Mitt liv går käpprätt åt helvete, inser att jag är alkolist. Har vetat det i många år, men förträngt och ljugit för mig själv. alltför många gånger så har jag tänkt aldrig mer,, men efter några veckors uppehåll så tänker jag att det här går ju bra,, en bag in box skall väl jag kunna klara av,, första glaset,, mmm hjärnan har redan ställt in sig på den sköna känslan som infinner sig.. Glas två är ännu bättre.. Glas tre går fortare,, åhh vad jag mår bra,, glas 4,5,6. 7 .... Vaknar upp på morgonen smakar skit i munnen och kroppen värker.. Satan vad jag mår dåligt,, ända räddningen är att stappla ut och fortsätta bedövningen,, häller upp ett stort dricksglas och sveper snabbt ner vinet,, belöningen kommer omedelbart,, går tillbaka till sängen och väntar på att alkoholen skall slå. Går upp och fyller på glaset.. Ligger och tycker synd om mig själv,, alla saker som gått fel i livet.. Jag vet att jag inte skall dricka,, alla jag känner dricker ,, varför kan inte jag dricka måttligt,, blir ledsen och dricker mer..

Idioten

Gott nytt år alla ❤️ Hamnade i flaskan, dock kontrolerat och en insikt av hur skönt det är att vara nykter. Vinet ger mig inte längre det välbefinande jag söker. Så jag gläds med tanken att ha många nyktra dagar detta år. ?

Zorro

Jäklar vad glad jag blir av att höra av dig!! :-) :-)
Underbart roligt att ha dig tillbaka, MrX. Tror fler kommer säja samma sak!
Hoppas du är på banan igen, en erfarenhet rikare och tillsammans med oss andra sikta på ett bättre och vitare liv.
Att höra av dig denna söndag gjorde min dag bättre.
/Z

Leverjag

Vad underbart att höra att du inte fallit för djupt och skriver här igen! God fortsättning på detta år som känns fullt av möjligheter och särskilt då vi håller oss borta från skiten. Nej, med tiden ger det inte alls det där den en gång gav oss. Det är förbi. Vi söker annat och det finns inte i flaskorna, men ångesten, skammen och livsledan finns att köpa till very good price! ;-)

Hur känns det nu? Har du någon nytta av dina vita dagar eller måste du börja om med avgiftningen?

P&K

Idioten

Tack vad fina ni är ? Dom vita dagarna har gett mig en skön insikt av hur skönt det är att vara nykter, så jag tänker inte gräva ner mig för djupt att jag drack. Det var ändå ett val och inte en okontrollerad handling.

Idioten

livet känns som ett spel som man slår tärning och går framåt, en del rutor händer inget och en del åker man tillbaka till ruta ett, och en del framåt. Träffade en tjej som tyvärr älskar alkohol. Och det är det minsta jag behöver. Nu är det omstart och framåt som gäller. Varför envisas jag med att jag tror att jag kan dricka. När jag bevisat att det inte går om jag inte förbereder mig, med att ha bara en viss mängd. Har jag mer dricker jag tills jag stuppar. Nu är allt slut. Och målet är två månader.. Dag ett börjar nu

Idioten

Duschat, damsugit, tagit bort alla burkar, diskat och intagit mat och vitaminer, tänt ljus och ligger nu och försöker bädda in mig i bomull. Tänker vara snäll mot mig. Jag lyckas bättre om jag tänker snälla tankar istället för att anklaga mig själv.

Leverjag

Rent, fint och lugnt. Så bra att du tänker vara snäll mot dig! Att slå på sig själv hjälper verkligen inte till.

Hur gick det med tjejen? Bra att du kan se hur du lurar dig in i alkoholmissären gång på gång. Du har nog lite hjälp att du redan påbörjat resan och varit mer nykter de senaste månaderna.

Tror på dig ?

Idioten

10 dagar utan A nu och jag är väldigt bestämd att fortsätta på den linjen, jag kan helt enkelt inte hantera A hur mycket än jag önskar det,, men jag räknar nu nyktra dagar och känner att jag har haft nytta av mina tidigare försök.. Kram på er alla kämpar där ute i kylan ☃❤️

Idioten

Den härliga känslan sitter kvar ? Börjar bli mer och mer bekväm i att leva alkofritt i takt med att mitt välmående ökar, f-n vad jag är bra ? Kram på er

Leverjag

Visst är det vackert, när man har tagit av sig de mörka glasen! Härligt att se att du mår bra igen!

Kram ❄️☀️❄️?

Idioten

Känns bra och tänker fira med ett glas mjölk och en kanelbulle ? Var inne på systemet och handlade åt en kompis igår, kände inget sug alls. Otroligt härligt ? Kram på er alla

Idioten

Känns bra och tänker fira med ett glas mjölk och en kanelbulle ? Var inne på systemet och handlade åt en kompis igår, kände inget sug alls. Otroligt härligt ? Kram på er alla

Idioten

Ps, tyckte synd om alla människor dom hade 7,5 or i korgarna och billiga lådviner och brännvin,, tänkte på hur illa dom mår idag ?