Tänkte bara meddela att jag kommer dra till det vidare livet nu.
Om jag startar en ny tråd eller flyttar denna får jag se hur jag gör med.
Tack till alla här som stöttat och hjälpt mig!

Ja,, jag kom aldrig iväg till det "vidare livet"
Jag vet inte om jag är redo för det,, jag har tappat lite för att skriva här nu,, men jag läser vad ni skriver sporadiskt.
Ni kämpar på bra alla "gamla" som jag lärt känna under vintern då jag stormade in här.
@Kebne1 @vår2022 och flera andra💖

@Tikka Hej!👋 Du kämpar också på så bra och verkar verkligen bestämd i ditt beslut. Det bästa beslutet enligt mig. Mitt liv har förändrats till att ha blivit så mycket bättre på alla håll och kanter. Jag vill aldrig tillbaka till skiten igen och livsledan. Här planeras ripjakt och vi far över till Norrland i slutet av augusti. Gäller att öva in svingen så man inte är rostig😁.

Ha det så gott och kram❤️

@vår2022 Tack!
Ja, svingen ja. Den rostar ju emellan säsongerna,, men jag har aldrig skjutit så bra på älg banan som i år!
Kanske för att jag inte var bakfull och stod och skakade, när pappälgen satte fart på 80 meter.
Lycka till med ripjakten! 8 september lever älgarna farligt i mina skogar!

Kram @vår2022 😊

@Tikka Grattis till alla nyktra månader!

Ett tips i all välmening. Om du känner dig orolig för att ev ta ett återfall så råder jag dig att bli lite mer aktiv på forumet och att nöta, nöta, nöta lite nyktra fakta. Tex kolla på Peter Wirbings film ”återfallsprevention” på youtube. Eller leta upp ”SoberLeon” eller ”StopDrinkingExpert” på youtube för att bli ytterligare stärkt i ditt nyktra beslut. Ett återfall är onödigt lidande om det kan undvikas.

Kram 🐘

Hej vännen! Kikar in här hos dig å kollar läget. Snart har vi gjort ett helt varv på alla årstiderna. Hösten kvar då utan A. Vet du. Mitt återfall känns som det dummaste jag gjort i hela mitt liv. Så onödigt och dumt och knäppt och allt. Jag vill så gärna kunna säga med stolthet, att snart har det gått ett år som nykter. Du kan säga det snart! Vi kämpar på, eller hur?! Vi får aldrig glömma helvetet med att vara aktiv alkoholist! Det livet är så ovärt, eller hur?!

Hej@Kebne1 !
Jodå vi kämpar på. Nu börjar jag jobba på måndag igen, och sen börjar jakten i september för mig, så jag tror jag ridit igenom stormen nu faktiskt!
Jag räknar inga dagar eller månader längre, men visst kommer jag att tänka på att det gått ett år i december.
Kriga på kära du! Vi klarar detta!

En liten uppdatering då!
Har börjat jobba igen efter semestern, en semester som var en 5 veckor lång transportsträcka med ett jäkla sug efter pilsner. Men jag klarade det, skönt att få lite rutiner på plats igen.
Mår riktigt bra nu!
Kämpa på alla där ute!

Härligt @Tikka ❤️ Nästa sommarsemester är alkoholen ett minne blott, och du kan då fokusera än mer på att njuta. Allt man övar på blir man bättre på. Om dina sommarsemestrar tidigare varit alkoholindränkta så är det inte så konstigt om du upplevde det tufft. Men du klarade det, heja dig!

Kram 🐘

@Tikka Härligt att höra att du mår bra och att du fixade semestern så bra trots sug💪. Du står fast vid din nykterhet på ett så bra sätt. Rutiner är tryggt och gör en aktiv. Ha det så gott!💕

Hej kompis, vill bara kika in och se att du mår som förut, dvs bra! Vet du om att du varit nykter i nio månader nu?? Visst är livet bra härligt utan det giftet?! 🙏🏼❤️

@Kebne1 Hej min vän😊
Jodå, jag är nykter än och mår bra!
Jagar älg nu så är lite ofrivilligt offline kan man säga. Dålig wifi i skogen 😂
Själv då? Går det bra för dig också?
Nu ska jag ut i skogen igen, sköt om dig @Kebne1