Så speciell känsla inom mig. Jobbat sista dagen före behandlingen. Tårarna rann när jag kom utanför ytterdörren. Nu känner jag mig på dåligt humör och ett ganska starkt sug dock ingen förhandling. Har berättat för alla mina kollegor på jobbet. Känns skönt, så mycket värme och respekt❤️

Träffade socialsekreteraren som nu går in i behandlarrollen samt den andre behandlaren igår. Vi träffades i de lokaler där vi ska vara under behandlingen. Kändes väldigt bra. Var även sista gången på motivationsgruppen. En person kom dit och berättade om sitt tillfrisknande. Har träffat hen tidigare men det var intressant att lyssna.

Idag har jag varit nykter fyra veckor…28 dagar🙏🏻

Ha en fin fredagskväll Alla 🌟🥰Kram🐬

@Varafrisk förstår att tårarna rann på dig. när du lämnade jobbet i går. Det är ett stort steg du tar nu in i behandlingen. För att inte tala om alla steg du har gjort under den här månaden med att prata med chef och kollegor på jobbet. Inte konstigt du är trött. Hoppas du kan ta med dig deras värme - och vår förstås in i behandlingen nu och fortsätta kämpa för DIG. För det är du som är centrum nu och så måste det vara. 4 veckor, fantastiskt bra jobbat. DU kan! Forumet finns bakom dig som stöd närhelst du behöver.

Kram!

@Charlie70 Tack och kram❤️

Det svåraste att ta in är nog att det är jag som är i centrum nu. Att det är ett 24-7 arbete att jobba m nykterheten dels på själva behandlingen dels hemma m bra rutiner samt att gå på AA-möten. Ska det fungera då måste jag vara i centrum❤️

Somnade vid kvart över nio i soffan igår. Det var stört omöjligt att hålla mig vaken. Sov där knappt en timma för att sedan lägga mig. Har sovit mellan tio och elva timmar inatt vilket bevisar för mig hur trött jag är😴

Har ätit en god frukost. Ska nu ta en liten hundpromenad därefter dusch och lunch på stan. Bokat bord på stans bästa lunchrestaurang👌🏼

Här skiner solen☀️underbart!

Kram🐬

@Varafrisk fantastiskt, vad fyra veckor har gått fort! Du har varit jätteduktig. Starkt att inte smussla, det där gör man ju som känns bäst men det har ju tydligt varit bäst för dig. Spännande tid som börjar nu! Kram! 🐳🤗

@Geggan Tack🥰 Ja, för mig var det en nödvändighet att berätta på jobbet. Det är tragiskt att skammen ska vara så stark annars hade jag berättat tidigare men det är inget jag går och ältar. Nykterhetsarbetet är en så stor del av mig och det har varit många gånger som jag varit tvungen att bita mig i tungan för att jag är på väg att berätta något. Det jag nu behöver tänka på är min sekretess gentemot övriga människor som jag möter på AA och på behandlingen.

Kram🐬

Söndagförmiddag och solen skiner☀️
Har inte varit ute ännu men termometern visade -7,7 grader med lite kyla kommer solen👌🏼

Idag byter jag tvåan till en trea…Nykter i 30 dagar…det känns liksom ingenting fastän det är stort! Men det beror nog på att jag inte känner så mycket just nu förutom irritation och en enorm trötthet. Är inte förkyld men lite täppt vilket påverkar sömnen, tror jag, dvs jag blir ännu mer trött. Men om jag har druckit under elva/tolv år och under de senaste åren sex dagar i veckan inte undra på att jag är trött!! Jag vill inte dricka alkohol men jag vill vara piggare. Skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar rött vin ibland el bubbel men kanske framförallt det röda vinet. Saknaden kommer förmodligen försvinna, saknaden innebär ingen förhandling för jag vet jag kan inte dricka vill inte dricka.Fast det händer alltid något när jag kommer t gruppen/soc då blir jag glad då är jag bland människor som förstår. Det är givetvis så även här på forumet men där får man det fysiska mötet.

Läste under jag tror det var under Det vidare livet när olika personer har tagit klivet över dit. För egen del känns det inte som ett mål jag behöver ha iaf inte nu…det känns inte så viktigt just nu då en gång för länge sedan kändes det jätteviktigt därmed inte sagt att jag strävar framåt.Kanske det var så när flera personer flyttade dit som började skriva på forumet samtidigt som jag själv men jag tror inte Vara alkoholfri fanns då. Mitt mål har alltid varit helvitt och nyktert även om min resa har varit tämligen krokig och jag tänker den blir aldrig färdig därför känns det bra att vara här. Vi får se hur det blir framöver. Jag kan känna att AA är väldigt bra på så sätt att oavsett var man befinner sig i sin nykterhet så är man i samma grupp. Tänker inte att någon går dit som vill vara måttlig. Här på forumet läser jag i några olika trådar och mestadels hos dem i Det vidare livet då vi började skriva här samtidigt. Det är lite som när vi adopterade….så himla förberedd…nu kan jag bli förälder….och nu….så himla förberedd nu kan jag bli nykter!!

Kram t Er alla och ha en fin söndag❤️🐬☀️

Glömde skriva att det enda som känns pirrigt m gruppen är om det finns föräldrar med som jag träffar i mitt jobb….men för att konstatera vi har samma problem…å kanske är det min kollega som ska fortsätta att vara m i familjen om det skulle behövas.
🐬

@Varafrisk Härligt att du känner dig så förberedd på att bli nykter. Det tar ju sin tid innan hjärnan återhämtat sig och fått balans igen efter all alkohol och det gör en trött och blasé och även ofta irriterad. Känner igen det men det släppte med tiden. Idag kan jag känna en annan slags trötthet, men inte som i de första månaderna, mer lugnt på något sätt. Det är helt fantastiskt att du uppnått 30 dagar! Du är så modig, stark och jobbar på så otroligt bra. Skulle det finnas föräldrar som du träffar i gruppen så är det precis som du säger, ett konstaterande att ni har samma problem, men även att ni tar ansvar för era liv och problemet, så det blir i så fall ändå bra.

Ha en fin söndag, här är blåser det kallt men solen tittar också fram. Det blev en uppfriskande hundpromenad❤️

Åh vad jag blir glad av att läsa dina inlägg @varafrisk
Även om jag tror att vi alla har behov av både bekräftelse och stöd på forumet så måste vi tillskansa oss den egna styrfarten, och den genomsyrar allt du skriver. Det är stora saker som händer med dig och i ditt liv. Inte konstigt att tröttheten kommer och går. Och stressa inte nånstans, allt har sin tid. Stor varm kram 🥰

@majken_r Tack❤️Hoppas att du har det så bra som möjligt i din familj🙏🏻

@vår2022 Tack för dina kloka ord❤️….som alltid🙏🏻 Det blev en liten hundpromenad och senare en utflykt m mannen👌🏼🥰

@Se klart Tack allra finaste 🙏🏻❤️Du har varit m mig länge på min resa…tacksam att du finns kvar🙏🏻🥰

I fredags när jag gick fr jobbet så skrev jag om den märkliga känsla jag hade och att tårarna rann. Även om jag kommer tillbaka till mitt jobb så var det som om jag var på väg fr ngt tryggt och till vad? Fast min känsla är att jag är på väg till ngt tryggt dvs behandlingen men tankar som kom var pensionen. Det är fem år kvar till pensionen men tanken kom….tänk när man lämnar det yrkesverksamma livet och känslan blev så stark vad mina kollegor betyder för mig.
Jag är helt övertygad att jag kommer att engagera mig i olika saker samt arbeta ideellt. Ja, det ska bli så spännande att möta alla imorgon både alla beroende men även behandlarna🙏🏻

Nej, nu ska jag pussla lite igen🧩

Åter igen …jag känner stor tacksamhet till er alla som följer mig🙏🏻 och…Heja alla💪🏻 Kramar🥰

Första dagen på behandlingen avklarad👍🏻 Vi slutade vid lunch första dagen. Behandlarna berättade om sina resor och vi som är beroende om våra resor. Därefter var det mycket information samt vad som förväntas av oss och tillsammans satte vi upp några regler.
Mycket handlar om känslor för det är ju dem vi dricker på. Vet inte riktigt vad jag känt idag? Förväntan, rastlöshet, ensam, vilsen men även samhörighet och nyfikenhet. Ja…å ni vet ju….trött trött jäkligt trött😴 Skulle kunna gå lägga mig nu för natten men 18.40 är lite för tidigt🤪 Ska läsa lite och därefter ta ett bad🛁

Kram t Er alla 🤗🐬

Godmorgon 🌟

Idag har jag varit nykter en månad eller om vi räknar dagar så blir det 32! Så tacksam att jag fixar det🙏🏻
Ingen behandling idag . Så nu blir det först lite fil därefter hundpromenad. När jag arbetar är vår hund på dagis mån-, tis- och torsdag. Jag brukar åka hem på onsdagar och gå ut med henne och min man är hemma på fredagar. Nu under min behandlingstid när jag är hemma på tisdagar är hon hemma m mig. Efter hundpromenad blir det kaffe och knäckemacka. Det kan bli en tur t badhuset.

Igår fick jag meddelande av tre kollegor som skrev så fint samt peppade. Jag blev så otroligt glad och varm i hjärtat❤️

Nu kör vi tisdag👍🏻Kram🥰🐬

Fina VaraFrisk! Vad bra du är! En månad och det har du gjort på egen hand. Jag tror verkligen att det nyktra livet kommer att bli bra för dig. Du lät så trött på alkoholen. Det finns verkligen en vila i att inte dricka som du kan passa på att njuta sv. Reflektera över, just såna där små tankar om att ”nu brukade jag dricka” och känna sig lite nöjd över nykterheten kanske kan ha positiv effekt. Jag minns att jag kunde känna mig så nöjd kl 14:45 en lördag när jag kunde konstatera att jag kunde köpa mitt vin på ICA. Små, små glädjepuffar. Så känn dig stolt. Väldigt kul att kollegorna hörde av sig också. Ha en fin vecka!

@Varafrisk grattis till en månad! Nu har du farten uppe. Behandlingen låter ju lovande. Det brukar vara en hel del att smälta. Positivt om de andra är någorlunda på samma bana. Önskar fokus och krafter! Det blir bättre!