@Torparn, @lonely man @kennie @Amanda, @ISE och ALLA ni andra… Tack för att ni finns ❤️ Jag har känt mig så värdelös och ni ger mig hopp. Känner ni hör och förstår. Är nykter ikväll, tack vare er. Jag samlar styrka för klara det på egen hand. Men ert stöd att orka börja om efter ett sånt kapitalt misslyckande i fredags betydde så enormt mycket. Tack alla ni som brydde er - nu testar vi igen.. och jag har faktiskt inte druckit fyra av fem dagar. Alltid en början 😂

@Torparn, @lonely man @kennie @Amanda, @ISE och ALLA ni andra… Tack för att ni finns ❤️ Jag har känt mig så värdelös och ni ger mig hopp. Känner ni hör och förstår. Är nykter ikväll, tack vare er. Jag samlar styrka för klara det på egen hand. Men ert stöd att orka börja om efter ett sånt kapitalt misslyckande i fredags betydde så enormt mycket. Tack alla ni som brydde er - nu testar vi igen.. och jag har faktiskt inte druckit fyra av fem dagar. Alltid en början 😂

@Me Oj, vad du kämpar! Så fantastiskt att du är nykter ikväll💪🏻 Visst, har du fått pepp men du har gjort jobbet! För mig kändes det som om jag var ständigt på dag 1 i hur många år som helst men nu har jag kommit längre. Trodde aldrig att jag skulle klara det. Ta en dag i taget inte längre. Säg ngt fint t dig på morgonen…att du duger precis som du är. Du är queen👑

Kram och godnatt🤗🌟

@Me Jag var också rädd i början att jag skulle träffa ngn jag kände, ngn bekant eller ngn förälder som jag mött i mitt jobb. Men nu är jag inte rädd längre…vi är ju där av samma anledning. När jag berättade på mitt jobb om mitt alkoholberoende då försvann skammen och det mesta av rädslan. Det tog lång tid men nu känns det som en befrielse. Det är inget farligt…🥰🥰

@Me
Riktigt bra jobbat och du kommer att fixa detta. Bra att du vill gå på AA möte. Är häftigt att kunna öppna sig för människor man inte känner men man behöver inte säga något utan bara lyssna. Jag var också orolig att träffa någon jag kände men den känslan försvinner. Det finns också digitala möten.
Ta hand om dig du är fantastisk ❤️ En dag i taget✌️

@ Amanda tack för du finns. Druckit i veckan och därför skämts skriva. Men laddat för en nykter helg. Trappat ned… Nu börjar jag om… ska våga gå på AA. Kollat upp möten. Mod, klarar det inte ensam.

@Me Det är inget att skämmas för här 🤗

AA är en väldigt välkomnande miljö där man känner sig trygg. Alla är där av samma anledning.

Man kan sitta tyst och bara lyssna om man vill. Det stärker mig och blir nog troligen en rutin när mina andra ”behandlingar” är klara.

Hoppas du får en fin helg 🤗

@Me Som sagt finns inget att skämmas för. Vi är alla mer eller mindre beroende. Jättebra att du skriver här och tar all hjälp du kan. Det är starkt och modigt, tycker jag. Ha en fin helg🙏🏻❤️🙏🏻

@Me, ge inte upp nu. Det finns så många som har kämpat som du härinne. Ibland behöver man ta sats många gånger för att komma över den där jäkla tröskeln. Men titta bara på VaraFrisk t.ex. det går och när det väl funkar känns det plötsligt annorlunda, så fortsätt att försöka. Och skäms inte mer. Här finns många som gjort samma resa.

@Me
Hej..
Ville bara hur du hade det.
Du ska veta att du har allt stöd från oss här. Ge inte upp. Du är värd så mycket mer och det blir bättre lovar dig.✌️
Det tar tid men det fungerar. De flesta misslyckas ska du veta men kommer tillbaka. Du skall inte skämmas och ingen här kommer att döma dig.
Ta nu hand om dig
Kram❤️