Grattis AndraHalvlek till 10 månader.
Och tack för att du finns här, muntrar upp och delar med dig av dina insikter.
Funderar på om jag ska ge dig några tankar eller inte...
men nu gör jag det. Jag har skrivit tidigare att jag tycker du är så häftig för att du gick ”all in” med att testa att dra ner först och sen när det inte gick så bra ”all in” med nykterheten. Jag tror verkligen du gör så mycket rätt med dina reflektioner över de här situationerna du brukade dricka i. Nu reflekterar du över varför din metod fungerar bra för just dig. Också det ett framgångsrecept tror jag. Som du vet är jag ingen expert på varaktig nykterhet, men nu dristar jag mig ändå till att ge dig en tanke eftersom jag är övertygad om att man precis som du gör behöver jobba med sig själv för att inte riskera att braka ner i diket igen. Har du funderat på varför du från början hamnade där du var? Det kanske du redan har gjort i du tråd, men jag tror att det är rätt viktigt. Har ju hängt här rätt länge och det känns som om några av oss som återvänder åter har drabbats av livets vedermödor och då trots alla tidigare framgångar och övertygelse kör rakt i diket igen i ett gammalt beprövat spår. Tänker att det kan vara bra att fundera över och du verkar vara en sån som vill ha mycket kunskap.

Visst har jag tänkt på det, men samtidigt är det inget jag har behov av att rota i. Det som varit har varit, och nuet och framtiden är viktigast. Bitterhet är inget som ligger för mig.

Mycket har säkert sitt upphov i min barndom. Ensambarn i dysfunktionell familj med alkoholiserad pappa. Började festa rejält redan på högstadiet, och sen höll det på. När jag drack blev jag festens medelpunkt.

Att få ett svårt sjukt och handikappat barn var nästa smäll. Lägg till det ett inlärt medberoende som gör att alla andras behov går före mina behov. Jag anpassar mig så mycket att jag begår våld på mig själv.

Jag behöver prioritera mig själv och mitt eget mående, och inte anpassa ihjäl mig i nästa kärleksrelation. Jag måste stå upp för mig själv och mina behov, och inte bara ta andras strider.

I samtalet med min chef häromdagen blev jag hjärtinnerligt glad, att jag faktiskt upplevs på jobbet så som jag vill vara. Empatisk, lyhörd, noga med att förankra, inkluderande, tydlig, tillitsfull, pedagogisk och peppande. Jag har fan kommit långt i min personliga utveckling ?

Kram ?

Femina

Varmt Grattis till 10 månaders nykterhet! En Dag i Taget... ?

?️?️?️?️?️ ?????

Jag har lutat mig mot dig många gånger härinne när jag mått dåligt.. Just idag mår jag bra men det är en evig berg-och-dalbana för mig.. Men kanske får jag också fira 10 månader nångång, vem vet ?

Från hjärtat - grattis till en heelt fantastisk livsförändring! Du verkar må så gott i ditt nyktra liv ❤

Och grymt att du finns här alltid redo att pepoa eller ge tips o råd till oss andra. Du är en av de viktiga personerna för mig här. Skönt att ni finns kram från tredje perioden?❤️

Och grymt att du finns här alltid redo att pepoa eller ge tips o råd till oss andra. Du är en av de viktiga personerna för mig här. Skönt att ni finns kram från tredje perioden?❤️

Smygdrickarn

Haha! 10 mån skulle det såklart ha stått! Men även 10 min räknas, blir många sådana under 10 månader haha

... är bättre än inget grattis alls :)

Grattis, du är en inspiration till så många av oss. 300 dagar och 10 månader, det är så sjukt stort!

Stolt och glad för din skull. Fortsätt vara du, du ger så mycket till oss här :)

Någon svinpäls har lagt ut sina krokar på ett forum där han förväntar sig kunna hitta ekonomiskt utsatta. Med största sannolikhet en utböling, eftersom texten är yxigt maskinöversatt.
Jag har anmält inläggen och förutsätter att admin blockerar/tar bort användare och inlägg snarast.

mvh

Örnen Sam, moralens väktare

Svinpälsar och lånehajar göre sig icke besvär :-) . Då åker kvasten fram.

Missade ditt inlägg ovanför inlägget om lånehaj, därav sen respons.

Ja, det är mäktigt lång tid och mitt beslut blir mer och mer grundat i både mage och hjärna för varje månad.

Kram ?

Jag såg inte inlägget från lånehajen alls, så admin högg nog som en kobra. Jag såg däremot ditt inlägg om lånehajen, men förstod inte då att det var i min tråd du kommenterade. Jag utgår bara från kommentarerna på första sidan när jag läser. Håller med om att den typen av spam är bedrövligt ?

Kram ?