Det känns bra att ha en distans till han. Vinna lite tid och känna efter

Helt plötsligt så mår han dåligt och haft svårt med yrsel och andning. Han är orolig säger han. Det vart så efter jag sagt jag behöver distans.
Har dock ingen aning om det är för att få fokus på sig, eller om allt det här med oss väck ångest!!!
Känner en viss irritation över att det ska handla mer om han nu när jag behöver tänka på mig istället för att oroa mig över han 🙄🤔

@Wind
Hej, vad fint att du tar hand om dig själv.
Så starkt av dig för det är så svårt när man är så inklistrad i varandra.
Det är DIN tid nu, det hjälper inte honom stort om du tar ansvar över honom.
Du hjälper dig själv först i att ta hand om dig själv, så får man hoppas han väljer detsamma för sig själv.
Kram 🩷

@Snödroppen
Ja det var meningen att jag ville ta hand om mig men bara för jag ville va själv idag och kanske 2 dagar till framöver så väljer han att gå ut igen fast han va ute igår.
Det där med att sluta dricka o ha svårt med andning o ångest verkar som bortfluget

Nu är jag jätte irriterad o besviken.

Varför ska han gå ut på krogen så fort jag vill va för mig själv. Så fruktansvärt onödigt och psykande

@Wind
Jag tror inte du kommer få vad du vill av honom. Det bygger ju inte på ärlighet, omtanke och kärlek.
Han lägger sitt ansvar på dig och du väntar på att han ska ge dig det du behöver. Det kommer inte funka.
Inte meningen att vara hård men vad min uppfattning är iallafall.
Han vill dricka och vad vill du göra med det du kan göra nåt åt, ditt liv och dig själv?
Kram, det är jättesvårt. Det tog lång tid att lämna för mig och jag bearbetar fortfarande mig själv.

Hej snödroppen

Fick nyss veta av att jag frågat en kille som brukar vara ute,om han sett honom och han satt ute på krogen. Han valde krogen trots han hörde mig gråta av oro.
Ja han vill gå ut o dricka och det är inget jag mår bra av.
Jag har sänt sms om frågan om han va ute, inge svar, o heller inge svar när jag ringer heller.

Har skrivit att jag fått veta att han är ute på krogen vilket han vet jag får reda på närsomhelst jag frågar nån.

Inget kommer bli bättre

Inatt låg jag halvnaken hemma då jag hörde någon utanför mitt fönster. Det var han....
Han pratade högt för sig själv och jag tittade ut genom fönstret och där stod han full och pissade mot en vägg. Väntade mig att han skulle plinga på här men han var nog för full för att kunna koden i det skicket så han försvann efter en stund i mörkret.

Jag förstår att det är jobbigt, sårande och förkrossande ❤️
Alla anhöriga har rätt att få hjälp, skulle du kunna tänka dig att kontakta kommunen där du bor så och be om anhörigstöd?

Var rädd om dig!

Klokt av dig att vilja ta en paus. Det är svårt att hålla i, låt dig inte manipuleras av hans dåliga mående. Nästa gång han klagar så ge honom numret till vårdcentralen/jourhavande medmänniska/stödlinje för alkoholister och backa ur situationen. Du kan bränna ut dig totalt på detta om du inte drar och håller gränser.

Skriver av lite tankar

Tänker att hur kan någon va så elak att inte ens ringt upp. Inte för jag ens kommer vilja svara, men tänker bara rent allmänt hur någon kan göra det han gör. Hört mina tårar o oro igår och väljer ändå att gå ut, inte heller svarar när jag ringde sent igår, smsa,
Inte ett ljud idag.... förlåt mm

Varför tänker jag på det här kan man undra? Jo för det hjälper mig!! Att se hur han är, hur illa han behandlar mig, hur respektlös han är osv osv

I min värld så skulle jag aldrig göra så mot någon

@Wind
💜
Ni lever i olika världar. Inte kommer ju han att sluta dricka för att du ska må bra, det funkar inte så ... låter kanske hårt men så är det, jag har själv varit där. "Min" har supit bort barn, och allting, allting kommer alltid vara andras fel.

En beroendeperson är så inne i sitt och ser inte utåt. Beroendeproblematik är ett helvete, både för dem inne i det och för oss anhöriga. Då är det skäl att vårda sig själv då man som inte når den andra.
Att inte helt gå under. För det tär.
Känner med dig.
Många kramar från mig!
🌹💜🌹

@Wind det är beroendet som gör och säger saker, inte personen. För mig hjälper det att tänka så för att inte försöka kontrollera saker eller att reagera på saker personen gör genom att bli arg, upprörd eller ledsen. Jag har lämnat personen och försöker att inte tänka på han gör eller inte. Vi behöver dock ha kontakt men pratar bara med honom när han är nykter. Kommer han hem och har druckit undviker jag honom bara.
Så han är inte elak, han är sjuk i slkoholberoende.

Jag har svårt att sova men det är ok.
Det är en ny process som är igång så jag förstår.
Jag kan iallafall säga med 100% nu att det är ingen pause längre.
Jag vill inte tillbaka. Tappat så mycket känslor på kort tid nu. Att inte haft intim kontakt har hjälpt till. Det gick så långt att jag ville inte ens ha det med han längre.

Att han inte hört av sig sedan tors trots jag försökt på torsdag natt är hans problem nu. Kan tänka mig att han tror iskallt på att jag kontaktar honom som jag vant han vid under 1 år som vi hoppat in o ur den här relationen.

Det kommer små små lättade sekunder som flyger förbi. Och senast igår njöt jag av träden jag gick förbi på min promenad . Det har jag inte kunnat gjort på länge.

@Wind

Tänk att du redan känner stunder av att njuta av träden på din promenad. Blir så oerhört glad när jag läser det.
Det låter inte alls konstigt att du har svårt att sova, det är ett så stort steg du tagit för dig själv, satt en gräns och är rädd om dig själv.
Hoppas du får fler såna stunder av lätthet idag.
Kramar