Nu på morgonen har jag landat lite mer och tänkt på allt han sa igår.
Känns som det spelar ingen roll längre om det skulle bli så som han vill.
Jag är redan förstörd redan innan kvällen i förrgår....o vadå?! Tror jag på att jag kan ha en relation utan sex med han. Nej det går faktiskt inte.

Jag är förstörd,sårad,tom,ledsen,känner mig o kvinnlig, låg självkänsla, tappad livslust, förvirrad osv

Var han nykter när han pratade om förändringarna, sluta dricka, gå upp tidigare osv?
Det är lätt att säga saker men att leva upp till det är svårare. Det som är viktigast är vika handlingar personen man lever med gör. Att säga att man älskar en person är lätt, men visar man det genom handlingar genom att man är ärlig, visar omtanke, ger trygghet osv.

Det var dagen efter.... bakis kan man säga

Spelar ingen roll nu...
Jag är redan psykiskt misshandlad och mycket är redan förstört

@Wind

Det låter som du innerst inne redan vet.
Och det är helt rätt, har man blivit psykiskt misshandlad så är det nog svårt oavsett att få tillbaka en tillit, närhet osv.
Helt ärligt så verkar ha inte ha förmågan.
Lämna, bara lämna och sök till till en kvinnojour där du kan få stöd och ha samtal. Det är inte ditt fel!

Ja jag tänker på ett citat jag såg för ett tag sedan

Att den som tagit sönder en i bitar kan inte lappa ihop det som är sönder utan det kan bara den som gått sönder. Och om jag lappar ihop varför ska jag låta mig krossas av den som krossade mig

Jag klarar inte av att ha det så här. Jag kommer snart bli sjukskriven

Det är inget lätt att bryta upp, var snäll mot dig själv.
Du kan ringa kvinnofridslinjen 020-505050 och prata. Kan vara skönt att bra prata.
Kärlek krossar inte. Kärlek, läker, stärker,lugnar. Kärlek är omtanke, trygghet och hänsyn. Inte våld, egoism, kontroll osv.
Stor kram, var rädd om dig!

Hej @Wind!
Vilken tuff situation du befinner dig i! Du försöker sätta gränser, men beskriver hur din särbo ändå ser en möjlighet att gå förbi dem gång på gång. Du skriver också hur du blivit psykiskt misshandlad och hur du har blivit kallad för saker. Och du beskriver hur det påverkar dig, hur beteendet bryter ner dig. Det berör verkligen att läsa det du skriver. Det är aldrig okej att bete sig på det sättet som du beskriver att din särbo gör, ingen behöver ha det som du har det!

Du har fått många fina råd här. Om att söka hjälp, om att ta steg bort från den här situationen och relationen. Du skriver att du behöver nödvändig energi för att kunna ta ett steg i en annan riktning. Har du några tankar om hur du kan få det? En aktivitet, någon närstående eller vän att prata med, kanske ringa till en stödlinje. Du kan få hjälp både på kvinnofridslinjen som föreslogs här innan (020-50 50 50) eller Alkohollinjen (020-84 44 48).

Och fortsätt gärna skriv här om det är hjälpsamt för dig!
Varma hälsningar,
Nell, Alkoholhjälpen

@Wind

Det är inget fel på dig. Du reagerar helt normalt även om det inte känns så.
Du behöver komma bort från honom.
Hoppas du ringer hjälplinjen.
Alla mina tankar går till dig.
Kram ❤️

Tack till er 🥺❤️

Jag är plågad,ledsen,uppgiven och dum som sagt till han att ok om du slutar att dricka i närheten av mig så kan vi ge det en chans
Idag ångrar jag att jag sagt det 🥺
Det känns fel
Bara nån dag efter så kändes det fel när han skulle "skämta" sa nåt I stil med att han vet allt o jag ingenting
Det kändes inte bra o kände mig sänkt och ledsen efteråt.
Sa att sluta det där va inte fint sagt jag blir ledsen. Då sa han sluta va ledsen, det är inget att bli ledsen över osv.
Då sa jag åt han att för nån dag sen kallade du mig hora igen o nu detta, hur tror du jag mår. Dagen gick och idag sa han att nu ska allt bli bra och vi ska va positiva till framtiden och inte att jag ska gå o må dåligt av allt som han gjort 😪🥺🥺🥺🥺
Att jag ska lägga det bakom mig.

Hur lätt är det ? Hur kan han kräva det?
Jag sagt att känner jag att jag inte kan släppa allt han gjort o sagt då måste jag gå och aldrig mer komma tillbaka

@Wind
Den enda som kan sätta stopp för detta är du. Han respekterar inte dig och det vet du ju innerst inne.
Vad väntar du på? Be honom hämta alla sina saker hos dig och att låta dig vara.
Vi finns här med dig, det finns mycket hjälp där ute om man bara sträcker ut en hand om ber om hjälp.

Hej igen @Wind! Jag funderar över någonting du skriver i ditt senaste meddelande.

@Wind skrev: "Idag ångrar jag att jag sagt det 🥺" Min spontana tanke är att en får ångra sig när som helst! Det är inte lätt att ta alla känslor, tankar och fakta i beräkningen när en står där i stunden. Om du efteråt landar i att det är fel, så är det helt okej att ändra sitt beslut. Du behöver inte förklara dig. Ta hand om dig!

Hej alla

Jag har kunnat vart iväg och jag har nu sagt idag att jag mår inte bra och att jag behöver paus. Jag sa att jag hör av mig längre fram men att jag kan inte ge han några garantier om han väntar

Det var en lättnad att bestämma det.

Tack för svar 🌹