Igår var jag svag, riktigt svag lät mig luras av mina känslor och min saknad av att vara två, två med honom. Jag vet ju att det är inget jag kan ändå ska jag försöka lura mig själv.
Totalt sett var känslorna upp och ner igår, det späddes på av en sån känsla av otillräcklighet på många plan. Så när vi skrev på kvällen så blev det mycket, jag berättade om känslor jag haft och har, och jag vet att det är fel men samtidigt då kändes det rätt, detta bemötes med att jag gett honom ångest och skuldkänslor och att han behöver att vi inte hörs av på ett tag. Jag har efter natten tänkt till och tänker att det nog är bra, så ger mig själv och honom det.
Åh vad jag idag ångrar att jag sa något, inte konstigt jag inte vågar säga vad jag tycker om jag bemöts på det sättet, det är inte första gången.
Nya starka tag, det är en ny dag. Får se hur det går med det.🌻

Igår var jag svag, riktigt svag lät mig luras av mina känslor och min saknad av att vara två, två med honom. Jag vet ju att det är inget jag kan ändå ska jag försöka lura mig själv.
Totalt sett var känslorna upp och ner igår, det späddes på av en sån känsla av otillräcklighet på många plan. Så när vi skrev på kvällen så blev det mycket, jag berättade om känslor jag haft och har, och jag vet att det är fel men samtidigt då kändes det rätt, detta bemötes med att jag gett honom ångest och skuldkänslor och att han behöver att vi inte hörs av på ett tag. Jag har efter natten tänkt till och tänker att det nog är bra, så ger mig själv och honom det.
Åh vad jag idag ångrar att jag sa något, inte konstigt jag inte vågar säga vad jag tycker om jag bemöts på det sättet, det är inte första gången.
Nya starka tag, det är en ny dag. Får se hur det går med det.🌻

Från svag till förbannad och kommit till viss insikt, jag har inte gjort något fel bara för att jag sätter gränser hur jag vill ha det. Det är han som inte kan leva ett liv utan spriten, inte jag, det är han som vill ha andra upplevelser som inte jag kan ge honom, då får han stå sitt kast. Det är han som sabbat förhållandet och till mångt och mycket mig med.
Nu ska jag slå mig loss på riktigt, sätta planen i verket och funkar inte den planen så får jag gå på plan b.
Trött på detta och trött på mig själv där jag låter känslorna styra alldeles för mycket, dags för att förnuftet ska ta vid.🤬🙂

@Åsa M Ja jag kan absolut hålla med, men vet inte hur jag ska göra för att vara arg en längre tid.

@Snödroppen ja just där och då var det väldigt frigörande. Nackdelen just nu är ju att det är jag själv som går över mina gränser, börjar återigen tänka om det var så farligt. Men kommer ganska snabbt till insikt att jo det är det inte bara övertrampen med alkoholen utan även så mycket annat.
Nu ska jag ta tjuren vid hornen och presentera så som jag vill att det ska vara med huset och lånen och allt och försöka få en lösning åtminstone i slutet på sommaren.

Skönt nu blev jag lite arg igen.😊

Tro mig, när ilskan väl kommit fram kan man framkalla den vid behov. Det förvånade mig också, och säkert mitt ex med. Han ville gärna ses regelbundet både på jobbet och utanför efter att han dumpade mig mitt i ett nattligt fylleångestanfall. Svar nej. Ilskan gör att man kan fatta beslut. Sen kan man vara ledsen ändå, samtidigt, över vad man förlorade. Det är jag fortfarande, och det har ändå gått tre år nu.

Vetskapen om att han springer vidare är väldigt skön faktiskt, det kanske kommer göra så att han går lättare med på att sälja sin del av gården. Han försöker göra mig svartsjuk genom att berätta vad han gör, att han dricker och är med kvinnor, kan säga att han inte lyckas, visst kan jag känna lite i magen, men det går snabbt över, tycker bara han är något äcklig.
Bara hoppas att han säger ja till mitt förslag så jag på riktigt kan börja städa bort honom, bort från gården och bort från mitt hjärta.

@Tröttiz Tack så mycket försöker ha en så bra dag jag kan och vara här och nu. Hoppas att du har en bra dag med.🌻

@Snödroppen Tack, försöker göra allt så jag ska få ett fantastiskt liv och en fantastisk resa. Nu ska jag bli fri.

En våg av ensamhet skjölde över mig. Den känslan är inte kul och jag vet att jag måste distrahera mig, men min ork är slut. Vill mer än något ha någon här precis just nu. Vet att jag måste lära mig att vara själv, men idag är det jobbigt.
Har varit mest arg hela dagen, arg på honom då han å ena sidan bedyrar sin kärlek för att i nästa äta middag med en ny dejt. Jag vet att han gör det för att komma under mitt skinn, men det gör mig mest arg och äcklad.

@Saber har du en vän du kan ringa? Tror inte han är ett bra stöd för dig.
Har du Netflix, kan tipsa om en ny film ” The out-laws ” som jag såg igår, skrattade högt flera gånger i min ensamhet 😀

Han beter sig vidrigt, och han gör det förstås för att han vet att du reagerar på det. Det är hemskt när man blir utsatt för psykningar av den man litade mest på. Man får liksom lära om. Kanske blir man mer cynisk, men jag tror att man också blir mer rädd om sig än vad man var innan. Man låser sig inte förledas.
Jag hade en vän en gång som lät sig behandlas som skit av sin man i åratal bara för att hon var rädd för att vara ensam. Det var så sorgligt att se. För henne var det viktigare att ha en relation, oavsett hur dålig den var, än att hon själv skulle må bra. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att hennes psykiska hälsa tog rejält stryk av det. Jag lärde mig av henne att man inte ska låta det gå så långt.
Önskar dig styrka 💕

@Samsung50 Jag gick upp till grannen, blev en pratstund. Jag har ett bra socialt nät omkring mig, nackdelen är att de bor en bra bit ifrån.
Jo den filmen såg jag igår morse när jag inte kunde sova.
Den var rolig.

@Åsa M Jag ska försöka skaka av mig det, ska försöka att inte låta mig påverkas av det.
Jag är mer än väl medvetna om att vi inte ska vara ihop, han är inte bra för mig, men det är svårt när känslor finns kvar att inte reagera. Men han bara spelar och det är tomma ord, han vill ha nått att komma tillbaka till när hans pengar tryter desto mer.
Vidrigt beteende är det dock.