Halloj här ute!

Många av er som bloggar här skriver fantastiska inlägg om hur ni har det och det är kul att läsa. Jag är 39 år jobbar som matte/NO-lärare på högstadieskola i Småland. Jag har haft en mamma som var blandmissbrukare, men mestadels alkohol. När jag var nästan 8 år ledsnade pappa och han stack helt enkelt med mig till en annan stad där han jobbade. Min pappa drack på helgerna, inte mycket alls som en vanlig person. Han uppfostrade mig och tog hand om mig efter sin förmåga. Han satte alltid mig i första rummet och jag var livrädd att mista honom. Hade ju bara min pappa. När jag var 15 träffade min pappa en 11 år yngre kvinna som drack ganska mycket på helgerna. Min pappa gjorde inte det men helgerna var katastrofer. En jul var hon så full att hon gick genom julgranen så att kulor och glitter flög. De fick ett barn, min lillasyster under tiden hon var gravid, ammade drack hon. Min syster fick inga skador och tur var väl det. Jag kunde dricka normalt fram till ca 6 år sedan. Kunde ha spritförråd för flera tusen kronor som aldrig rördes. Sedan fick vi min underbara son och då började det. Började dricka varje helg nästan. Fredag full, lördag full, söndag bakis. Började gömma sprit och ljuga för min sambo om att jag inte druckit. Smart va? Hon såg ju att jag druckit. Till och från gick jag sedan på antabus men nästa varje gång började jag dricka. Toppen blev november 13 då jag skulle till Stockholm på fackligt möte. Hade ju naturligtvis planerat att dricka lite sådär lagom, ja ni vet lyckorus. Köpte några 7,3 öl, en 10,2 öl en stor och en liten jäger. Måste ju ha färdkost på tåget. Väl uppe i Stockholm var det inte slut men tog mig ut till ett systembolag och köpte lite till måste ju ha om det tog slut. Minnesluckor men vet att jag kom till hotellet, bra på lyset checkade in fick hjälp upp på rummet. Slocknade och vaknade på morgonen. Bakis och illamående. Idag var det möten, vågade inte visa mig utan drog in till stockholm till centralen ooohh ett systembol