Godmorgon ❤

Sitter på bryggan vid sjön med kaffet igen. Vaknade tidigt besviken på mig själv för att jag intog enheter igårkväll men vid vattnet i naturen bland fåglarna finns ingen ångest, bara ro. Att befinna mig vid vatten är det bästa jag vet och det fyller ett högre syfte för mig. Tacksam att få avnjuta det med blå himmel nån dag till innan regnet kommer 🧘‍♀️

Nu skapar vi en så bra fredag vi kan!
Kram 🥰

@Källarmannen @prinsessa @Natalia Här kommer kaffehälsningar denna soliga lördagsmorgon. Jag är äntligen ledig och det känns fint. Inte heller jag hade en nykter fredag, men det blev måttligt vilket jag är nöjd med. Idag blir det åter till min strikta plan för att må bättre, och en nykter lördag. Strax ut i trädgården men först lite mera kaffe.

@Källarmannen @prinsessa, samma här...
Nu sitter jag på en stock i skogen med morgonkaffet och solen skiner genom träden. Känner mig ändå pigg och glad idag. Det har blivit enheter lite oftare för mig nu när våren kikat fram och jag ska ta ett nytt grepp om mig själv inför den nya veckan. Våren medför nya känslor och ett ökat behov av socialt umgänge och det kan trigga viljan till enheter om jag upplever mig lite för understimulerad. Min främsta trigger är just de glada känslorna och den höga energin. Det vet jag om med mig själv och behöver anpassa mindset och aktiviteter till de känslor våren skapar.

Tänk vad mysigt det hade varit om ni satt här brevid mig med morgonkaffet i skogsgläntan 🌳☀️

Önskar er en skön lördag. Ta hand om er och ta vara vädret 💕

Vad kul att läsa din reflektion över mötet du var på @Natalia. Jag har inte druckit energidryck på säkert 20 år men då blev jag som en jäkla studsboll 😅 Jag gillar inte smaken av typ Redbull och Monster men har många gånger sneglat på de fina Nocco- och Celsiusburkarna men jag är rädd att reagera precis som du skriver 🙈😂 Kanske ska testa i rent vetenskapligt syfte? 😂

Haft en nykter vecka och helg trots lite prövningar. Jag är expert på att röra till mitt känsloliv och dejtingkarusellen pendlar mellan Uppskjutet och Fritt Fall 😂 Dock nöjd över att jag inte köpt hem något att dricka.

Låter som ni alla har härliga dagar i vårsolen ☀️ Själv kom jag precis hem från en joggingrunda och snart blir det tacos och godis med kidsen! Trevlig helg! 🤩

Hej finaste vänner. 20,10 nu, jobbat i trädgården, tagit hand om min åldrige far, skallen snurrar så det blev några enheter tyvärr. Ingen berusning som gott är men lite smuttande blev det. Är en svag person och har svårt att stå emot, sorry. Go kväll i alla fall, fågelkvitter ute men snart dags att kika på TV med ett glas vatten. Ha de bäst 💪

@Källarmannen @prinsessa Här är en till som är med på en nykter söndag :-) Nu frukost med mitt goda tyska rågbröd och nybryggt kaffe innan det är dags att täcka av båten. Hoppas att ryggen klarar det, jag är inte riktigt bra efter mitt ryggskott. Jag tar det försiktigt.

Blev ett rätt fint väder idag. Har just landat vid en annan sjö och har bjudit ut vännen som bjöd på Celcius på picknick. Och bara för att hans svar på energidryck roar mig så dant har jag köpt både en Celcius och en Starbucks cappuccino åt honom 😄
Råsaft till mig. Nu anländer han!

Trevlig kväll på er ❤

@Källarmannen @Natalia @prinsessa Godmorgon vid kaffebordet. Idag är det dags för en av de aktiviteter jag preppade för under förra veckan och det känns ganska bra. Får försöka se till att det inte blir en för sen kväll, iom att aktiviteten löper över två dagar. Just nu känns det bra med mitt drickande, jag till och med drack en alkoholfri cider när min partner tog en öl till maten igår. Trots att jag hade en enhet kvar i budgeten. Jag tror att mitt noggranna arbete med grundförutsättningarna att må bra ligger bakom till stor del. Plus att jag ser till att ha god alkoholfri dryck hemma. Med denna lilla solskenshistoria önskar jag en glad måndag!

@Påvägmothälsa Så härligt att det går bra för dig! Jag hade en nykter söndag igår och det ångrar jag inte för en sekund!

@Källarmannen Förstår att det är tungt, men alkohol hjälper inte, absolut inte i det långa loppet. Ska du hänga på mig med en nykter måndag? Vi tar en dag i taget, hur det blir på tisdag får vi ta då, men just nu är det måndag och det är en perfekt dag att vara nykter på :-)

Önskar alla i kaffestugan en finfin måndag! För mig har det blivit mer enheter än vad som är bra, men jag var nykter igår och tänker vara det idag med. Häng på vettja!

@prinsessa @Påvägmothälsa @Natalia. God morgon på Er! Ja prinsessan, vi kör en nykter måndag, får intala mej själv ”hur svårt kan det vara”. Längtar efter känslan att vakna på morgonen med ett leende och känna sej nöjd och stolt över att gårdagen var fri från enheter. Idag skall jag göra sista avsnittet i programmet, hoppas det kickar mej ytterligare 🙏
Ha de bäst kaffevänner 🥰

Godmorgon!
@Källarmannen @prinsessa @Påvägmothälsa och @Friluftstok.

Idag blev ett trevligare uppvaknande utan enheter igår. Småregnar idag men det var ingen illa start på våren vi fick förra veckan! Ägnade i stort sett varje morgon vid sjön i det fina vädret. Precis som @Påvägmothälsa kan jag tycka det är skönt att det är måndag igen. En ny vecka med nya möjligheter och jag följer gärna med på en måndag utan enheter. Ska snart ta en promenad i friska luften och sen starta upp övriga göromål.

Önskar en bra start på den nya veckan ❤