Mitt liv går käpprätt åt helvete, inser att jag är alkolist. Har vetat det i många år, men förträngt och ljugit för mig själv. alltför många gånger så har jag tänkt aldrig mer,, men efter några veckors uppehåll så tänker jag att det här går ju bra,, en bag in box skall väl jag kunna klara av,, första glaset,, mmm hjärnan har redan ställt in sig på den sköna känslan som infinner sig.. Glas två är ännu bättre.. Glas tre går fortare,, åhh vad jag mår bra,, glas 4,5,6. 7 .... Vaknar upp på morgonen smakar skit i munnen och kroppen värker.. Satan vad jag mår dåligt,, ända räddningen är att stappla ut och fortsätta bedövningen,, häller upp ett stort dricksglas och sveper snabbt ner vinet,, belöningen kommer omedelbart,, går tillbaka till sängen och väntar på att alkoholen skall slå. Går upp och fyller på glaset.. Ligger och tycker synd om mig själv,, alla saker som gått fel i livet.. Jag vet att jag inte skall dricka,, alla jag känner dricker ,, varför kan inte jag dricka måttligt,, blir ledsen och dricker mer..

Leverjag

God förmiddag!

Hoppas du mår bra över ditt beslut idag. Du har återigen vunnit en fajt. Grattis! ?✨

Idioten

Tog en liten promenad, vinden bet i kinderna och jag kände kylan,, men jag kände mig levande ? Inte bedövad, utan klar och medveten om att jag vill vara nykter en låååång tid nu.. Det kommer bli en svår resa, med mycket frestelser.. Glöggkvällar och champangeglas skådas i kristalkullan i en snar framtid. En kvinnlig bekant som är lite för glad i A är också en fara som jag inte vet hur jag skall hantera,, visst det är underbart att dricka vin och filosofera om livet.. Fast hur smart är man i botten av dunken ? 21 dagar i dag.. Klarar jag nästa helg så har jag en månad... Nä din idiot bli inte kaxig nu.. Du höll på att falla igår.. Även om du försökte med att du kunde ta några glas och inte skulle bli full,, det har du sagt mer gånger än jag kan minnas.. Alkohol har även en detalj som jag hatar.. Jättetrevligt i början,, sen vips så är det över.. Tiden bara försvann.. Och att vakna med minnesluckor är så otroligt jobbigt.. Är nog därför många dricker hemma och själva, så man inte behöver ha ångest över vad man inte vet vad man gjort,, skall jag ge något löfte så är det att aldrig aldrig, en gång till ALDRIG mer dricka så jag får minnesluckor. Kram till alla er som kämpar mot besten som lyckats så väl med att bli en del av det sociala livet i människans sociala liv.

aqua

Grattis och bra jobbat. Lät härligt med frisk promenad och vakna känslor. Det finns något att se fram emot hör jag. Visst juletiden kan vara en fallgrop och partner/vänner som har liknade problem är också svårt. Julen för min del innebär mycket ledigt och kan därför dricka mer ostört. Det ska jag se upp med när det närmar sig. Njut av ditt bästa beslut du gjorde idag, du verkar ha valt livet och verkligheten!!!

Leverjag

Visst är det skönt!

Minns när jag satt i en liten båt på Island då vi tog upp nät med foreller. Det var blåsigt och kallt. De andra frågade lite oroligt hur jag mådde. Jag sa; ... Jag känner mig levande

Frestelser, finns det gott om. Beslutet och styrkan kommer inifrån, när vi fått nog av att vara gisslan.

Härlig läsning och grattis till tre veckor av nykterhet!!! Jag är bara två dagar före dig. Vi kämpar vidare, ger oss den möjligheten och gåvan.

Kram

Idioten

Tackar ? Dag 22 1500 meter i basängen,?? och nu tonfisk och broccoli till middag. Får tänka på att inte växla beroendet till en massa skräp mat,, chips, godis, fanta och pizza i helgen räddade förvisso helgen från ett väldigt nära snedtramp.. Intar magnesium, b vitam, fiskleverolja, c och D vitamin och rosenrot och johannesört för att mildra min psykiska ohälsa, depression.. Känns faktiskt mycket bättre,, placebo eller inte,, spelar egentligen ingen roll,, bara det fungerar ? Har även börjat meditera och tänka utanför kroppen, vilket fungerar otroligt bra.. Mitt kloka medvetande skall ta komandot över denna trasiga kropp och knopp. All kärlek till alla er som kämpar så tappert ❤️ vi gör så gott vi kan, vi har allt att vinna att ersätta detta gift ?????❤️?

aqua

Jag bugar och applåderar! Det låter som du är på väg att bryta ett dåligt mönster. Att du festar loss på chips och Fanta är peanuts i detta sammanhang. Ibland tror jag att när vi blir vårt "sanna jag" drar vi även med oss andra till att göra detsamma. Just nu får du bära den fanan!

Zorro

Var tvungen att läsa din första sida igen. Vilken förvandling! Att läsa hur du har utvecklats ger definitivt mig motivation att fortsätta!
Jösses vad starkt jobbat MrX! :) Så jä...a grymt imponerad!
Fortsätt med detta och dra mig med längs vägen!

/Z

Zorro

Vi hjälper varandra. Jag hade inte kommit till dag 12 om det inta varit för några underbara människor som funnits där och stöttat. Du är en av dessa!
/Z

Idioten

Idag är det kämpigt, suget slår till som tusan ? 25 dagar, bara att inse att man är beroene av skiten. Behövs nästan en kalas fylla igen , så jag kan klara 25 dar till.. Fast nu har jag ju bestämt att det blir inga idiotfyllor igen,, kämpa kämpa?

Mick

Håll ut och kämpa, suget lugnar sig igen, men visst är det jobbigt, mitt sug kommer oxå nu och imorgon är det fredag, jag får inte köra i diket igen.
Vi fixar detta tillsammans ?