@vår2022 Beklagar sorgen. Att ha försonats tror jag ger dig möjlighet att sörja och ta dig igenom sorgen på ett mycket bättre sätt. Annars så många oförlösta tankar kvar. Så fint att ni kunde göra det! ❤️❤️❤️

@vår2022 Beklagar sorgen. Att ha försonats tror jag ger dig möjlighet att sörja och ta dig igenom sorgen på ett mycket bättre sätt. Annars så många oförlösta tankar kvar. Så fint att ni kunde göra det! ❤️❤️❤️

Beklagar @Vår2022. Det var säkert en stor sorg också för honom att han varit frånvarande under din uppväxt. Fint att ni försonades och att du förmådde bjuda in. Fint också att du finns där som stöd för din pappas livskamrat nu när det är svårt. Det är egentligen galet mycket att göra efter ett dödsfall och man hinner inte reflektera förrän långt senare. Kram ❤️

@Vinägermamman Tack❤️. Jag är tacksam över att jag ändå fick ha min pappa kvar länge och förstår vilken stor förlust det är om man endast är 25 år. Jag tror att han kan känna din tacksamhet ändå fast du inte hann säga det med ord. Du kan säga det nu till honom för våra pappor finns ändå med oss någonstans❤️

@Ny dag Tack för dina fina ord❤️. Det blir äkta och ärligt att möta alla känslor som nykter och litterate att hantera. Bra jobbat med alla dina nyktra dagar, du gör det så bra!❤️

@Sisyfos Tack❤️. Ja, det var en sorg för honom och jag är tacksam för att vi kunde mötas och försonas, det skulle vara helt annorlunda sorg om vi inte gjort det. Det känns fint att kunna vara ett stöd för henne och det är nog som du säger, galet mycket att göra och att reflektioner kommer långt efter. Har ingen riktig erfarenhet av detta och ska försöka ta det i små steg. Sorgen går upp och ned och kommer överraskande i många stunder. När sorgen knackar på min dörr, släpper jag in den, men än så länge mest när jag har möjlighet att få vara i lugn och ro och släppa på mina känslor. Jag tar en dag i taget och ska låta sorgen få ta plats och ta den tid det tar❤️

Åh @vår2022❤️ Känner med dig i sorgen❤️ Skönt att du och din pappa fick försonas och att du bjöd in honom i ditt liv. Jag tänker att det kändes gott i hans hjärta att veta att du fanns där❤️ Så mycket klokhet som du äger så måste han varit mäkta stolt över dig🙏🏻

Varm innerlig kram t dig🤗❤️

@Varafrisk Tack snälla du för dina fina ord❤️ Det är en gåva att kunna försonas❤️. Jag hoppas att det ska bli bra för din dotter snart och dig såklart. Du är är helt otrolig som håller dig nykter och orkar hantera den svåra situationen. Grattis till alla dina månader!❤️

@vår2022 deltar i din sorg. Jag känner igen mig i situationen frånvarande tafatt skilsmässopappa. Min var dessutom krigsskadad och alkoholiserad. Men vi hann aldrig med något närmande tyvärr. Han dog för trettio år sedan. Saknar fortfarande. Skönt att ni försonades! Kram från mig. ❤️

@Geggan Tack❤️. Ja, är tacksam för att vi hann försonas. Det skulle nog kännas på ett helt annat sätt inom mig om vi inte hade gjort det. Vad skönt att du kan gå vidare i din nuvarande sorg och känna glädje❤️

@Himmelellerhelvette Jag mår under omständigheterna bra. Mycket att ordna med inför begravningen mm. När sorgen knackar på dörren så låter jag den komma in och håller inte emot. Då behöver jag inte ödsla energi på att hålla den stängd. Samtidigt är det skönt att fokusera på jobbet en stund och tänka på det. På fredag är jag ledig och bara vara❤️

Så kom då den dagen då jag varit nykter i hela 2 år🤩. 730 dagar!

Vilken resa jag fått vara med om och så mycket som jag lärt mig om mig själv. Tänk att effekterna av att vara nykter verkligen ger maximal utdelning till livet här på jorden. Att varje dag vakna på en stabil, trygg och stadig grund. Att möta livet från denna plattform. Att oftast glädjas och njuta av ännu en ny dag. Att vid dalar känna att det är lugnt, det kommer att gå bra, det kommer att lösa sig. Det har jag verkligen fått erfara med min pappas bortgång. Det är en skön, trygg och stabil grund som jag själv skapat och ordnat för mig. Alkoholkomponenten förstörde alltid mina ekvationer, med den komponenten fanns det aldrig en lösning. Den komponenten skapade oro, ångest och livsleda. När den komponenten togs bort ut ekvationen trädde plötsligt lösningen fram. Jag förstod att alkohol var något som måste bort från mitt liv om jag ville må bra och känna mig levande.

Idag lever jag, idag är jag trygg, idag njuter jag, idag är jag tacksam, idag har jag kontakt med mig själv, idag vet jag vem jag är, idag vet jag mina behov, idag kan jag hantera mitt liv, idag är jag tillgänglig för andra, idag känner jag närhet och kärlek, idag tar jag hand om mig själv och mitt liv.

Jag ser fram emot nya dagar i mitt liv och jag går i min värderade riktning. Allt detta får jag genom att ha valt bort alkohol i mitt liv, det trodde jag inte var möjligt och sant!

Är så tacksam för detta forum och alla fina forumvänner. Det betyder så mycket och har varit ett oerhört fint stöd till att jag är på den plats jag är idag. Jag är så glad att jag hittade hit och jag kunde aldrig tro att det skulle få en så stor del i mitt liv och att jag skulle hänga kvar här två år senare. Tack❤️