God förmiddag i kaffestugan. Jag har varit vaken ett tag och är inne på min andra goda kopp! Idag är det vardag igen och jag väljer att jobba hemifrån. Det går ganska bra för mig att göra det och det är lite mer avslappnat. Påskhelgen är lver och för mig som behöver struktur och rutin är det ganska skönt! Glad tisdag :-)

Godmorgon @prinsessa @Påvägmothälsa @Källarmannen!

Igår när jag skulle köpa ny skonkost till kissen fick jag svårt att motstå att köpa med en flaska vin 😔 djuraffären ligger vägg i vägg med bolaget. Skäms och har ångest över det den här morgonen. Nu höll jag på önskar en fin tisdag men stoppar mig där och önskar istället en fin onsdag ❤

Ja det blev så knäppt. Parkerade och skulle gå in på djuraffären men gick rakt in på bolaget och undrade hur sjutton jag hamnade där. Gick slentrianmässigt in där istället för djuraffären. Nästan skrattretande.
Därefter blev det dock djuraffären och kissen är rätt lycklig som nu får så fin och svindyr specialkost efter sin operation 🐈‍⬛

@Natalia Så mysigt. Jag har haft en snurrig dag på jobbet, nära anhörig, ja min far som har tokringt och frågat samma sak, synkat med hemsjukvård, mera mediciner mm så jag losar idag med en folköl på altanen och en 4 jäger. Ledsen tjejer men min skalle kokar snart över. Sen vet jag ju som Amen i kyrkan, att imorgon kommer jag att vakna och förbanna mej själv för att jag inte stod emot. Men jag erkänner, idag är jag svag. Tack för att Ni finns här i chatten, 🙏

@Källarmannen I all välmening, men du skriver lite väl ofta om vad och hur mycket du dricker, dina inlägg kan vara lite alkoholförskönande ibland.
Men förstå att det du skriver kanske triggar folk här som inte vill läsa om sånt när de själva går på vita knogar för att hålla sig nyktra.
Varför inte byta till tråden "dricka sparsamt"
Ha det bra.👍

Det blir en nykter dag idag. Jag har varit inne på forumet i omgångar, med annat nick också. Denna gång har det blivit mer på riktigt. Jag har minskat mitt drickande och det är bra, men det måste bli bättre. Det som jag har kommit på är att jag kan låta bli att dricka, det trodde jag inte innan, då drack jag varje dag, det gör jag inte längre. Det är så ovärt att ha druckit hemma själv och vara bakis dagen efter, en annan sak är om jag dricker med vänner, då är det mera värt. Även om det inte är kul att vara bakis, någonsin. I morgon ser jag fram emot gott kaffe med mina kaffevänner här i forumet :-)