@Varafrisk grattis till era 37 år. Det är härligt att få veta att sann och lång kärlek finns. Vilket starkt stöd du verkar ha i honom ❤

Känner med dig kring oron för din dotter, kan inte föreställa mig hur du har det, bara gissa. Men jag tänker att du har en bra inställning när du nämner att du inte kan lösa hennes problem. Det måste hon ju göra. Klart att du kan finnas till hands för henne, och vara ett stöd, men inte så det leder till att du själv går i sönder. Det svåra är väl att bestämma var gränsen ska gå. Att tillåta sig att säga nej när hjärtat blöder och en är redo att ge allt för att ens barn ska må bra. Men om du går itu kan du inte hjälpa någon. Jag kan gissa känslan av att få komma bort, skönt att du får vara sjukskriven. Att lita på vården är svårt, det finns så många brister. Men vissa saker fungerar ju också, och jag hoppas innerligt att den gör det för din dotter, att det blir bra till slut och att du kan hitta din balans och ditt lugn, och att din dotter ska få må så bra hon bara kan.

@Surkärring Tack❤️ Ja, det känns nästan som att ett par som lever länge tillsammans och dessutom älskar varandra är en utopi. Ibland kan jag känna mig nästan ifrågasatt. Min bror och hans fru har varit gifta i 44 år men kanske ett par i 50 år.

I natt har jag sovit dåligt. Har fått säkert ett 20-tal myggbett på båda benen som kliar och stör. Men även tänkt väldigt mycket på min dotter. Sorgen och oron finns där men vad som mest gjorde att jag höll mig vaken var att jag funderade varför det inte vänder. Hur sköter hon medicineringen? Dricker hon alkohol varje dag? Vilka människor träffar hon? Hur påverkar de henne? Så svårt att nå henne. Så det handlar om att finnas vid sidan om henne. Jag önskar så att det kunde vända🙏🏻

Om ett par timmar ska jag åka t en annan stad för att träffa en yogainstruktör under en timma. En PT-timma👏🏻 Vill få lite råd om rörelser att använda i hemmet. Få se om det kan funka. Tänkte att jag kanske kan öva i hemmiljö.

Dax för morgonpromenad med hunden, bädda säng med andra ord morgonbestyr.

Kram🐬

Vår dotter var hemma en stund efter att ha varit m min man under dagen. Träffar henne inte varje dag men vi har kontakt varje dag. Hon mår inte alls bra. Körde hem henne. Hon hade så mycket ångest. Är ute varje kväll. Jag önskar så att det snart finns underlag för att få henne inlagd. Jag tror jag har stängt av min smärta annars går jag sönder🥵 Imorgon ska min man och jag åka t kusten, sova över en natt. Det kommer inte bli lätt att koppla av men jag ska jobba på det.

🥰🐬

@Varafrisk tänker på dig, sänder varma tankar. Säkert skönt med liten utflykt. Förstår att du önskar inläggning, att någon tar ansvar. Men oberoende kommer ju skovet att Ebba ut förr eller senare. Brukar hon bli svårt deprimerad också?

Jag är helt förtvivlad😩och maktlös😩 Situationen har förvärrats😰 Bara lite kort…polis, hasch och misshandel. Jag är rädd…jag förbereder mig på det värsta😱 men hoppet finns🙏🏻 Imorgon ska jag ringa soc, polis och vuxenpsykiatrin.

Kan det aldrig ta slut….🙏🏻

@Himmelellerhelvette Tack allra finaste ❤️❤️Känns som om jag behöver massa pepp och värme🙏🏻

Det här är en mardröm😱och jag vet att det finns så många föräldrar som lever i denna mardröm. Känns skitjobbigt att vara ensam. Känns tungt att ringa dessa samtal. Men eftersom min dotter fyller 25 år om en månad så får ju inte vi ngn återkoppling. Soc, polis och vuxenpsykiatrin måste ju känna t vad den andre gör. De behöver ju samtycke av min dotter men jag behöver ju inte det .Hon kanske vänder mig ryggen men jag får stå ut m det. Igår ringde jag polisen..1,5 timmas väntetid så jag får försöka idag igen.

Kram

Kära @Varafrisk ! Så jobbigt! Jag vet inte riktigt hur proceduren är numera men någon borde väl sätta ner foten o få henne inlagd. Kanske det var det du gjorde när du ringde polisen. Så hemskt alltihop och samtidigt: stackars flicka. Ett grymt öde att vara drabbad av denna hemska sjukdom. Det absolut enda som är bra är att du inte dricker. Skickar dig stor kram och varma tankar. 🐳👍🏻

@Geggan❤️Tack för kram och varma tankar🙏🏻

Idag ringde jag 11414. Det var 50 min väntetid så jag klickade för att bli uppringd istället. Ca en timma efteråt svarade en man fastän jag hade skrivit in skrivit in mitt riktnummer så hamnade jag i en helt annan ort. Bad att få komma t min stad. Var tvungen att uppge mitt ärende igen. Han kopplade mig t växeln. Fick återigen uppge mitt ärende. Då skulle jag bli kopplad t kontaktcenter efter att jag hade väntat nästan 30 min fr det att första personen svarade gav jag upp.

Jag åkte t polisstation fick prata m en polis. Men de kan inget göra för det är min dotter själv som ska ta ansvar för var hon befinner sig. Polisen tar inte heller kontakt m soc el vuxenpsykiatrin.

Ringde min dotters kontaktsjuksköterskan i morse. Fick inget svar till slut var telefontiden över. Ringde därefter rådgivningen på vuxenpsyk men ”det var en i kö eller många som ringde”. Så till slut ringde jag Mobila teamet (som det verkar omöjligt att de ska kunna hjälpa min dotter ) som tog emot vad jag sa. Min dotter trodde att hon hade tid h läkare på vuxenpsyk men det var fel.

Ringde även min socialsekreterare som var på planeringsdag men skulle ringa upp om hon fick en lucka vilket hon inte fick. Hon kan framföra min oro t min dotters socialsekreterare.

Så summa summarum vi står på ruta noll och min dotter är mycket manisk😱

Hon blev misshandlad av fyra killar i fredags för att hon försvarade en transvestit. Fick slag m handflata och knytnäve i ansiktet s samt slag på bröstkorgen samt riktigt grova ord sades t henne. Hon gav några slag tillbaka. Det blev ingen anmälan. Hon kände sig i underläge.

Det är riktigt bedrövligt hur samhället tar hand om psykiskt sjuka människor. Det är rent förfärligt 😭

Nu blir det ointellektuell serie, ostbågar och läskedryck! Måste stänga av min hjärna, mitt hjärta så…så får det bli!

Kram🤗🥰

@Se klart @Himmelellerhelvette @vår2022 Tack för era hälsningar❤️

Idag blev min dotter tvångsomhändertagen. Trodde att det skulle kännas som en lättnad men det känns som en stor sorg😔Fast nu hoppas jag att hon ska få hjälp så hon kan må bättre och komma ur det här skovet🙏🏻 Hon var väldigt väldigt arg…skulle ta sitt liv och det skulle vara mitt fel. Jag har förstört hennes liv och hon pratade om tiden då jag drack. Träffade min socialsekreterare i em som pratade om att distansera mig från min dotter. Inte låta allt gå in i hjärtat för att jag inte ska gå sönder.

Ikväll är jag oerhört trött i hela kroppen och knoppen. Ska lägga mig nu. Imorgon 9.30 ska jag träffa en ny samtalskontakt som jag har fått gm företagshälsovården. Ska köra fem mil enkel resa så jag behöver få lite sömn i mig.

Tänker på Andrahalvleks ord om sin dotter, om sorgen och om oron. Våra döttrar har två helt skilda funktionsnedsättningar. Man ska inte heller jämföra men jag kan känna en stor sorg över att min dotter ska ha det så tufft. Jag hoppas att det ska komma ngt bra ut ur detta. Att min dotter ska kunna få mycket mer stöd av samhället än vad hon tidigare har fått.

Godnatt😴kram🐬❣️

@Varafrisk Skönt att hon fått hjälp. När hon mår bättre förstår hon varför hon behövde hjälp. Mediciner, rutiner och sömn är så viktigt för henne, så det hoppas jag att en boendestödjare kan hjälpa henne med framöver.

Att lära sig leva med en kronisk sjukdom är fruktansvärt jobbigt. Likaså att stå bredvid. Jag förstår verkligen din sorg ❤️

Kram 🐘

@Varafrisk förstår att du känner sorg. Era liv är för alltid sammanlänkade. Men nu behöver du skapa avstånd, annars går du också sönder. Bra att du får stöd. Anklagelser är hemska men hon har nu en förvriden verklighetsuppfattning. Förhoppningsvis kan ni när detta är över närma er igen. Har hon varit intagen tidigare? Hur brukar det vara sen? Kära @Varafrisk, tänker på dig o hoppas att du nu kan vila. 🐳🙏

@Varafrisk Vad bra ändå att hon fått en första hjälp och jag hoppas innerligt att det går att hitta en lösning för framtiden med hjälp och stöd. Jag förstår att det hon säger sårar dig djupt, men som @Geggan säger är hennes verklighetsuppfattning helt förvriden. Ut kommer bara ilska och hopplöshet. Att tänka att hon är sjuk och det hon gör ingår i sjukdomsbilden. Vad bra att även du har en samtalskontakt för att orka med och hålla ihop. Kanske kan du försöka få lite vila nu när din dotter är omhändertagen och återhämta lite krafter och energi. Du är så otroligt stark och så fantastiskt att du inte tar till alkohol i denna tuffa situation. Det skulle förvärra allt enormt om du skulle dricka, så känn dig otroligt stolt över dig själv och din förmåga.

Hoppas du får vila lite och att din samtalskontakt kan stödja dig på vägen. Kram❤️

@Varafrisk Kanske kommer det kännas bättre för dig om några dagar när du fått landa och förhoppningsvis fått vila. Nu slipper du bitarna i oron om var hon är och vad hon gör. Du vet att det finns folk kring henne som hjälper henne. Jag önskar verkligen att hon nu från detta får den hjälp hon behöver så hon kan få ett lugnare mer harmonisk liv framöver. När hon landat tror jag hon kan förstå att du gjort allt du kunnat för att hjälpa henne och inte tvärtom.

Kram❤️

@Andrahalvlek @Geggan @vår2022 @Himmelellerhelvette Tack för era varma och omtänksamma inlägg❤️

Idag är min sista dag på heltidssjukskrivningen därefter kommer två veckor på med halvtidssjukskrivning. Det känns bra att börja jobba igen. Efter att min dotter blev inlagd känns det jobbigt att vara ensam. Jag har inte kunnat vila. Är sjukskriven för att vila men det är svårt. Förnuftet vet att det är bra att hon är inlagd men känslan är ngt helt annat. Det är sorg. Det påminner mig om när hon var borta i tio dygn. Min dotter har hela tiden vetat att jag har tyckt att hon behövt bli inlagd. Min man har inte varit lika tydlig mot henne som jag. Men nu har hon förstått att även han tycker att det är bra att hon är inlagd. Igår ringde hon oss båda t min man två gånger. Jättearg! Sa att hon skulle aldrig ha kontakt m oss mer och definitivt inte m mig. Men hon svarade ändå på några frågor på Messenger även om det var kort. I morse väckte hon mig för att fråga vad överläkaren heter. Har även pratat m min man idag. Hon är så arg och så verbal!

Träffade den nya samtalskontakten igår. Körde tio mil tur och retur. Men det kändes jättebra! Ska träffa henne igen på onsdag. Tog en fika efteråt. Köpte några små vasar och ljuslyktor. Det var verkligen spontanköp och dyrt🙈men nu har jag det fint med ljus och lite strån och en fin bukett med en hortensia och grönt🌱Ska dricka lite kaffe nu☕️ta ett bad🛀och måla mina naglar💅

Önskar er en fin fredag🍁kram🥰

Glömde skriva att det är så skönt att vara nykter! Har ingen tanke på att dricka! Hur hade det blivit?!?! Visst, det blir snacks som tröst, lite hämtmat . Å vikten den är som den är men just nu orkar jag inte med någonting och då är det allra viktigaste att jag håller mig nykter🙏🏻❤️