Säger Godmorgon till er som säkert vaknar innan mig. Lägger mig alltid sent då jag jobbar kvällar. Tacksam över min nykterhet och sugen på morgonkaffet som jag avser dricka i sängen med en god bok imorgon. Blir ingen löpträning imorgon om det fortsätter snöa såhär så då funderar jag på gymmet eller simhallen. Motion har blivit min nya grej och det känns bra. Jättebra faktiskt.
Fint att läsa lite härinne och jag önskar er en god nykter onsdag där där ni är i livet

Godmorgon @prinsessa @Jennyn och @Påvägmothälsa

Nu blev det vinter igen!
Ångrar inte att jag inte drack igår och ska försöka låta bli att skapa den ångest för mig själv till imorgonbitti också.

Önskar en skön onsdag ❤

Godmorgon i stugan 🙂

Jag säger huuvva. Vaknade och hällde ut kvarvarande halv flaska bubbel.
Drack 1,5 flaska bubbel igårkväll och ångrar det verkligen. Nu dricks råsaft, vatten och kaffe. Tror det blir en bra dag ändå. Är en fin och solig vinterdag men det var onödigt gjort av mig.
Fyyy mig!

Ha en fin dag ❤

@Natalia @Jennyn @prinsessa Godmorgon kaffevänner.Idag är jag ledig och njuter som vanligt då, av kaffe på sängen. Skönt att inte behöva skynda iväg. Här har det slutat snöa och är härligt ljust med all snö. Önskar er en fin nykter torsdag!

Jaaa @Påvägmothälsa, jag vet precis vad som triggade!
Jag är lite för glad 😃
Som en inombords explosion av förhoppningar och fantasi. Det är nog ljuset som skapar det och ger känsla av att jag vill göra något. Det finns förstås minst 15 andra bättre saker att göra utöver att köpa vin men den här känslan brukar kunna trigga mig.
Dessvärre är jag precis lika glad idag med 🥰

Påvägmothälsa jag kan bli så himla euforisk, om du förstår hur jag känner. Som att jag vill hoppa jämfota. Det är inte en känsla jag klagar över att kunna ha, det är en fantastiskt känsla men jag behöver vara noga med att balansera känslorna. Det bästa är fysiska aktiviteter som motion och träning men igår gjorde jag ingadera i snövädret. Jag hade kunnat storstäda annars men det gjorde jag inte heller.
Men jag är tacksam över glädjen givetvis 🥰

Hahahaha ja @prinsessa 😂 det är svårt att gnälla över glädje men när man är hög av erfori är det inte helt okomplicerat även om det är kul. Men imorgonbitti kommer jag iaf inte ångra att jag inte dricker ikväll 🤘

Önskar en god nattsömn!

@Natalia @prinsessa God morgon! En sån tankeväckande diskussion om glädje och alkohol. Jag skall fundera på det. Kaffet smakar bra efter en nykter torsdag med gott alkoholfritt öl till. Önskar er en fin dag. Ikväll skall jag på en stor fest. Målet är max tre enheter.

Godmorgon på er!
Jag ångrar mycket riktigt inte att jag inte drack igår.

Ja den här glädjen alltså. För min del brukar det också bero på årstidsskiftet. Jag hamnar alltid ur balans lite en period den här årstiden. Ljuset kommer efter vintermörkret och det skapa en viss tillfällig dissonans att jag inte hunnit anpassa rutiner, energi och känslor till ljuset som kommer. Det kan bli överumplande att få en handfull förändrade upplever och känslor hällt över huvudet.

Önskar en trevlig fest ikväll @Påvägmothälsa och en skön fredag till er andra ❤

Godmorgon! Är på väg på äventyr med min partner, med övernattning. Vi skall på mässa och en krogshow -det skall bli kul! Festen igår blev mycket trevlig. Jag höll mig till mitt nya max: tre glas, och det gick alldeles utmärkt. Känner mig glad över detta. Kaffet avnjuts idag i medhavd liten termos i elbilen. Smakar bra! Önskar er en fin lördag!

Hej i stugan!
Biktstugan kanske?
Jag kommer att dricka vin ikväll. Är bjuden till en av grannarna på mat och mello. Har undvikit sällskap på helgerna hela vintern, verkligen tackat nej till alla förslag just för att så många dricker på helgerna om så än måttligt. Ikväll vet jag att jag skulle få svårt att tacka nej när det bjuds så jag kan lika gärna åka och köpa med en egen flaska. Men om jag nu ändå dricker vissa kvällar är det kanske bättre att det kan få ske i trevligt sällskap än hemma för mig själv medan jag känner mig misslyckad för att jag köpt vin.

Imorgonbitti kommer klagosången igen. Vi ses!

Godmorgon i stugan!

Kan inte säga att jag var måttlig igår men gick iaf hem i god tid och drack heller inte så fort. Valde att gå hem direkt efter mello innan grannen skulle hinna bjuda på mer vin. Brukar kunna dricka ganska snabbt i början men därefter kunna ställa ifrån glaset och ta det lugnt. Den här helgen blev det dock vin både fredag och lördagskväll och gillar egentligen inte att dricka två kvällar i följd. Fredagen handlade mer om ett sug och en oönskad bom men kan inte säga att jag ångrar gårkvällen med mat, vin och gott sällskap. Mår bra ändå idag tycker jag och idag blir en skön söndag utan vin att ångra imorgonbitti.

Kram på er ❤