@Tröttiz Skulle helst vilja säja; Vad ska du med en gubbjävel till 😜 Men allvarligt talat så är det så klart ett fint bevis på att vägen verkligen går framåt och att du kommit så mycket längre än jag! Antagligen är du bra mycket yngre än jag också 😏 Heja dig! Du läker 🧡

@Kevlarsjäl62
Ja, vad ska jag med en sådan till har jag också tänkt - mååånga gånger. 😂
Rädd att ha någon in på livet, och vad som kan hända. Nå, men lite andra tankar nu som sagt ... Men observant till max!
Tack 💜, och ja, det känns verkligen som att jag läker, träffande ord!
Kram.
Kämpa på. 💪💕

Bra på ytan - något fel? 😳
Hej 😊.
Kanske märklig intro, men känner lite så. Var ju på dejt ikväll, ett tag sen kan jag lova! 😅 Kändes bra men blev att fundera. Vad olika tankar kan tära - ja ni vet alla säkert ...

Han verkar så klok på många sätt, värderingar t ex. 🤔😊 Och jag börjar direkt fundera hur länge det ska hålla i sig med mig om det blir något - fy på mig. Bland annat berättade han att han jourar i morgon och dricker därför max 1 öl, annars kunde vi ha delat på 1 flaska rött till köttet säger han. Och tanken direkt, försöker han få pluspoäng för han lite vet hur jag haft det och genom såna ord försöker "fiska" in mig? 🤔 Alltså, jag blir galen. Tänker jag inte på det ena så tänker jag på det andra. Eller det kanske är normalt efter en mycket destruktiv relation? Att man tänker sönder saker?

Emellanåt önskar jag piller mot allt virrvarr av tankar och känslor ...
Dock väldigt glad över att ha tagit detta steg med dejt. 😊

Hoppas ni haft en fin lördag kväll. Önskar er en fin söndag. 🌞
Ta hand om er, vad behöver du?
Kram.
🌹

@Tröttiz Så kul att dejten blev lyckad! Jag har tänkt på dig, men allt har varit kaos i min värld. Jag tror det är klokt att vara vaksam och försiktig, men jag förstår att det blir jobbigt med alla känslor och tankar. Kanske kan du ta det som det kommer lite grann, han har ju inte friat än 😜 Du kanske bara kan ha roligt och träffa olika människor som uppskattar dig och vars sällskap du uppskattar. Du behöver ju inte släppa någon nära inpå i första taget. Du är på gång att skaffa dig ett eget liv och det är du värd. Kram 🧡

@Kevlarsjäl62
Tack. 💕
Klokt nog att ta det som det kommer som du säger och att ha de människor omkring sig som man uppskattar.
Därtill att inte tänka så mycket. Utmaning, för det är något jag och många med mig gör till förbannelse är jag rädd.

Ha en fin kväll.
Kram. 🌹

Vägen framåt fortsätter. 😊
Känner ett mer lugn inombords, och tänker att det går åt rätt håll med fler och längre stunder med liknande känsla som denna. Men sådan process det har varit.

Samtidigt är jag medveten om att det ju kan komma dippar, men möjligen och helst hanterbara och korta sådana.
Men denna trötthet som sitter i, helt galet trött, men antar det blir bättre med den också. Säger nej till olika tillfällen för att jag inte orkar - med människor. Att lyssna inåt vad man behöver.

Funderar på att skaffa gymkort och börja springa. ☺️ Kommit fram till att motion gör mycket gott. 🙏

Kram, och ha en fin helg! 🌞🌺

@Snödroppen
Ja, verkligen. 🙂 Och med mig och många andra, låter hårt, men sanningen att jag i efterhand ångrar att jag anpassat mig till saker och inte lämnat tidigare.
Ser helt klart saker och ting annorlunda i efterhand, annat då man är inne i allt kaos ... Gäller att inte vara så hård mot sig själv, även det har varit en utmaning. Även där går det åt rätt håll. 🙏 Blir bra detta då det är klart. 😊

Hej.
Hur länge är man "anhörig" ?
För alltid då man en gång blivit det, t ex levt i destruktiv relation där det missbrukats? Eller har jag kommit ur det då jag upplever mer harmoniska dagar än jobbiga dagar? 🤔

Jag får dippar ja, men de blir allt glesare. Bör jag hålla liv i mig själv på forumet för att visa att saker och ting kan kännas och bli bättre.
🌺

Hej.
Fick syn på ett citat idag som "högg" tag i mig, och jag åkte tillbaka i tiden.
Innehåll i citatet många av oss kämpar med tror jag. 💕

"Do not let your empathy for others stop you from maintaining the bounderies that you set to protect yourself."
// Michell C. Clark

🌺 🌺 🌺

Hej.
Mitt senaste inlägg är den 17 augusti ...
Jag kämpar på. Konstaterar att jag kommit god bit framåt, har mindre oro i magen. 🙏 Men, än är jag slagen, så himmelens trött och matt ... 😵‍💫
Samtidigt tacksam med så långt jag kommit. Det inre kaoset med massa känslor har börjat släppa. Det finns en väg ut ... 😌 🙏
Kämpar på med jobb. Trivs bra. Det nya boendet får vänta.
Ni kan inte - vi kan inte åstadkomma någon att vårda sig själva om de inte själva vill. Och - den dag någon önskar hjälp är vi inte vårdare, den vården finns någon annanstans för denna person. En tanke jag har.
Sköt om er.
Ta vara på er.
🌺😵‍💫

Hej.
Jag funderar på vad jag kunnat göra annorlunda i min resa under min relation .... Vet inte. Kanske jag inte är välkommen här längre då jag kommit långt i min resa? Långt bort från missbrukskaos med en anhörig. Allt som hör till.
Hur länge är man anhörig? 🤔
Det jag kommit fram till då jag ser tillbaka :
- lugnt förklara att vi pratar en annan gång (i stället för att prata med en berusad person). Gagnar vare sig honom eller mig. Undrar hur många timmar jag spenderade med att prata med en onykter person som kanske inte ens mindes samtalet.
- sätta gränser, dessa önskar jag att jag ställt OCH hållit, både för honom och mig.

@Tröttiz
Jag hoppas vi är välkomna trots att vi inte är anhöriga nu. Jag tycker forumet är ett oerhört bra stöd där jag får hjälp och kanske till ochmed kan vara en hjälp.
Så jag hoppas du fortsätter skriva 🌸
Fint att du känner dig lugnare och mår bättre, hoppas du tar tid att vila upp dig.
Kram