@Natalia @Källarmannen Godmorgon från ankarplatsen, vi har ÄNTLIGEN en fungerande båtmotor. Jag är så glad över detta. Jag höll mitt maxmål med enheter igår igen, och idag har jag bestämt att det blir en dag utan. Jag förstår din tanke om Cola Natalia, det är ju utskällt som företag och läsk. Om det fungerar som en alternativ dryck är det ju ändå utmärkt. Själv köper jag ofta goda alkoholfria alternativ och har hemma. Önskar en härlig torsdag ⛵😃

@Påvägmothälsa cola kan faktiskt pigga upp lite när jag känner mig sådär bomlig i huvudet dagarna efter enheter i just det syftet men bäst gillar jag faktiskt min kära råsaft, vatten och en främst av allt - en kopp kaffe ☕️🤗

Godmorgon i stugan!

Idag vaknade jag och ångrar att jag inte riktigt kunde välja annorlunda igår. Det känns så onödigt. Det var en annars pigg och trevlig dag med bra träning och sen fick jag en sådär fixerad idé om att jag ville ha enheter. Eller det var inte en känsla av att vilja, det var mer ett - jag ska ha enheter.

Det enda enheterna egentligen ger ett gensvar mot för mig är mitt beroende, jag personligen får verkligen inte ut mycket av en sporadiskt knäpp vinkväll en vanlig dag på balkongen för mig själv. Jag ska inte ljuga, för visst finns det tillfällen då det kan kännas trevligt men igår var inte ett sånt tillfälle. Det var bara ett onödigt tillfälle.

Fortsätter att blicka frammåt och
nu är det kaffe på balkongen i sällskap av 🐈‍⬛🐈‍⬛
Mår iaf inte dåligt i bakfylla, det är en ny fin dag. Utöver nåt möte har jag inte många måsten idag. Känns som en lugn och skön dag. Ska väl i vanlig ordning ägna lite tid i naturen, ta en promenad och göra det bästa av dagen. Lovar mig själv en enhetsfri dag.

Önskar en fin fredag 💕🌱

@Natalia Godmorgon! Då sitter vi i samma båt idag, inte jättemånga enheter för mig igår, men ändå lite onödigt.

Och Godmorgon alla ni andra!
Påvägmothälsa: Jag är lite avis på dig som är ute med båten. Och vad bra att du håller på dina maxenheter!

ha en jättefin fredag alla sköningar i kaffestugan!

@Natalia God morgon på Dej, och alla andra också. Det som du beskriver känner jag igen, hux flux så sitter man där med ett glas, utan att man egentligen vet varför och hur det blev så? Så irriterande 😢 Men vindrutan är större än backspegeln, så vi kan bara se framåt och, göra om och göra rätt.
Ha en toppendag.

@Natalia @Källarmannen @prinsessa Ni skulle vara SÅ välkomna. Faktum är att när jag satt under spinnakern häromdagen tänkte jag att livet kan ge mig all den tillfredsställelse jag behöver, utan alkohol. Här lever vi nära naturen, tar morgondopp varje morgon, seglar med vinden så gott det går och somnar när det blir mörkare.
Ett sånt bra uttryck Källarmannen; vindrutan är större än backspegeln. Jag tar det med mig. Igår blev en dag utan enheter för mig. Jag är nöjd med det och börjar hitta min struktur igen. Önskar en fin fredag!!

Hello igen

Tog med picknickfilt och lite råsaft och har slagit mig ner på en mysig och tom strand. Det fläktar och är molnigt, jätteskönt! Har just besök av en and 🦆 Tycker verkligen om att umgås med naturen 🙂

Idag vill jag ju lova att det inte ska bli några enheter men då jag drack bubbel igår är jag inte så lustfylld idag och därmed uttråkad som få. Om det är någon känsla som triggar min vilja till enheter som mest är det nog just tristess. Jag upplever inget sug idag men dem här tristessen får mig att tänka att skit samma, jag kan lika gärna dra och köpa en flaska vin! Samtidigt vet jag ju att jag upplever mig uttråkad och lustlös till följd av just enheter.

Nåväl, ska ägna en stund här på stranden med min and.

Kram

@prinsessa @Natalia Godmorgon från salongen på båten. Vi planerar en längre tur idag och har ställt klockan.
Vi har sett så många fina fåglar under semestern Natalia; dopping, tordmule, havsörn, tärnor, måsar, svanar med flera. Jag studerar dem i kikare 😋.
I båten blir det mest snabbkaffe men vi har en mockabryggare också, när vi skall lyxa till det. Idag börjar jag med den enklare modellen och det smakar gott.
Gårdagens summa blev två enheter, och sen stopp. Kändes bra och var mindre än min dagliga budget på max tre. Mer och mer stadga och struktur.
Önskar er alla en fin lördag !

Så härligt med er båtsemester @Påvägmothälsa, att umgås med naturen. Och det måste kännas skönt att du fixar att hålla enhetsbudgeten 🙂

Planerar dagen utifrån väder och idag är ett friskare väder som gör det uthärdligt att faktiskt kunna njuta av att befinna mig just solen. Främst ska jag iaf åka handla, så får vi se vad jag tar mig för. Har inte riktigt bestämt hur jag vill spendera lördagen än.

Önskar en fin dag 💕

Godmorgon från en vilsam morgon, har inte klivit upp än. Igår gjorde vi en lång seglats och firade sedan på restaurang. Idag skall vi handla, fixa med båten, mm. Snart blir det kaffe. Önskar skön söndag!

God på båten @Påvägmothälsa!
Och godmorgon till alla som kikar in med kaffekoppen ☕️

Idag är regnet välkommet men också ovant efter en så lång period av uppehåll och dagliga rutiner med långa vistelser rakt under himlen. Men det blir gynnsamt för mer ork och lust att ta tag i sånt som halkat efter hemmavid. Får justera todo-listorna lite i veckan.

Med den gångna veckan rent enhetsmässigt är jag väl sisådär nöjd. Det finns utrymme förbättring men är ändå nöjd över att jag drog ner på antalet enhetskvällar gent emot perioden bakåt.

Önskar en skön söndag 🥰

Godmorgon alla i kaffestugan! Har druckit gott kaffe, badat och ska snart träffa lite vänner. En träff utan alkohol, så skönt när man vet det innan. Jag har en del vänner som gärna dricker vin till lunch och då blir det svårt att säga nej, men nu slipper jag det.

Önskar er alla en fin söndag med välbehövligt regn!

@prinsessa God morgon på Dej och alla andra i kaffestugan, och båten 😁 Kaffe här med, jobbet rullar på och idag är det lite svalare, gör inget alls men om några dagar får allt solen komma fram igen 👆Ha en fin start på veckan vänner 🥰

@Källarmannen @prinsessa @Natalia Det mesta är gott på båten 🤣 Kaffe i sittbrunnen idag. Vi är inblåsta och kommer att stanna en natt till. Det blev enheter enligt dagsbudget igår. Förra veckan blev allt bättre och denna vecka skall jag sikta på att hålla min veckobudget på nio enheter. Här kom också tacksamt nog regn igår. Det behövs verkligen. Önskar er alla, arbetande som lediga, en finfin måndag. Så glad att vara tillbaka i rutinen med att skriva här 😍