Ja det är bra att vi alla kan stötta varandra @Tikka Återigen… så glad att jag hittade detta forum med er alla fina 💓 nu går vi mot ett nytt år som kan bli det allra bästa.

Heja oss, vad bra vi är 🤗

@fröken_fri Härlig morgon😀. Kul att klä upp sig fint även utan alkohol🤗. Underbart när barnen blir stolta och glada, det är verkligen värt allt❤️. Man får ställa om hjärnan att sitta och sippa med ett glas alkoholfritt, de som varit nyktra en längre tid vittnar om att de har det ännu trevligare på fest nu som nyktra. Det handlar nog mycket om föreställningen kring att dricka ett glas vin, bara jag tänker på det känns det mysigt.

Ha det gott💕

Precis @vår2022 Man får omprogramera hjärnan lite. Livet ska inte behöva vara tråkigt för att man är nykter. Det ska vara roligare 😀 Och så mår man så mycket bättre.

Ha det bra idag 💓🤗

Tack @vår2022 Det är bra med mig. Det har varit ganska mycket jobb ett par dagar, men nu lite ledigt. Det blir första nyktra nyårshelg på flera år, ser fram emot det. Hur har du det, vad blir det i nyår.

✨✨✨✨🤗

I eftermiddag har jag städat och snyggat till mitt gym som har blivit eftersatt ganska länge. Nykterheten får med sig mycket positivt. Det känns roligt igen att börja träna och ta hand om sig själv och sin hälsa. Jag ser att en del talar om vitamin B1 här. Det ska jag inhandla imorgon.
Så härligt att få börja ett nytt år på ett så här positivt sätt.

💓✨🤗

@fröken_fri Kan tipsa om (kanske blir censur för reklam nu) ett pulver som heter "biofarmab horsecare Thiamin B1"
Och, ja, det är fodertillskott för hästar,, en burk 250 g Men dyr, tror jag betalade 599 kr, räcker dock ett par år.
Jag skulle blanda ett kryddmått med vatten (eller på maten) varje dag. Och läkaren jag träffade sa att jag skulle fortsätta med det ett par veckor.
@TappadIgen hade nån info om nån typ av jäst också..
Kul att du börjar se positiva saker!

Tack för tipset @Tikka Det ska jag kolla upp.
Allt för länge har man misshandlat kroppen, men nu ska det bli andra tider. Jag tror att ju mer man tar hand om sin kropp och hälsa ju mindre vill man ha alkohol.

💓🤗

@fröken_fri Skönt med lite ledighet och fräscht gym. Ja, nykterhet, kropp och knopp går hand i hand. Jag och maken ska äta lite gott, dricka alkoholfritt bubbel och bara hänga. Vi isolerar oss fortfarande då han fick covid. Lämnat pcr prov idag, undra vad resultatet blir. Har inte haft några symptom. Önskar dig ett fint och spännande 2022💖🌟🎉

Jag, maken och pälsklingen firar in det nya året på samma sätt som ni@vår2022 Detta nya år är verkligen värt att firas in. Hoppas att din make snart är ok igen och att du får vara frisk. Vi skålar med er i a-fritt bubbel ikväll.

Gott nytt år 🤗🎆

Ja då var vi här igen. Nyårsafton. Jag ser fram emot att umgås och fira med maken här hemma ikväll. Det blir rött a-fritt till nyårssupén ikväll och a_fritt bubbel till 12 slaget. Jag provsmakade lite av det röda igårkväll. Smakade gott, lite druvjuice men ändå med sting. Triggade inte det minsta. Bra för mig att den varan finns för jag gillar verkligen känslan att ha ett glas att sippa ur tillsammans med någon vän. Jag saknar däremot inte alls ensamdrickandet som jag har sysslat med det senaste året. Mot slutet blev det nästan dagligen på kvällen. Maken somnar oftast tidigare på kvällen och då satt jag uppe och drack glas på glas. Hitintills har det gått så förvånansvärt lätt för mig, de första dagarna var jobbiga men sen har det flutit på bra. Suget kommer ju men det är inte så svårt att stå emot som jag trodde det skulle bli. Men jag tar absolut inget för givet, det kan vara riskabelt tror jag. Jag är så glad för att det fungerar med nykterheten. Mitt hjärta blir alldeles varmt när jag ser min dotters glädje och när hon säger att hon är stolt över sin mamma ❤️ Nu vänner så avslutar vi året 2021. Ett livsavgörande år för många av oss eftersom vi har tagit det bästa beslutet att bli nyktra. Tillsammans går vi in i ett mycket bättre år 2022. Och vi fortsätter att stötta varandra till nykterhet.

Önskar er alla det allra bästa 2022 💓🎆💓

Nyårsdagens morgon, pigg och glad. Många vaknar idag med ångest och funderar på vad de egentligen gjorde igår. Att få börja årets första dag utan detta hemska är jag så ödmjukt tacksam för. Jag hoppas att ni alla känner detsamma. Ett nytt år som blir bättre och bättre väntar oss.

🤗💓🌸

@fröken_fri God morgon! Ja, underbar känsla att vakna nykter och att ha lyssnat på ”ring klocka ring” med andakt😀. Tyvärr är jag inte pigg, coviden slog till igår kväll, en riktar dunder förkylning och ont i kroppen, men jag är nykter! Det här året ska ett riktigt bra år!💜🌸

Ajdå så trist att du blivit sjuk @vår2022 Får hoppas att det vänder fort. Men som du säger. Viktigast att vara nykter. Jag har gått omkring ett bra tag med småförkylning som inte riktigt släpper. Visar ingen covid men bör nog ta ett nytt test eftersom jag jobbar och är bland folk.
Hoppas nu att du piggnar till snart.

🤗💓🌸

@fröken_fri Tack för din hälsning i min tråd, önskar dig en god fortsättning :) Din tråd är en av dem jag har smygläst och jag tycker du har en bra inställning, jag känner också igen mig i ensam drickandet, den är verkligen tuff men ja det kommer gå lättare och lättare även om det kanske kommer lite tuffare dagar också så är det bara att kämpa på och tänka en dag i taget.

Kändes lite konstigt att vakna pigg och glad på nyårsdagen men känns riktigt skönt att ha klarat den milstolpen också.