@Lonely Man du kommer ha så kul!! Jag har njutit på ett helt annat sätt på den här resan, har sluppit känna stressen över att behöva beställa alkohol pga suget fanns där hela tiden på tidigare resor, nu har jag bara kopplat av deluxe och njutit ordentligt! Men samtidigt, haft riiiktigt riktigt kul! Ser fram emot nästa resa i sommar med våra vänner, ska bli så skönt när dom är bakis på morgonen och att jag är den enda som mår bra då 😄 lite skadeglädje får man allt ha 😜 ha en fantastisk resa, det blir den utan alkohol!

Hej igen allihop! Sista dagen här och jag har haft vääärldens bästa resa, helt nykter! Jag läser era fina kommentarer och tar åt mig av all pepp och grymt jobbat osv som ni skrivit! Har ett leende på läpparna när jag läser alla fina kommentarer som jag får av er 😊 Ville bara dela med mig av en fantastisk nyhet, min sambo friade till mig här nere och det gjorde denna resan till den bästa jag varit med om! Är världens lyckligaste tjej just nu, ville bara dela med mig av det till er ❤️ Kram på er allihop!

@Dempan Massor av grattis och lyckönskningar till er❤️. Så romantiskt❤️. Det behövs verkligen ingen alkohol för att få en fin semester eller att skapa romantik, det är precis det som du varit med om, härligt! Må ni leva lyckliga i alla era dagar❤️🎉❤️

@Dempan Stort grattis till er. Vad underbart härligt att läsa.
Det verkar som om det händer en del positiva saker när man väl har bestämt sig för att sluta dricka alkohol. Din resa låter helt underbar.
Hoppas att jag själv får uppleva det en dag.
Kram☺️🤗

Hej igen allihop! Stort tack för alla gratulationer❤️❤️ när han friade så kändes det ännu mer självklart att vara nykter framöver. Värdesätter ju min relation till honom mer än alkoholen, och det är ju han jag vill leva med så det är en självklarhet att sluta dricka 😊 Kan säga att det är fantastiskt att se tillbaka på resan, minns varenda dag och vi hade inte ett enda bråk (som annars lätt uppstår när jag är full). Det fick mig nånstans att se det som jag förnekat innan, att jag blir helt konstig och som en annan person på fyllan. Så skönt att slippa det framöver! Är dock jobbigt ibland, inte pga alkohol sug, utan allt dumt jag gjort på fyllan. Det hemsöker mig mer nu än det gjort innan, men det har nog med att göra med att jag för första gången har bestämt mig för att sluta dricka för alltid. Och då har jag börjat liksom tänka på varför jag slutar dricka, då kommer alla hemska minnen upp.. men dom kommer nog inte hemsöka mig såhär ofta i framtiden, även om dom är så sjukt jobbiga att tänka på, så blir det ju ändå en slags motivation till att hålla sig nykter.. ja, det kommer bli en jobbig resa känslomässigt detta, men med ett fantastiskt slut ❤️ Ingen mer demon ska komma fram ur min kropp, aldrig nånsin mer! Är nyfiken på hur det går för er? Rullar allt på eller har ni haft det tufft? Dela gärna med er ni som vill, vill ju höra mer om er också! Ni som varit starka stöttepelare för mig 🤗

@Dempan Tänk att du klarat av allt så bra! Det kan bli en process framöver med mycket tankar om olika saker. Men även det är positivt, istället för att bedöva tankarna så kan du nu bearbeta dem, utvecklas och kanske hitta lösningar. Så det kommer att bli en god spiral där du lär känna dig själv. Har nu varit nykter 71 dagar och har väl aldrig tänkt så mycket som under den här tiden…
Du får läsa i min tråd, svårt sammanfatta, men kort och gott: jag mår bättre än på mycket länge.😌🙏🏻👍

@Dempan Hoppas allt går bra?! Eftersom du inte varit nykter så länge kan tankar dyka upp som ”jag mår så bra nu, jag kan nog klara ETT glas i alla fall” . Det kan ju också vara någon tråkig händelse av annat slag. Och plötsligt är beroendehjärnan där och tycker att du måste få fly bort och dricka alkohol då detta hänt. Vill bara att du är förberedd på det då det gått kort tid. Och beroendet inte är helt insomnat…
Lyssna och läs på om alkoholberoende för säkerhets skull. Och skriv gärna här när du har tid. Bra påminnare tycker jag.
Hoppas att det går fortsatt bra för dig!❤️🙏🏻❤️

@Amanda L hej Amanda! Tack för att du kollar till mig, vad fint av dig! ❤️ Jag har verkligen inget sug kvar, det är helt galet? Visst, så kände jag idag när jag satt ute hos mina föräldrar att ”ett glas kanske inte skadar”, men började ifrågasätta min egna hjärna och tänka på varför jag inte dricker mer och då försvann suget igen! Min pappa drack några öl och frågade om vi skulle ta en Jägershot, jag svarade bara ”nej usch men tack, Fyfan va vidrigt!”. 😂 Så det går utmärkt för mig! Jag ska ha några vänner över imorgon för eurovision kväll, köpte bubbel till dom och alkoholfria alternativ till mig! Kommer bli andra gången jag träffar mina vänner nu och dom dricker men inte jag, så det kommer bli spännande, säkert utmanande men jag klarar det! Är inte alls orolig, köpte ett alkoholfritt vin som min mamma älskaaaar! Ska bli väldigt spännande att testa det, då jag ändå gillar vin men inte alkoholen då 😉 lovar att uppdatera er om hur allt gått! 🤗❤️

Och tack för era fina svar som vanligt! Jag kanske inte är här inne varje dag längre, men kommer komma in och kolla några gånger i veckan iallafall tänker jag! 🤗 Om, bara OM jag skulle få ett återfall så är ni bland dom första att få veta det, de lovar jag! Men just nu är det inte alls oroligt från min sida! 🤗

@Dempan Så himla fint att allt är bra! Men kanske min oro inte var helt obefogad iaf? Du hade tänkt att ” ett glas kan vä inte skada”…ha, ha.
Tur att du kom på i tid att det väcker beroendet…
Ha så himla fint med dina vänner och framöver. Det sprudlar verkligen glädje om hela dig! 🥰❤️🥳

@Amanda L Ja det var helt befogat😂 men jag är så glad att den tanken kom lite snabbt och försvann lika fort! Har bara fixat och donat här hemma inför imorgon, druckit en alkoholfri cider och lyssnat på Queen och Johnny Cash! Riktig mysfredag och min sambo sa att det skiner om mig! Känner någon lycka som var längesen jag kände, ger inte kroppen dopamin via alkoholen längre så det känns som att jag börjar uppskatta småsaker mer än förut! Och att jag liksom tänker mycket på detaljer, svårt att förklara men några veckor utan alkohol och hjärnan börjar redan fungera helt annorlunda! Så underbar! Taaaack!! Jag känner att det gör det också, och ert pepp och förståelse gör mig så så glad! Ni är såna förebilder!!❤️🤗