Styrkan vacklar, att känslor kan vara så jobbiga. Varför älskar jag honom än? Vet ju att detta blir bäst för mig och barnen, men ändå känns det som jag börjar tänka att det inte är så farligt, han kanske kommer bättra sig.
Men ska försöka hålla i och hålla ut.

@Saber
💜
Älskar och känslor ...
Det finns flera sidor av honom, och du har sett bägge. Du vet ju hur han KAN vara, den som du föll för ...
Det verkar som att det "tippat över" för länge sen ...
Försök hålla i och hålla ut.
Kram.
🌹

@Saber jag tror man gör det för att man har normaliserat en situation som man inte mår bra av. Kan du prata med familj eller vänner som kan ge lite perspektiv. En relation ska bestå av kärlek, respekt och tillit, inte av oro, svek och rädsla.
Kämpa på, du är stark ❤️

@Tröttiz jo jag vet det och jag vet att jag kommer må bäst av detta i längden då jag misstänker att det kommer eskalera nu, bli som der var för 2 år sen eller om det är 3 och det vill och ska jag inte uppleva igen.

@Samsung50 han har blivit mitt normala, vilket är skrämmande då jag på ett litet sätt längtar tillbaka, tillbaka till det "trygga" som inte är tryggt på något sätt, utan jag som intalat mig det.
Men jag ska göra mitt bästa för att vara stark och stå på mig.

Imorgon möte på banken, se vad det finns för möjligheter att lösa ut honom från huset, vågar inte äga något med honom. Han kommer inte sluta dricka, det sa han rätt upp och ner.
Fortfarande älskar jag honom och saknar honom, men det blir lättare för varje dag som går faktiskt.
Det kommer bara fortsätta åt rätt håll nu.

Ett bra möte på banken, nu bara hoppas jag att han inte ställer till det för mig och att vi kan bryta på det ekonomiska ganska snart. Men man vet ju aldrig, han vill säkert komma tillbaka då hans trygghet har börjat rubbas. Gäller för mig att vara stark och sätt mig själv i främsta rummet.
Jag vill bara att det ska vara över.

@Saber
Så bra att du är nöjd med mötet. 🙏😊
Men var beredd på någon typ av respons tänker jag, att kanske fundera på vad det kan vara.
Vill ge dig all styrka här över nätet.
Ja, fokusera på dig nu.
💜

@Tröttiz Ja det kommer det säkerligen bli då jag vet att han är något girig med och vill ha ut så mycket vinst som möjligt. Han vill vi ska äga huset tillsammans, jag ska betala allt och sen ska vi sälja om 6 år när våra bundna lån inte är bundna längre.
Jag vill gå vidare och inte äga något tillsammans då det är en otrygghet för mig då han kan komma och hävda en massa saker.
Bara hoppas att han kan se mitt behov först just i detta fallet.🙄🙂

@Kevlarsjäl62 Tack så mycket, ja tufft är det, men måste tänka på mig själv nu. Känner mig något ful och elak som gör det bakom ryggen på honom, men så får jag en fin påminnelse om vad han ofta gjort bakom ryggen på mig och då känns det lite lättare för ett tag.
Tack för dina ord.🌹

Nu har han precis varit här och hämtat grejer, genast var det mest synd om honom och jag inte förstod honom att han har det jobbigt nu för att han inte bor här.
Börjar kännas ännu lite mer jobbigt att ta hus och lånbiten med honom när jag nu får det på rätt köl.
Blir ju inte bättre av att jag fortfarande har känslor för honom.
Och när jag såg honom packa med arbetsboken (AA) så börjar tankarna igen. Men nu måste jag stå pall för mig och mina barn.

@Tröttiz jo visst är det offerkoftan som är på. Den är varm och gosig tänker han. Inte se sin egna del i det.
Jag tänker stå pall, dags att sluta ta skit helt enkelt.
Tack för att du orkar läsa och skriva.😊🌻