Mitt liv går käpprätt åt helvete, inser att jag är alkolist. Har vetat det i många år, men förträngt och ljugit för mig själv. alltför många gånger så har jag tänkt aldrig mer,, men efter några veckors uppehåll så tänker jag att det här går ju bra,, en bag in box skall väl jag kunna klara av,, första glaset,, mmm hjärnan har redan ställt in sig på den sköna känslan som infinner sig.. Glas två är ännu bättre.. Glas tre går fortare,, åhh vad jag mår bra,, glas 4,5,6. 7 .... Vaknar upp på morgonen smakar skit i munnen och kroppen värker.. Satan vad jag mår dåligt,, ända räddningen är att stappla ut och fortsätta bedövningen,, häller upp ett stort dricksglas och sveper snabbt ner vinet,, belöningen kommer omedelbart,, går tillbaka till sängen och väntar på att alkoholen skall slå. Går upp och fyller på glaset.. Ligger och tycker synd om mig själv,, alla saker som gått fel i livet.. Jag vet att jag inte skall dricka,, alla jag känner dricker ,, varför kan inte jag dricka måttligt,, blir ledsen och dricker mer..

Pippilångstrump

Du kommer att klara detta ! Jag tror på dig ... Kämpa - stå emot den djävulen och få ännu en nykter dag att vara stolt över ! Kram !

Idioten

Kan det vara johannesörten som gör mig ännu tröttare?? Tog iallafall mig i kragen och simmade 1000 meter i rask fart,, bastade och nu har jag ätit havregrynsgröt/ billigt och mätande :) sökt två jobb idag hann jag med också,, så jag får vara ganska nöjd,, vägrar låta A bli trösten..en dag i taget

Zorro

Jag som är ny här blir bara så imponerad av din tråd. Så här på min egen dag 4, känns dag 17 (borde det väl vara idag) så otroligt ouppnåelig.
Ditt sätt att beskriva avsaknaden av allt som gjorde livet värt att leva är så otroligt bra!
Jag gratulerar till en enorm kämparinsats och tar mig friheten att använda din tråd för min egen motivation. Jag jobbar för att överleva dag 4 och hoppas att jag snart kan skriva att det är dag 17!
Otroligt bra kämpat och Tack för att du delar med dig!

Idioten

Tack Zorro och välkommen:) tänk bara max en dag i taget,, varje dag,, jag vet att jag kommer ramla dit,, ett slags förebygande tankesätt kanske,, för att inte bli besviken.. Fast ju fler dagar jag får,, desto mer känner jag kraft och beslutsamhet att vara nykter..vill vinna min egen tävling. Motståndarn är en slug rackare...så ju fler vi är som kämpar desto större chans har vi... Tack igen Zorro

Idioten

Haha tack för komplimangen lever jag?
Ditt och alla andras stöd betyder mycket.
Det är skönt att veta att man inte är helt ensam, även om det känns så ibland. kram alla tappra och underbara människor.. Vi gör så gott vi kan,, det är det enda vi kan begära av oss. ?

Idioten

Dag 18
Tog mig till simmhallen 1200 meter, jösses vad trött jag är nu/ skall man inte bli pigg av motion ? Känns iofs skönt att vara slö och avslappnad utan alkohol.. Helgen kommer och nu är det dags att stå emot helgsuget,, fast det är ju bara en vana,, och dom går att bryta..om man verkligen vill. Just nu vill jag vara klar och ser fram emot att träna upp kropp och knopp. En dag i taget

Zorro

Grattis MrX! :-) Både till dag 19 (Borde det väl vara idag?) och till 1200m. Jösses, hade jag gjort det i mitt nuvarande skick hade det fått bli gåendes på botten! Snart 2 veckor imponerar! Stark jobbat!

Idioten

telefonen ringer, skall du med på stan och ta några öl,, mmm nej jag får fundera på det ,, jag ringer om jag hänger på,,,, hmmm skall jag sitta ensam,,, skit vad det suger i A tarmen

Leverjag

Fattar MrX.

Om d tror du klarar att dricka A-fritt men det kan vara känsligt nu efter så kort tid. Det vet bara du. Klart man vill fortsätta vara social ändå om man klarar att stå emot att dricka alkohol.

Tror du ska vara försiktig nu, så du inte förstör det du kämpat så bra för. Läs i alla fall alla dina inlägg först.

Var rädd om dig,

Leverjag

Så full. Är det dör din gräns går? Intressant.

Väcker du inte suget då, tror du? Hur kommer du må imorgon när du vaknar. Du, det går att gå ut och dricka A-fritt. De andra kanske frågar om de hör att du beställer och snart bryr de sig inte. Du kommer dock få en intressant upplevelse när du tittar på den snygga förvandlingen.

Idioten

Det är där gränsen borde gå ? Det är dit jag vill komma.. Men nu skall jag kämpa emot,, för nu så är det ett väldigt sug,, och jag misstänker att jag inte klarar att hålla emot om jag tar några glas ?? fortsättning följer.....

Leverjag

Bra,
Då får du hitta på något som "chockar" kroppen lite. Snabb promiskuösa i kylan, iskall/varm dusch. 50 situps, armhävningar, upphopp, 3 stora glas vatten... Tandkräm, pepparmint, bra roman... Se hur det känns efteråt.

Du är stark. Du klarar det!