Kände en fläkt av ett glas vin och stack fort iväg till systemet för att köpa alkoholfritt vin. Mitt favoritvin var slut och fick nöja med mig ett annat........funkar men är inte lika gott. Ska se till att bunkra lite till midsommarhelgen.

Nu har jag klarat av att vara nykter trots lusten att dricka ett glas! Känner mig nöjd över att jag presterat något positivt.
Behöver hitta en strategi som funkar framöver eftersom jag inte vill avstå helt från vinet.

@Milady bra jobbat!

Något som fungerade bra för mig i helgen var att sätta upp en tydlig gräns på antal enheter. Och minst två glas alkoholfritt mellan varje. Kanske kan vara något att testa? Jag känner att jag behöver tydliga gränser men vill samtidigt vara tillåtande mot mig själv. Blir enkelt att se det som en vinst om man håller dig till planen och känna sig nöjd och stolt.

@M-2023
Ska testa att dricka alkoholfritt emellan mina vinglas, borde funka att jag inte blir påverkad. Klarar ibland tre glas men det är ett glas för mycket enligt dom nya forskningsrönen om alkoholens negativa effekter.
Jag gillar inte att vara berusad men vill gärna ha två glas till mat............ska testa att sätta upp gränsen två glas.

@Milady Åh så bra att det känns bra med beslutet, och att ha en så tydlig hälsomotivation, det har jag ju också.
Jotack, det går bra! Idag är det dag 16, av de fyra veckor som är min primära målsättning. Jag tänker förstås mycket på det och det är ju inget som går av sig självt så att säga, men jag är stolt över mig själv!

Har tittat på min alkoholkalender och min målsättning, de två första månaderna gick överstyr och den sista lyckades jag hålla högst två glas per vecka. Bättre än mina tidigare försök. Tar en ny period och begränsar mina glas till tre under de kommande månaderna.

Hallå hundälskare, jag testade programmet som finns här och fick en jättebra kontakt med behandlaren, började med en tre månaders nykterhet och jag har behövt det tre gånger de senaste åren, inser att jag är ohälsosam med mitt vinpimplade på helger osv Har lyckats dra ner rejält ändå, fortsätter framåt mot ett hälsosamt liv.