kan konstatera att mitt drickande har ställt till ett h-e för under en längre tid och att det ballade ur helt nu under maj. Efter att ha varit instängd i mitt sovrum i fem dygn pga Ågren efter att återigen blivit för full i fel sammanhang (fest på jobbet) och haft en fruktansvärd abstinens under tre dagar är det nu fredag morgon. Står nu inför en helg som normalt innebär en rejäl AW eller oftast två-tre fl vin på fred kväll, däckning i soffan med måttligt nöjd särbo och grinig dotter. Har sedan svårt att ta mig upp på lö morgon, dottern får tjata. Vi åker till hennes ridning. Jag kör........! Handlar mat och ett sexpack 3,5 och två 2,8. Stjälper sedan i mig all denna öl under lördagen. Detta har varit en minskning efter att särbon hotat att göra slut om jag dricker vin både fredag och lördag. Ibland lyckas jag dock få med honom ut på krog på lö så att jag kan få något mera än folköl. Har då tagit ett par GT o tre glas vin. Söndagen har jag fått nöja mig 2,8. Trist. Har dock orkat släpa mig ut på promenad e.d. Planering av veckan på sö kväll eller rättare sagt planering av drickandet. De kvällar sambon inte skulle komma har jag kunnat unna mig ett sexpack 3,5. Under en tid funkade vardagarna omtag tog antabus på må morgon. Tränade må kväll o on kväll. På to kunde jag gå med på AW eller delta i fester på jobbet för då hade antabusen slutat funka. Fre-sö enligt ovan

Men i början av maj blev det lite trist. Bestämde mig för att hoppa över antabusen och dricka ett sexpack 3,5 på kvällarna e-som särbon var upptagen. På jobbet skulle det bli fest redan tidigare under veckan och då kunde det ju iinte funka med antabus. Resultatet framgår av inledningen ovan.

Nu är det fredag morgon. Har sovit i 10'timmar efter att under tre dygn sovit sammanlagt tre. Är spänd i ansiktet men ok. Nu börjar min måttliga liv. Har efter de helvetiska fem dygnen i sovrummet med ett oupphörligt drickande, total nersupning, haft abstinens i tre dygn. Har under dessa tre dygn skaffat mig konto på detta forum och gjort små korta inpass på andras, bla HelenaN, som också är ny. Tack för ditt stöd! Framför allt har jag ägnat all min vakna tid åt att läsa vad andra skrivit. Fantastiskt trösterikt att det finns flera somjag! Vad jag har skrattat! Stigsdotter, alkoholistjavisst, kvaddad och alla er andra!!!! Tack! Tack! Tack! Jag hade inte klarat de senaste tre dygnen utan er! Under dessa tre dygn har jag varit orolig för hur jag ska kunna klara en framtid som måttlig. Tänk vilka problem många har att i sociala sammanhang förklara att man inte dricker! Efter att summerat mitt förhållande till alkohol som pågått sedan tidiga tonår kan jag konstatera att alternativet är att avstå helt, vilket jag haft oerhört svårt att acceptera. Har känt att ett liv utan alkohol inte är värt att leva.

Ska nu gå upp och gå till jobbet. Tanken är en måttlig AW med högst tre glas vin eller tre öl och sedan hem utan fortsätta dricka hemma. Om det inte blir någon AW kan jag köpa hem ett sexpack 3,5 som inte får leda till påfyllning i kvarterets närbutiker, där det känns pinsamt efter ett antal sena inköp på kvällarna......
Nu jävlar ska det bli ordning på tillvaron

En måttlig helg hos särbon, det blir det automatiskt när han får bestämma A-konsumtionen....och ingen A under veckan. Tog antabus på måndag morgon. Ska hämta ut mina naltrexon i morgon. Ska resa bort under helgen och testa hur dessa funkar. Rapport följer!

heter den medicin jag har fått. Ska bli spännande att testa och delge er, mina forumvänner hur det funkar. Många kramar till alla som stöttar mig och varandra!

hette den och jag tog den i fredags när jag skulle resa bort med partyvänner de luxe, jävlar vad jag mådde illa! Tänkte i mitt stilla sinne att det är ingen konst att inte dricka om man mår så här dåligt ....,Hur som helst gick resan bra men nu efteråt har det ballat ur med fortsatt drickande och festande.....Suck, tur att forumet finns

Sommarkatt15

Ja festen vill fortsätta, men det är alkoholdjävulen som bjuder till dans. Suck, jag vet precis hur det är. Jag bestämmer när det är nog och motar Olle i grind med Antabus. Det funkar bra nu jämfört med tidigare försök jag gjort "att vara måttlig" och än en gång säger jag att det är tack vare er här på forumet! Ta det lugnt i veckan, Valeria-det ska jag!
Sommarkatt15

harrim

Om man inte får stopp på det på något annat sätt så måste man ta till lite hjälp. Möten, resor, konferenser,... Jag är tacksam för att jag inte blir utsatt för det längre. Jag skulle nog inte klarat av det. (Utan A alltså.)

även om det förstås hade känts ännu bättre om jag klarat konferensen utan Antabus....Står inför en ny prövning till helgen som jag ska försöka klara med Selincro. Mådde visserligen illa första gången jag testade detta men ska göra ett nytt försök.

anonym13631

Hej,
Det går inte så bra för mig, har druckit vin varje kväll senaste veckan. Tänkte fråga hur Selincro funkar för dig? Hjälper det mot suget, kan du dricka ändå men är nöjd efter ett glas eller mår man så illa så man inte vill dricka? Hoppas det är ok att jag frågar. Har börjat fundera på om jag ska ha medicinsk hjälp för att klara måttligt drickande.

Testade detta förra helgen och det funkade, om än på ett märkligt sätt. Jag satt och drack vin på fredagen i ett sällskap som vanligtvis leder till att jag super mig redlös tills jag somnar. Nu blev jag berusad rent fysiskt men var hela tiden nykter i hjärnan, som noterade att jag tog snedsteg och på något sätt tröttnade på situationen. Hjärnan bestämde att jag sluta dricka och gå och lägga mig. Det kändes inte kul och skönt att bli full utan bara jobbigt. Det måste vara det som innebär att belöningssystemet inte kickar igång. Intressant. Helgen gick bra i alla fall med hjälp av detta. Antabus som vanligt på måndag. Nu är det torsdag och jag är på jobbresa. Har på nytt tagit Selincro efter att ha länsat minibaren på två starköl......

anonym13631

Det var intressant. Kan vara värt att prova. Jag är leds på mig själv som aldrig kan dricka lagom och ju mer jag tänker på att jag inte ska dricka ju färre dagar går utan vin...

Jag hade nog som en inbyggd selincro när det inte skulle märkas att jag var full. Inget kul och avslappnande med det inte. Lika bra att sluta faktiskt ?. Kul att det verkar fungera rätt bra för dig med dina olika mediciner. Du har ju verkligen dragit ner. Alltid kul och intressant att läsa dina uppdateringar eftersom du valt en annan väg.

harrim

Det är det långsiktiga målet som är det viktiga. Vi kämpar på att hålla alkoholen stången och vi vinner. Grattis!

Tänkte precis på dig jag också. Har själv haft lite mycket o inte orkat läsa o skriva så mycket här. December är ju lite jobbig, med glögg, fester och hög stress. Högrisktid helt enkelt. Hoppas det går bra. Jag håller mig väldigt måttlig. Hur går det för dig?

har funkat så bra att jag varken tänkt på A - problem eller forumet. Har druckit en del men har hållit måttan utan att behöva fundera. Ska dock fortsätta att läsa här och skriva någon rad då och då.

Andreas

Följer dig i forumet. Vill med kunna dricka måttligt ibland vid tillställningar e.t.c. Har gått ganska bra på senaste tiden, aldrig supit mig till minnesluckor eller bakfylla. Det känns så jävla onödigt. Har blivit så trött på att va full.

Kul att läsa Valeria! Om jag ska vara ärlig så trodde jag inte i början att det skulle funka så bra för dig och jag är glad att jag hade fel! Efterhand trodde jag mer på din väg.,Det finns inte bara en väg och det tycker jag är viktigt att komma ihåg. God jul!

Nu var det så länge sedan jag var inne på forumet att jag fick leta en stund efter min tråd. Har inte känt behov av det men ville kolla läget. Kram alla som kämpar!