@prinsessa @Natalia God måndagsmorgon! Jag är ledig idag men mår bra av struktur och att vakna tidigt. Mår bra efter en nykter söndag. Gott morgonkaffe inleder dagen som bland annat innehåller veterinärbesök med katten. Solen skiner och fåglarna kvittrar. Natalia; hoppas att du får en bra start på denna nya fas 😊

Hoppas det går bra med kissen idag @Påvägmothälsa. Min nyopererade kisse mår bara fint och läker som han ska ❤ Han är en såndär allätare kan man säga och det är inte första gången jag fått åka lämna honom för att få upp något från magen. Det här var dock första gången en operation krävdes.

Godmorgon i kaffestugan! Lite trött idag, men det beror på att det är en tidig i morgon, nu iväg på jobb! Dricker kaffe så jag ska vakna till liv! Ha en fin tisdag mina forumvänner!

Godmorgon i stugan 🙂
Har sovit som en stock och som vanligt efter sömnmedicin krävs lite tid innan huvudet kvicknar till. Glad att jag inte drack igår.

Önskar en fin tisdag!

@prinsessa @Natalia Här kommer morgonhälsningar från kisse och mig, tillsammans med gokaffe och en smoothie med banan. Himlen är i alla fall delvis blå och jag tar fortsatt nya tag med dig prinsessa 🙂 Tillsammans kämpar vi på!!

Godmorgon @prinsessan!
Det är nästan så vi kapat din tråd och gjort den till kaffestugan 🏚

I starten berättade du att du haft ett mer eller mindre dagligt drickande.
Nu är det ju så många inlägg från morgonstunden i just "kaffestugan" att det ibland blir svårt att greppa vad konsumtionen landat i idag och hur du mår efter förändringen.

Vad jag uppfattar har du gjort en fin förändring åt ett bra håll och ditt mindset om detta att man ju aldrig ångrar att man inte drack igår har jag anammat rakt av. Du skrev det så roligt i min tråd och det är ett hjälpsamt mantra för mig 🙂
Man har ju ofta redan så många tankar och motiverande orsaker till varför man vill förändra sitt drickande och ibland är det de små orden som är de mest hjälpsamma!
Är nyfiken på att höra hur du upplever det nu och hur du mår efter förändringen så här långt?

Stor kram ❤

@Natalia Tack för din kommentar! Jo, jag drack varje dag förut, vilket jag inte gör nu, men jag måste blir bättre på att låta bli vinet. Jag mår helt klart bättre och det är skönt att veta att jag faktiskt kan låta bli att dricka. Innan så trodde jag att jag inte kunde ha en vit dag.

@Natalia Verkligen inte! Känns så skönt när jag väl har bestämt mig för att inte dricka, jag känner mig som en "normal" människa och vet att jag kommer må bra i morgon.

@prinsessa @Natalia Ja, jag hoppas att det inte blir för mycket kaffeprat här....Det är ju din tråd prinsessa ! Igår blev det inte nyktert härhemma. Jag drack inte på känslor, och drack inte för mycket - men var det verkligen nödvändigt? Idag smakar kaffet likafullt gott och det är strax dags att cykla till jobbet. Jag inser att den här tråden är en slags förtöjnings plats för mig här i forumet. Här ligger jag tryggt och stadigt...

@Påvägmothälsa Tycker bara att det är härligt att min tråd även blivit kaffetråden :-)
Det kanske inte var nödvändigt, men det var bra att du inte drack för mycket. Nu ska vi känna in i påsken! Ha en finfin skärtorsdag!

Hallå i stugan 🙂

Kom just från träning och det var skönt! Det kommer bli vin för mig idag. Imorgon blir nykter för jag firar påskafton hos mina föräldrar och vill icke vara bakis. Mina föräldrar dricker inte alls så middagsbordet är alltid alkoholfritt. Ibland undrar jag hur jag kunde falla in i beroende med en så avhållsam uppväxt. Vi är en mixad familj men ingen av oss har någon egentlig religiös tro alls. Vi har lärt oss att det är bäst att bara tro på sig själv. Likförbannat firas två påsk, två jul och två nyår men tack och lov bara en födelsedag per år 🙃
Söndagsmorgon är det träning så lördag blir också nykter. Men imorgon kommer jag högst troligt kika in, ställa mig i skamvrån och ångra att det blev vin idag.

Ger en stor varm kram. Nu tar jag med kissarna och flyger till blåkulla.
Vi ses imorgon igen ❤