Tack @vår2022 Jo nog märker man att hjärnan spökar 🙄 har aldrig drömt så konstigt och obehagligt som nu, och huvudvärk när jag vaknar. Men jag tröstar mig med att det blir bättre, jag tänker att det är monstret som är på väg bort från mig 😤🐲 God fortsättning på julen du också. Snart ett nytt nyktert år.

Kram 💓🤗

Idag ska jag tillbringa tid vid mitt staffli med penslar och palett. Något som är en stor passion i mitt liv, större än rödvinet. Ändå har mitt måleri fått stå tillbaka för det senaste årets enorma missbruk, inspirationen går ut när vinet går in 😒 Det är inte värt det. När jag går in i min skaparbubbla då är lyckan och harmonin total. När jag har kommit en bit på väg i en målning och är klar för dagen, nöjd så långt, då brukar jag sitta med första glaset vin och studera, fundera över fortsättningen på målningen, sen blir det glas på glas. Men inte idag, det blir en a-fri öl istället att belöna mig själv med. Det är så härligt att hitta nya vägar i ett nyktert liv. Tror att det här blir bra.

Juldagskramar till er alla 💓🤗

Då är snart julhelgen förbi. Jag var så orolig före jul hur det skulle bli med vin-suget, men det har gått över förväntan. Tror att det hade stor betydelse att jag planerade dagarna innan, samt att vi har varit hemma i lugn och ro, inte en massa släktträffar och fester. Helgen har varit riktigt skön. Jag har sysselsatt mig med mitt måleri och varit ute i det fina, kalla vädret. Nu får vi gå vidare mot ett nytt år snart.

Ha det fint vänner. Vi fortsätter att jobba på 🤗

Vad fint det låter Fröken Fri med ditt staffli och målande..Jag målade också lite för väldigt många år sedan, kanske skulle pröva igen? Det blir säkert inga mästerverk, men bara för att pröva hur det känns..Bra jobbat med nykterheten, och att planera..👍🏽🌟🌟🌟

@fröken_fri du jobbar på så bra! Du är så målinriktad och lugn. Vad roligt att du är så kreativ med ditt målande, fina måbra hormoner😁. God planering som höll bra, fortsätt på din goda väg💕

@miss lyckad @vår2022 Tack snälla. Ni är en stor hjälp och inspiration här inne. Det är så positivt att få dela både framgång och misslyckande här utan fördömande ord.
Tack för att ni finns.

💓🤗🤗

Kollade på länken https://youtu.be/OqUg9ehXiYw Tänker på det han sa om PAA post akut abstinens som kommer efter ca 3 veckor. Hittills har det gått ganska lätt för mig att stå emot alkoholen, suget har kommit men jag har klarat av det utan att det har varit allt för svårt. Jag får nog göra mig medveten om att det kanske inte kommer vara lika enkelt hela vägen. Jag hoppas verkligen att jag klarar detta, att komma ihåg…. Ett glas och det blir till att börja om från början igen. Bäst att vara vaksam.

💓🤗

@fröken_fri Jag var/är väldigt motiverad till att vara nykter och kände mig i början ”frälst” och hajpad av tillståndet. Detta mattades av efter ca tre veckor. Blev lite mer irriterad och jobbiga känslor pockade på. Kände mer ilska. Jag upptäckte situationer/känslor som jag tidigare druckit på. Inget sug direkt men det är väl alkoholdjävulen som hälsat på och försökt få mig att ”slappna av” men jag ger mig inte! De undantryckta känslorna är sådant jag måste ta tag i och reda ut så att jag inte dricker på dem. Det går mycket bättre nykter och jag kan få tag i mitt verkliga jag och mina verkliga känslor och behov. Detta arbete ingår i resan till att förbli nykter och må bra.

Så även om tillståndet förändras så är jag inte rädd, det sker en utveckling och det är ju det jag strävar efter. Livet är inte lätt alla gånger, men man kan rusta sig för att klara av motgångar bättre. Sedan är det högst individuellt och beroende på hur mycket vi förgiftat oss med alkohol, på hur denna nykterhetsresa påverkar oss, det som beskrevs i filmen är generellt. Men det är bra att ha kunskapen om hur det kan utvecklas och ha förståelse för vad som sker i hjärnan och kroppen.

Så slappna av och ta utvecklingen som den kommer, var inte rädd. Be alkoholdjävulen fara om den knackar på👊.

Ha det fint💕

Tack för de orden @vår2022 Det var uppmuntrande. Jag känner mig nog lite rädd för vad som kommer. Men det är som du säger och jag vill ju att utvecklingen ska gå vidare och hitta varför jag egentligen har druckit så mycket. Jag är inte riktigt klar över det. Finns säkert olika anledningar men jag behöver ju se och förstå mina svagheter.

Kram 🤗💓

Skönt att vakna nykter och pigg, inte ens någon huvudvärk idag vilket jag brukar ha varje morgon. Drömt inatt om någon som anklagade och fördömde mig, men denna gång gav jag svar på tal 😁 bra va! Igår en mysig dag på stan med finaste dottern, hon säger att hon är så glad och stolt över mig. Det betyder ju allt. Så värt att vara nykter. Shoppade lite fina kläder till nyår som maken och jag ska fira i lugn och ro själva. Det blir lite god festlig mat och a-fri skumpa. Ska nog prova en flaska bra a-fri rött också. Saknar det där med att sitta och sippa tillsammans med en vän.

Ha en fin nykter dag vänner 💓🤗

Härligt@fröken_fri ! Jag kände mig också glad i morse! Så skönt att slippa molande ångest och svarta tankar direkt på morgonen. Blir några bråda dagar nu men det är ju bra. Pepp!