En ledig dag igen. För några veckor sedan så hade jag suttit här med ett rödvinsglas för att fira in dagen. Alltid fanns det anledningar att dricka. Bara ett glas, sen gick man omkring lullig hela dagen, tills man ramlade ihop sen kväll och allt vin var slut. Om jag väger negativt och positivt så är allt bara positivt med att vara och förbli nykter, jag mår så bra nu. Inget speciellt sug, jag tränar och känner hur kroppen redan blivit märkbart starkare och slankare, en viss pluffsighet och svullnad har snabbt försvunnit. Idag ska jag ut i naturen med hunden och senare träning. Måla lite på en ny tavla som ska bli en 70års present till en svägerska. Man mår bra när man mår bra 😊 🐕‍🦺💐☀️👩‍🎨

@fröken_fri så skönt att du inte har så mycket sug. Ja, visst överväger det positiva, börjar nu på dag 9 känna av det. Tror det svåra för oss är att nöta in nya nyktra vanor men vi ska lyckas!
Njut av dagen❤️

Låter fint @fröken_fri ! Jag har också vaknat med ett leende, går i huvet igenom saker som ska göras idag. Förr kändes allt bara helt övermäktigt och jag började dricka efter frukost- nu tänker jag mera i termer av planering- vad jag skall göra och hur. Glad för nykterhet på tredje veckan!

Jag som tyckte att allt går så lätt och smidigt. Ikväll är jag så irriterad att jag liksom går på nålar, kryper i kroppen och hyperventilerar nästan. Känns som jag håller på att kvävas. Har aldrig känt så här och jag vet inte vad det är. Hade jag trott på woodo så skulle jag tro att någon håller på att plåga en docka som ska föreställa mig. Säger bara… en sån tur att det inte finns alkohol i huset ikväll 😩😣😖

@fröken_fri Håll i o håll ut, försök att andas långa lugna andetag... Fokusera på någonting utanför dig själv! Det kan kännas en stund men hoppas du kan andas lite bättre! En liten stund i taget...
Stor kram till dig 🤗

@fröken_fri jag har flertalet gånger också känt mig vrålirriterad, arg! Försökte berätta om det för maken och han sade något som jag blev så arg över, var tvungen att gå iväg och skrika😱. Det var en skitgrej. Mina känslor blir på något sätt starkare som nykter. Tror att man känner dem tydligare då de inte dövas med alkohol. Blev lugnare efter att jag skrek och grät lite. Vi kunde sedan prata om det i sansad ton och jag kände mig förstådd. Känner inte riktigt igen mig i det som hände. Men det är nog ett bra tecken, man kan jobba med sina känslor på ett annat sätt nykter.

Sov gott💕

@majsan_nu @Kebne1 @vår2022 Tack för uppmuntrande ord. Jag gick till sängs, somnade och har drömt konstigt inatt. Nu vet jag iallafall vilka bakslag som kan komma och jag kommer att vara beredd om det återkommer. Detta var nästan lite skrämmande. Så viktigt att inte ha någon alkohol hemma. Hade jag haft det igårkväll så vore det kört 🤗💐

majken_r

Tycker de är lite otäckt hur det där jäkla suget kan slå till.. Heja dig som fixade det! Jag är så oerhört glad varje dag när jag vaknar utan att ha druckit. Hoppas du får en bra fredag⭐️@fröken_fri

@fröken_fri Det fixade du bra! På ett sätt är det bra att vi blir testade så att vi kan bygga upp ett bra motstånd, för testade blir vi. Ja, absolut ingen alkohol hemma, det är verkligen att utmana ödet. Var hos min bror på julafton och stökade i köket, öppnade ett skåp fullt av alkohol och gapade stort och tänkte hur kan de ha allt detta hemma? Men de är ju inte alkoholister😀.

Ha en fin fredag💪❤️🌸

Ut med smågranar och stjärnor 🌲⭐️ Och in med tulpaner och vårblommor 💐🌸 Det blev så härligt fräscht och vårigt. Som ett brev på posten kom längtan att sitta ner med ett glas vin och njuta av det fina, nya. Men jag tänkte på min dotter som är så glad och stolt över att jag är nykter, så ledsen hon skulle bli då. Så det fick bli en a-fri öl istället och det gick bra det med.

En fin lördagskväll önskar jag er alla 💐💕

I natt har jag drömt obehagligt om att jag var så berusad och hamnade i en väldigt otrevlig situation. Jag frågade min man… hur kunde det bli så här, nu har jag ju sumpat allt. Han svarade att det berodde på att vi var bland människor som festade hårt och att jag bara hängde på utan att tänka mig för. Skönt att det bara var en dröm, aldrig att jag vill hamna där igen. Nu vill jag bara glömma drömmen, jag får ont i magen och mår illa av den. En ny arbetsvecka börjar och snart är jag inne i vanliga rutiner och drömmen var bara en dröm. Tack och lov 😅

Ha det bra alla starka, modiga, fina vänner 💓🌷

@fröken_fri spännande att läsa din väg framåt. Känner igen det som triggar. Jag har provat och fallit många gånger och prövar nu igen att bli nykter. Hoppas du får en bra arbetsvecka.

Skam den som ger sig @Hyacint21 Vill man verkligen bli nykter så finner man vägar att gå. Att inte ge upp är viktigt även när och om man tagit ett återfall. Heja dig 🌷

Ha en bra dag 💓

@fröken_fri ja, drömmar kan vara konstiga, sammanblandning från dagen och det undermedvetna. Men precis, det är bara en dröm😴. Drömde också mycket inatt men minns inte riktigt vad det handlade om, minns bara känslan att det var någon form av stress.

Ha en fin arbetsvecka och kämpa på som du gör💪🌷