God förmiddag! Ledig idag så tog med mig kaffekoppen till sängen efter att jag lämnat ungarna i skolan. Nu har jag dammsugit, torkat golv och kört en maskin tvätt. Så värt att ha energi till sånt istället för att bara lägga sig på soffan 😅

@Källarmannen vad tufft det låter för er med din gamle far samt en förlust nyligen. Förstår att det är lätt att ge upp för suget men försök stå emot ❤️ Jag har kommit längre i min förändring och det är skitläskigt att hantera vissa känslor nykter men jag lovar, det är helt görbart och när nu hanterat några situationer så stärker det dig. Jag intalade mig ofta att jag behövde dricka, annars skulle jag inte orka. Nu när jag dricker sällan, och än mer sällan på det destruktiva ensamma sättet, så ser jag ju att orken visst finns där. Det finns till och med mer ork! Kan du hitta något annat sätt att "fly" på? I början av min förändring snöade jag in på katastrofer 😅 Ägnade varenda kväll åt att läsa/lyssna/titta på dokumentärer om olika fartygs- och flygolyckor, krig och allmänt elände. Det höll mig sysselsatt och jag behövde vara klar för att hänga med. Dessutom blev jag lite allmänbildad på kuppen 😂

@påvägmothälsa Bra jobbat igår! Jag tycker att alkoholfria alternativ är ett mycket bra substitut och de har hjälpt mig många gånger.

@Natalia och @prinsessa ja, nu kör vi nykter måndag!

Kikar in här i stugan.
Har just ätit i en skogsdunge och är proppmätt. Frisk och skön luft ute! Om jag skulle räkna är det dag 2 men jag vill inte räkna så just nu. Däremot brukar dag 2 enligt mina känslors defenition innebära lite luddig i huvudet, något ofokuserad och lite mer rastlös. En dag jag med fördel ägnar mig åt lite mer fysiska göromål som kanske inte kräver full skärpa. Jag har möjlighet att vara flexibel just nu. Har tittat ut några jobb jag ska söka, har fått mycket gjort och kan inte klaga på dag 2. Dag 2 är klart bättre än tröttheten och omotivationen dag 1. Ikväll vill jag inte ha några enheter. Behöver min skärpa och motivation intakt.

Stor kram

Godkväll i kaffestugan! Riktigt bra dag utan enheter igår och inga enheter idag heller. Mår så mycket bättre utan. Kaffet kommer smaka gott i morgonbitti. :-) Hoppas alla kaffevänner mår bra och att vi ses i morgon till kaffet!

God morgon. Inget kaffe här ännu, har vaknat på hotell och av någon anledning inte sovit så bra. Vred och vände mig innan klockan ringde och till slut var det bättre att gå upp. Har ont i min rygg fortfarande - vet inte om det berodde på det. Igår åt vi ute på restaurang , mina medarbetare och jag, och jag höll min dagliga maxbudget. Nöjd med det. Idag blir det en nykter tisdag. Hoppas att kaffet på hotellfrukosten är gott.

@Påvägmothälsa Godmorgon! Hoppas hotellkaffet smakar gott! Så bra att du höll dig till din budget. Jag hänger helt klart på dig med en nykter tisdag! Jag mår nämligen superbra idag efter att varit utan enheter. :-)

Godmorgon alla ni andra! Hoppas ni vaknar vackra (fanns en här på forumet som hade nicket vaknavacker, tycker det var ett mycket bra nicknamne, vet ej om hen finns kvar) Jag kör en nykter tisdag! Vilka är på?

Måste bara få skriva av mej, hur nöjd jag är med mej själv idag. Trots en stressande dag på jobbet, slit med min gamle far, så tog jag bara 2 enhet igår mellan 17,30-18,30. Trots att det stod en öppnad vinflaska på köksbänken så sa hela min kropp ”nej tack”. Sen hade det ju varit bäst helt utan, men med tanke på min konsumtion det senaste halvåret så känner jag mej som en vinnare 🙏 Givetvis blir tisdagen med minst lika sparsam. Ha en underbar dag och lycka till med det Ni gör och kämpa på.

@prinsessa Det var min tanke, ända tills @kristoffer skickade mej ett privat meddelande och gnydde. Gruppen ligger under ”vi som vill dricka måttligt” och att jag klarade gårdagen med två folköl (2 två enheter) som jag såg som ett rejält framsteg i min utveckling passade tydligen honom inte. Min glädje och stolthet som jag kände, sveptes bort direkt när jag läste hans meddelande. Dessvärre så är ju upplägget på webbsidan skit!! Går ju inte att varken få notiser eller hitta meddelande!! Gör om, gör rätt och läser du detta Kristoffer vilket du säkert gör, så stärkte det mej knappast, snarare tvärt om.

@Källarmannen Så tråkigt at läsa! Jag förstår inte varför det inte skulle passa här?! Så länge det går framåt för dig.
Visste inte att man kunde få privata meddelanden, var ser man dessa?

@prinsessa Man ser det på typ startsidan, typ ”du har ett meddelande från rådgivarna” men att hitta dom efter man läst dom verkar vara svårt. Blev så djävla lessen och down, jag kände det som ett framsteg men han gnällde. Känns som han är såååå långt från verkligheten, säkert läst och studerat men på sista raden fattar han inte ett skit om vad det handlar om. Tack finaste@prinsessa för att Du bryr Dej 👍

Godmorgon i kaffestugan! Kaffet smakar gott idag. Ingen enhet igår och det ångrar jag inte idag. Känner mig tillfreds. Hoppas att ni också mår bra och jag önskar er en fin onsdag!

Hej @Källarmannen! Jag blir förvånad och ärligt talat lite ledsen när du skriver saker om mig här ute på forumet som inte stämmer. Jag vet inte om du missförstod mitt meddelande? Jag skrev och gratulerade dig till att du lyckats dra ner till måttlig konsumtion i förrgår, och påminde dig om vår överenskommelse om att inte skriva på kvällen efter att du har druckit. Detta eftersom det veckan innan skett vid ett antal tillfällen. Det var absolut inget fel på ditt inlägg igår morse, det är precis så forumet ska fungera - och jag trodde att jag hade formulerat skillnaden tydligt.

Vi kämpar verkligen för att det här forumet ska vara en plats där det är okej att ha måttlighet som mål, och vi vet också att måttlighet kan vara svårt och att det är vanligt med bakslag längs vägen. Det finns gråzoner, och ibland är en gång ingen gång, men vi vill inte att man skriver här på forumet när man är påverkad av alkohol.

Hallå i stugan!
Och välkommen in @Kristoffer!
och @Källarmannen, vi får försöka hålla oss från forumet då vi tagit enheter 🙂 vet själv också att det är lätt hänt att kika in här men vi får kanske försöka bli bättre på att motstå frestelsen att skriva även om vi känner oss relativt opåverkade efter bara nåt enstaka glas. Ingen skada skedd vill jag hoppas 🙏

Kram till er alla och hoppas ni får en fortsatt bra dag ❤

Tjo i stugan!

Blööö. Är trött idag och det är självförvållat utifrån flertal enheter igår. Jag hatar enheter! Iaf när det sker poradiskt pga förhandling som jag förlorar. Känner mig dock tröttare än vanligt, det svider i ögonen, ömmar i leder och lite sånt, nästan mer så jag undrar om jag håller på bli sjuk. Blir ytterst sällan sjuk så när sånt plötsligt händer brukar jag bli rätt förvånad. Har haft en rätt produktiv dag ändå men resten av kvällen ägnar jag halvliggandes framför serier. Ikväll finns ingen risk för enheter, det skulle jag inte mäkta med. Ikväll ser jag mest framemot sömn 💤

Får passa på att önska er en god nattsömn sen. Kram