@Kennie
Tack Kennie för raderna. Trevligt att du tittar in på min sida. Har inte klarat måttligheten som jag tänkt men kommer att klara mig framöver och känner mig inte sänkt av det här. Har druckit ca 1,5 glas var och varannan kväll.Inte så bra men har kännt att SHIT DETSAMMA denna period som varat drygt tre veckor.
Ser fram emot att träna med sjukgymnast en gång per vecka och kanske komma till simhallen för vattengympa om sjukresor beviljas. Fick en protes i knät 28 augusti och var inte mentalt förberedd på total oförmåga att ta hand om mig och mitt hem, jyckens promenader osv.........

Hällde ut vinet som fanns kvar sedan gårdagen, känns bra och en nystart för mig. Tänker mig att komma på motionsbanan snabbt och börjar med vattengympa på tisdag..........

@Milady Hej, härligt jobbat med att inte ha vin tillgängligt. Vi kan väl peppa varandra!! Jag var på en middag igår, hade sedan tidigare bestämt mig för att inte dricka alkohol. Det var underbart att sätta sig på cykeln sen och inte känna sig det minsta påverkad.
Vattengympa är så skönt, jag gillar verkligen den motionsformen.
Nu tar vi en nykter lördag!

Nu har jag googlat bilder, ser ut som att en blandning blir en väldigt gullig hund! Inte så stor kanske? Hur var vattengympan? Det var väldigt längesedan jag gick på någon men jag tyckte då att det var både skönt och roligt. Gick det bra med den nyktra tisdagen? Vi hade en middagsgäst och åt chili, med gott alkoholfritt öl till.

@Påvägmothälsa Tack det går bra med nykterheten men ska ut med en väninna i morgon och njuta av mat och ett glas. Har tänkt efter och vill inte avstå helt imorgon kväll, jippot är bokat sen en tid.
Jycken är lite mindre och kan inte dra omkull mig när det blir halt, ca 5-6 kilo. Trodde inte hon skulle bli så här stor. Hon har ett underbart temperament, kärleksfull och väldigt tillgiven.
Vattengympa är toppen roligt och så bra för hälsan och mitt opererade knä. Svullnade har gått ner redan efter första passet och har bokat andra passet i morgon. Ha en bra och nykter dag. Har läst en del av din tråd.