@Wind
Det är inte så kärlek ska kännas. Att vara rädd för den andres reaktion.
Du skriver mkt utifrån hur han känner, ska reagera osv osv. Men vad känner du?
Du kan bara ta ansvar över dig själv och det är att följa ditt hjärta, han får ta ansvar över sig själv. Blir han sur, anklagar dig för saker osv osv skitsamma. Han får väl börja fundera över hur han själv beteer sig istället.
Sök hjälp, jag hade aldrig klarat mig om jag inte hade gjort det.

Han ringde ifrån jobbet för jag skickat ett sms där jag skrev att jag behöver prata om relationen.
Det verkade som han mena på att det var dumt att skicka det nu när han jobbade, för nu kommer han gå o tänka på vad det är hela dagen på jobbet

Han fråga vad är det..
Jag sa att vi kan inte ta de i telen
Det känns som jag har en yxa över mitt huvud sa han...
Nej jag behöver prata om oss
Han lät ledsen o orolig
Han sa att han ringer sen o sen la han på i örat

Jag känner att nu handlar allt om vad han känner helt plötsligt. Känns som han inte ens kommer komma hit o lyssna

@Wind
Du kommer förmodligen inte få något samförstånd ifrån honom.
Troligtvis kommer han antingen tycka synd om sig själv eller skylla allt på dig.
Jag kan ha fel men troligtvis kommer han inte reagera som du önskar; att han förstår dig, att han ser problemen och att han är villig att ändra sig.
Så tänk utifrån dig själv och dina behov och var bestämd på de punkterna som är viktiga för dig. Låt honom inte kontrollera dig och ditt liv!

fre, 2023-07-28 - 15:16
Vet du
Du har rätt i det, för det får jag bara för stunden, men nån verkstad blir det aldrig

Jag ringde upp han för en stund sen för jag sa att han får ta det här vuxet och inte lägga på i örat. Jag sa också att man behöver prata om saker ibland.
Han sa att han tog det hårt men att ok

Sen mitt i det så fråga han om vi kunde gå ut o ta öl efter han slutat jobbet ikväll

O där kände jag direkt att jag tappade hela grejen med att prata om hur jag vill ha det....
Kanske lika bra o inte ta upp nåt utan att bara inte ses som förut. För han verkar inte mottaglig för en vuxen konversation

@Wind
Ja, han verkar ju inte alls intresserad.
Kan du inte bara ta med alla dina grejer, åka hem till dig själv och blocka honom.
Jag menar, hur många gånger ska du försöka? Han säger att han tar det hårt och sen frågar dig om han får åka och ta en öl???
Lämna, bara lämna utan att säga nåt du når ändå inte fram. Det är honom det är synd om och allt är ditt fel.
Respektera dig själv och skit I honom.

Jag bor i egen lägenhet. Han kommer bara hit o har inte saker här än hans väska.

Han ville ta öl med mig...att vi skulle gå ut men jag känner att han inte tar nåt på allvar ändå.

Som du nämner...
Hur många gånger ska jag försöka nå Han,förklara ????

Jag har skrivit till han att
Om jag inte vill ut ikväll ( jag ska inte med ut pga att jag vill prata och detta förslag om att gå ut var sjukt )
Så får han stanna ute med sin kollega på aw

Hej

Ojoj det vart ingen bra kväll alls
Han ville gå ut o jag klarade inte av att inte följa med.
Han fråga vad jag ville prata om och jag sa att jag tycker inte det är nån idé att göra det nu.han vart stött o sa att vi kan väl göra det ihop med att vi ses ute o tar ett glas. Då sa jag att det känns väldigt oseriöst så jag höll tyst...

Kvällen gick och vi stötte på nån man som bjöd oss på drinkar. Han jag träffar klarar absolut INTE sprit och har vid flera tillfällen vart aggressiv och speciellt mot mig. Han vart arg som jag befarade och jag minns nåt i stil med att jag hörde han kallade mig hora som han flera gånger tidigare gjort när han dricker för mycket. Jag blir aldrig otrevlig mot han.

Har ett svagt minne av att nån i närheten tröstade mig och jag ville inte vara vid min man pga sitt beteende 🥺

Det gick en stund och sen gick vi hem iallafall. Jag talade om vad han hade sagt och jag tog också upp att det känns som vi mer kommer fortsätta som vänner. Han tyckte att allt var hans fel att jag mår dåligt och vi prata om sex med och han förstod jag mådde dåligt av att han inte vill ha sex

Jag skäms över kvällen, skäms över att ses med honom speciellt nu när folk hört han kallat mig hora.

@Wind
Hej Wind. Läste nu. Det verkar inte som du får mkt vett från Karln.
Jag vet att det inte är lätt, jag hade svårt att lämna till en dag då stack jag.
Vad du säger till honom spelar ingen roll.
Kan du inte vara hos dig och säga att du vill vara ifred?
Du är absolut inte ensam. Börja så..
Kram

@Snödroppen

Jag var svag igår kväll
Han kom hem till mig o sa han har tänkt ut hur vi kan göra sa han.
Han vill sluta dricka
Gå upp tidigare på dagen för att få mera tid med mig
Ändra på sig o angagera sig mer att vilja ha sex

Jag sa att det där med sex är inget han ska tänka på för det kan man inte pressa fram och det är nåt som inte han kan rå för i relationen. Jag sa att jag vill ändå inte ha sex med han nu längre, det ligger för mycket sorg o saknad i det med han

Alkoholen kan han göra nåt åt och den förstört o förstör mycket.

Att han ska gå upp tidigare är nåt som inte kommer ske.

Jag är för svag att lämna helt just nu, är för sårad och tömnd på energi, men tankar på att måste gå finns där och speciellt nu när jag inte kan ha sex med den jag älskar

Kram 🌹