Godmorgon i kaffestugan. Här serveras chiapudding overnight, med svartvinbärssylt. Gott kaffe till. @Natalia ; att dricka planerat hos en granne tycker jag äter fint framsteg jämfört med att "trilla dit" och sen ibland hälla ut resten nästa dag. Bra gjort av dig. Jag hade en jobbig dag igår, men drack inte. Det känns bättre nu idag. Glad måndag!!

Godmorgon på er i stugan!

Fick lång sömn inatt och det känns skönt. Vaknar dock oftast bombad i huvudet då jag använder propavan för sömn. Känner mig faktiskt mer bombad i huvudet på morgonen efter propavan än efter vin men behöver dem dessvärre så jag accepterar det. Utan dem har jag svårt att somna alls. Vill öka avståndet mellan dryckestillfällena och behöver göra bättre ifrån. Vill hålla mig pigg och allert, inte bakis med dämpad energi.

Kram till er ❤

@Natalia @prinsessa God morgon. Jag börjar dagen med att arbeta hemifrån så snart blir det kaffekopp nummer två,och en smörgås. Jobbigt att behöva ta sömntabletter @Natalia, min sömn krånglar också just nu och det är verkligen en utmaning. Önskar er en fin nykter tisdag ❤️

@Natalia God morgon! Här är det också vackert ute! Kaffet smakar gott och jag äter hembakt surdegsbröd. Ikväll skall vi på teatern och vi äter mat i samband med detta. Jag kommer att dricka vin, men max tre enheter.

Godmorgon @Påvägmothälsa och @prinsessa!

Jättefint väder här med. Drack dessvärre vin igår och det blev inte som jag tänkt. Nä nu välte ena katten ut mitt vattenglas för att tala om att han vill ha second breakfast. Bäst jag lyder.

Ha en trevlig dag 🙂

Godmorgon @prinsessa, vad du är duktig 🙂 Du slapp vakna med de känslorna jag har den här tidiga morgonen. Jag kommer nog inte vara så bakfull idag men tankarna är däremot inte positiva just nu.
Jag kliver in här i kaffestugan och sätter mig i skamvrån.

Önskar en fin fredag ❤

@Natalia Tack och godmorgon! Inte ska du sitta i skamvrån. Det är bara att ta nya tag och ändå skönt att inte vara så bakfull, sen är det härligare att inte ha druckit dagen innan. Som tur är kommer det nya dagar att inte ångra att man inte drack dagen innan!

@Natalia @prinsessa Godmorgon kära kaffevänner. Nej, faktum är att denna kaffestugan inte har någon skamvrå, och så var det med det. Vi skulle ju inte finnas i detta forum om det var lätt att bli måttlig, eller helt sluta. Jag är ledig idag och tre dagar till, skall ägna tid åt att varva med, och vila. Vaknade av mig själv nu klockan 8, och dricker gott kaffe på sängen! Önskar god och glad fredag !

Godmorgon i stugan!

Den är en sömnlös natt så jag sätter mig i stugan och försöker slumra under filt tills ni kommer. Tog med mig kissarna också. Min lördag kommer inte bli helt alkoholfri men jag jobbar på att ta ett nytt tag om mig själv och en starkare beslutenhet från söndag och fram. Jag behöver förankra mig i det och sluta vackla.

Önskar ett skönt uppvaknande till en ny dag ❤

Det är viktigt det här med att begripa sig på beroendet och också att förlåta sig själv för att det inte är helt okomplicerat. Att slå på sig själv är man tillräckligt bra på ändå och det gynnar inte.