Mitt liv går käpprätt åt helvete, inser att jag är alkolist. Har vetat det i många år, men förträngt och ljugit för mig själv. alltför många gånger så har jag tänkt aldrig mer,, men efter några veckors uppehåll så tänker jag att det här går ju bra,, en bag in box skall väl jag kunna klara av,, första glaset,, mmm hjärnan har redan ställt in sig på den sköna känslan som infinner sig.. Glas två är ännu bättre.. Glas tre går fortare,, åhh vad jag mår bra,, glas 4,5,6. 7 .... Vaknar upp på morgonen smakar skit i munnen och kroppen värker.. Satan vad jag mår dåligt,, ända räddningen är att stappla ut och fortsätta bedövningen,, häller upp ett stort dricksglas och sveper snabbt ner vinet,, belöningen kommer omedelbart,, går tillbaka till sängen och väntar på att alkoholen skall slå. Går upp och fyller på glaset.. Ligger och tycker synd om mig själv,, alla saker som gått fel i livet.. Jag vet att jag inte skall dricka,, alla jag känner dricker ,, varför kan inte jag dricka måttligt,, blir ledsen och dricker mer..

Idioten

10 dagar utan A , helgen närmar sig med rask fart,, nu gäller det att tänka klart. En promenad och en nyttig lemonad är melodin, eller skall jag åter bli ett svin. Vill inte svika mig själv, vill inte, vill inte, men jag kan inte låta bli att tänka att jag kommer närmare ett bakslag.. Det är som två personer slåss i min hjärna.. Just nu så har X-man övertaget över idioten.. Men idioten har många ess rockärmen..nu kör han operation fred.. Jag lovar att inte bli för full..säger idioten.. Nej ok tänker mr X . Men det har du sagt förr så många gånger...ja men denna gången är det alvar, jag inser att jag missbrukat ditt förtroende,, ge mig en chans till....

Idioten

Är extremt sugen nu :( så jag skriver lite här.. Hade jag inte varit så bestämd att det får vara nog nu,, så hade jag inte haft dessa malande tankar idag, idiotjävulen sparkar och skriker som det värsta.. Får ge honom lite hopp.. Att kanske någon gång i framtiden,,,, kanske,,, men då får du sluta NU..

Leverjag

Bra, funkar det med hopp? Har han lugnat sig. För min del 12 dagar och först imorse kände jag en stor fysisk förbättring. Men det sker hela tiden gradvis förbättringar. Humöret, närvaron, koncentration, lättare till skratt, avslappning och får tankar på att göra roliga saker igen som jag glömt. Jag går mycket och mediterar varje dag för att hålla mig i balans.
Em/kväll innan jag ätit är nästan alltid superjobbigt ett litet tag men inget hemma och jag vet att det går över. Gör allt annat du kan komma på för att distrahera knoppen, så släpper det.
Du vill och du kan om du vill. Skriv ner allt det hemska som A ställt till med och innebär för dig och se om du vill dricka sedan. Kan det vara ett sätt, värt att prova?

Styrka önskar jag dig!

Idioten

11 dagen och känner mig nöjd med att lägga in fler dagar i följd. Samtidigt som jag lurar suget med att visst kommer jag dricka igen,, men inte idag. tänker jag aldrig igen,, som jag gjort så många gånger, då blir det för svårt för mig.

Idioten

fast när jag dricker så vill jag inte sluta,, när jag är nykter inser jag att när jag dricker kan jag inte sluta. Mitt drickande har varit all in, vilket iofs haft fördelen med uppehåll mellan kanonfyllorna pga ångest. Att dricka men inte bli berusad är råden som ges,, men med min profil så är det just ingen ide att dricka alls..

MizterJ

Allas våta dröm är att kunna dricka normalt men vi som fastnad i detta vet att det inte går. Det är allt eller inget som gäller för oss. Då finns det bara en väg att gå och det är att inte dricka alls. Jag hoppas och tror du är stark att klara av helgen som kommer nu! All lycka till dig idioten!

Leverjag

Nej, inte dricka närmaste tiden om du ska få någon ordning på kropp o knopp, tänker jag.

Mod nu att våga stå emot tankarna som bara vilseleder. Ge dig själv en chans tycker jag.

Leverjag

Hur mår du nu? Hoppas du har kraft att stå emot och du om inte, släpp inte allt. Läs och skriv här.

Kram

Idioten

Tack för din omtanke ? Jag klarade 12 dagen,, borde vara nöjd,, men jag är rädd.. Har ju falit förr så många gånger...lördag??

Leverjag

Åh, vad härligt. Vad starkt av dig!

Förhandla inte! Ge inte efter! Jag har jobbigt idag men jag vill inte börja igen. Jag vet att det inte är en lösning att ge upp. De där tankarna sitter i och djävlas med oss men de bleknar med tiden och ännu mer ju längre tiden går. Jag vill övervinna min hjärnas förvridna tankar och ta kommandot utan A igen!!!

Mår du bättre nu?

Kram och styrka till oss nu. ? Vi kommer att vara nöjda och stolta att vi klarat helgen! ✨

Herewegoagain

Jag tror att tankarna kring alkohol snurrar för att vi är så medvetna om att vi tagit ett stort beslut.

Idioten

Ligger och funderar på hur många i detta avlånga land som just nu har det jättetrevligt, men som imorgon inte kommer ihåg ett smack, hur många barn som ligger sömnlösa..det är inte så tokigt att vara nykter :)) skål

Leverjag

Skål för insikter och nykterhet!

Ja, blir alldeles ledsen när jag tänker på hur många barn som lever i misären som A skapar. Hemskt!! Flera härinne på forumet som man bara skulle vilja kidnappa och ta till ett helande och tryggt ställe. Så sorgligt att läsa om hur det ser ut för barnen nu och om mångas uppväxt här?
Bra av dig som kämpar vidare. Nu har vi en till Idiot mindre i Sverige!
❤️

Idioten

14 dagar och fler skall det bli, viktigt att inte sänka insikten och garden. Motspelaren vilar nu och inväntar tills den kan hugga till när man minst anar det?

Idioten

Det finns tre dörrar
Dörr 1 jag förnekar risken och börjar dricka igen, sakta men säkert ökar mitt beroende och jag kommer att dricka ihjäl mig.

Dörr 2 jag slutar helt och inser att jag är besegrad.

Dörr 3 jag lär mig dricka måttligt.

Dörr 1 är givetvis ett uteslutet alternativ.

Dörr 2 är trygg men känns väldigt tråkig.

Dörr 3 är ju min önskan, men det är stor risk att öppnar man den så hamnar man till slut framför dörr 1

Att dörr 2 är tråkig är ju tragiskt , att man så länge förknippat glädje och firande med alkohol.. Här har vi stor förbättrings potential.

Dörr 3 känns skrämmande farlig,, men samtidigt så är det skönt att veta att det "kanske" funkar för mig.

Men inte idag,, jag skall jobba på att inte ha så tråkigt vid dörr 2

Idioten

Fick ta till lite choklad, tänker inte ge upp så lätt..är faktiskt inte sugen på A.. Jo det är jag,, men jag är inte sugen på biverkningarna..så vi kör en dag till