@Rehacer @Sisyfos tack för era fina ord ❤️ Det är lite lugnare nu så nu kan man andas en liten stund och ladda för nästa bakslag/kamp 😅 Men så skönt att slippa det vintunga huvudet 😊

När jag drack regelbundet så tyckte jag verkligen att jag blev piggare av vin. Att jag var lite lätt bakis flera dagar i veckan och att dagarna segade sig fram bortsåg jag från. Även så här i efterhand kan jag förstå hur jag tänkte och kände. Efter några glas vin på kvällen så kändes inte allt så tungt. Jag blev gladare och tyckte iaf själv att jag var roligare, även om jag var själv så var jag roligare att vara med. Nu, med ett kraftigt åtstramat alkoholintag som är begränsat till vissa sociala sammankomster, ser jag det lite annorlunda. Då levde jag för kvällen när jag kunde slappna av med mitt vin. Nu har jag istället fått hela dagar att njuta av. Och även om inte alla dagar är njutningsfulla så är det som du @Sisyfos säger, skönt att få vara ledsen och trött. För jag vet ju att det går över. Oftast är det bättre redan nästa dag.

Önskar er en fin helg! 🤩

Påskhelg! 🐣 Och det var förr synonymt med flera dagar då det faktiskt var helt okej att dricka. Alla gjorde det ju. Jag var faktiskt helt övertygad om det. Att varenda vuxen människa (ja med undantag av gravida, dom som äter nån medicin eller ligger däckade i influensa typ och så vidare) firade in helger och långhelger med vin, öl och drinkar. Jag vet att jag i början av min resa skrev om att jag hade blivit en sån som tog en joggingrunda på fredag efter jobbet. Hur jag förr tittat ut på cykelvägen med ett glas i handen och undrat vad det var för stollar som sprang en fredag kväll. Varför var dom inte hemma och drack vin liksom? 😅 På grund av skada så blev min löparkarriär kort men istället har jag investerat i ett gymkort och intalat mig att det är coolare att vara stark än snabb. Hur som helst. Efter jobbet idag så drog jag till gymmet. Det är ett litet gym och jag var övertygad om att jag skulle vara typ själv där. Det är ju långhelg! Det firar väl folk? Döm av min förvåning när det var fler där än en vanlig eftermiddag 😂 Jag har nu skålat in påskhelgen med Pepsi Max och imorgon ska jag nog festa till det med Sprite. E:et på slutet är viktigt 😅 Trots att min väldigt måttliga leverne pågått ett bra tag nu så är jag fortfarande både tacksam och faktiskt ibland förvånad över hur lätt det är att lägga undan tanken på att jag borde köpa mig en vinflaska, det är ju ändå helg. Nu ser jag fram emot en nykter påskhelg. Häng med stora sonen imorgon, chips på kvällen, någon form av bilutflykt på lördag, lite shopping och sen kommer barnen på söndag. Önskar er en glad påsk! 🐣