pratade senast i går om hur underbart vi tyckte att vårt förhållande var tidigare. Förr. När vi drack varje helg (och jag massor däremellan). Vi var det "perfekta paret". Jojo, folk skulle bara veta att frugan till slut drack handsprit.

Vi talade vidare om att vi nu inte kan förstå hur vi kunde tycka att det var så bra. När vi jämför. Det är som natt och dag. Alkoholfria är vi så mycket bättre. Båda. Mot oss själva, mot varandra.

Jag är lyckligt lottad och tacksam över att jag har insikten att förstå det.

Ha en fantastisk dag! ☀️

@Vinäger Kan känna igen mig i ditt samtal med din man. Vi har också massor av härliga minnen då vi drack tillsammans och med mycket romantik. Det ”perfekta paret”. Med en fru som till slut drack varje dag, gömde, smusslade, smög och tog återställare. Som ville diskutera full på nätter och bråk som utbröt. Vi ser också nu en stor skillnad i vår relation, en annan närvaro och tillgänglighet till varandra, ett lugn, harmoni och goda samtal på dagtid😂. En fru som har hittat ”hem” till sig själv och som mår bra.

Känner som du att jag är lyckligt lottad och att vi inte hann förstöra vår relation och att jag/vi tog ansvar för att det inte skulle bli så❤️.

Ha en fin lördag!🌞

@Vinäger Så fint ❤️ Jag upplever själv dagligen storheten med ett nyktert liv, och att dela det med någon vore verkligen mysigt 🥰 Men jag klarar mig utan gubbe, jag har lillprinsen som sällskap 24/7 nästan, förutom de timmar jag är på jobbet eller på annat hundvänlig ståhej. Mycket sällsynt dock, jag föredrar hundinkluderande ståhej.

Kram 🐘