kan konstatera att mitt drickande har ställt till ett h-e för under en längre tid och att det ballade ur helt nu under maj. Efter att ha varit instängd i mitt sovrum i fem dygn pga Ågren efter att återigen blivit för full i fel sammanhang (fest på jobbet) och haft en fruktansvärd abstinens under tre dagar är det nu fredag morgon. Står nu inför en helg som normalt innebär en rejäl AW eller oftast två-tre fl vin på fred kväll, däckning i soffan med måttligt nöjd särbo och grinig dotter. Har sedan svårt att ta mig upp på lö morgon, dottern får tjata. Vi åker till hennes ridning. Jag kör........! Handlar mat och ett sexpack 3,5 och två 2,8. Stjälper sedan i mig all denna öl under lördagen. Detta har varit en minskning efter att särbon hotat att göra slut om jag dricker vin både fredag och lördag. Ibland lyckas jag dock få med honom ut på krog på lö så att jag kan få något mera än folköl. Har då tagit ett par GT o tre glas vin. Söndagen har jag fått nöja mig 2,8. Trist. Har dock orkat släpa mig ut på promenad e.d. Planering av veckan på sö kväll eller rättare sagt planering av drickandet. De kvällar sambon inte skulle komma har jag kunnat unna mig ett sexpack 3,5. Under en tid funkade vardagarna omtag tog antabus på må morgon. Tränade må kväll o on kväll. På to kunde jag gå med på AW eller delta i fester på jobbet för då hade antabusen slutat funka. Fre-sö enligt ovan

Men i början av maj blev det lite trist. Bestämde mig för att hoppa över antabusen och dricka ett sexpack 3,5 på kvällarna e-som särbon var upptagen. På jobbet skulle det bli fest redan tidigare under veckan och då kunde det ju iinte funka med antabus. Resultatet framgår av inledningen ovan.

Nu är det fredag morgon. Har sovit i 10'timmar efter att under tre dygn sovit sammanlagt tre. Är spänd i ansiktet men ok. Nu börjar min måttliga liv. Har efter de helvetiska fem dygnen i sovrummet med ett oupphörligt drickande, total nersupning, haft abstinens i tre dygn. Har under dessa tre dygn skaffat mig konto på detta forum och gjort små korta inpass på andras, bla HelenaN, som också är ny. Tack för ditt stöd! Framför allt har jag ägnat all min vakna tid åt att läsa vad andra skrivit. Fantastiskt trösterikt att det finns flera somjag! Vad jag har skrattat! Stigsdotter, alkoholistjavisst, kvaddad och alla er andra!!!! Tack! Tack! Tack! Jag hade inte klarat de senaste tre dygnen utan er! Under dessa tre dygn har jag varit orolig för hur jag ska kunna klara en framtid som måttlig. Tänk vilka problem många har att i sociala sammanhang förklara att man inte dricker! Efter att summerat mitt förhållande till alkohol som pågått sedan tidiga tonår kan jag konstatera att alternativet är att avstå helt, vilket jag haft oerhört svårt att acceptera. Har känt att ett liv utan alkohol inte är värt att leva.

Ska nu gå upp och gå till jobbet. Tanken är en måttlig AW med högst tre glas vin eller tre öl och sedan hem utan fortsätta dricka hemma. Om det inte blir någon AW kan jag köpa hem ett sexpack 3,5 som inte får leda till påfyllning i kvarterets närbutiker, där det känns pinsamt efter ett antal sena inköp på kvällarna......
Nu jävlar ska det bli ordning på tillvaron

LenaNyman

Jag blir så glad när jag läser ditt senaste inlägg här. Det känns som att du är på g, att nåt klickat till och fallit på plats inom dig. Stor kram! Just det, serietips! Svensk: Torpederna. Australiensk: Wentworth.

Madeleine 83

Orphan black på netflix? Den tyckte jag var bra.
-Svt serien blå ögon?
-Äkta människor, svt

Annars behöver jag själv tips på en serie att fastna för och bli lite kär i, kollat första avsnittet på några olika men inget som jag fastnat för än.

om ett par veckor på en ganska otillgänglig plats. "Jag kör" hörde jag mig glatt säga till särbon....! Har aldrig tidigare hänt. Ska bli spännande!

Drycker

Brukar själv tänka att det slutar antagligen inte med fredag, lördag. Utan efter en månad blir det antagligen varje dag, efter ytterligare en tid sprit för det är effektivare osv. När det gäller mig själv alltså. Men det är bra att du har en strategi. Du kanske tänker att du kan hålla fast vid den?
(Planerar &så hela tiden för att köpa a/sluta med antabus, men gör det inte pga ovanstående)
Fortsätt kämpa valeria☆

HelenaN

Såg att du i någon annans tråd skrev att du funderar på för- och nackdelar detta med att dricka fre-lör. Eller inte dricka alls.
Jag tror det är något du måste komma fram till själv. Vad är positivt med att dricka fredag - lördag? Vilka negativa konsekvenser ser du själv? Eller om du vänder på det - vad går du miste om när du är nykter?
När jag bestämde mig för att sluta gjorde jag listor med fördelar och nackdelar, försökte verkligen komma på vatenda liten fördel och varenda liten nackdel för att inte missa något. För mig blev skillnaden väldigt tydlig, fördelslistan hade bara några rader, medan nackdelslistan blev jättelång.
När det gäller hälsan tror jag det beror på hur mycket du dricker när du dricker. Det sägs ju att mer än sju glas per vecka kan vara skadligt för en kvinna, bl a ökar risken för bröstcancer ju mer man dricker. För egen del kan jag inte påstå att jag märker någon stor skillnad på den fysiska hälsan nu jämfört med innan jag slutade. Däremot mår jag mycket bättre psykiskt. Och det är värt jättemycket för mig!

Kors i taket, men känner helt enkelt inget sug och har aktiviteter i morgon kväll där det inte passar med A. På lördag ska jag på en fest och köra bil dit och hem. Ska bli en intressant och spännande helg. Undrar hur det kommer att kännas och om suget kommer att slå till

Bra tycker jag. Har också funderar mycket över helger o att avstå drickande då. Känner mig mer o mer fundersam till helgdricksndet faktisk. Att vara nykter öppnar nya möjligheter. Hoppas festen blir trevlig.

Vändningen

Klart du ska ha en skön och nykter helg! Krama lite extra på barnen och på karln kanske, njut av pigga morgnar och massor med överskottsenergi! Hoppas du får massor med sol på dig också :)

Andreas

Det är det jag skulle vilja prova me när jag har varit nykter i 2 veckor. Vet inte om det kommer funka dock eller om jag kommer komma tillbaka där jag va innan, då jag drack för mycket.

Vändningen

Hur går det för dig valeria? hur er denna helg ut?
Å har du kommit på någon plan för att inte hamna i samma sits som i somras där igen? lördagskram påre!

vilket kändes helt ok. Tycker att det funkar bra. Var på en AW i torsdags som var måttlig och bra. Ser inga större problem med A just nu i alla fall men känner ett behov av det stöd som forumet ger. Det känns bra att läsa vad medmänniskor som befinner sig i olika situationer skriver och komma med ett inpass då och då. Kram!

och antabus i morse, för säkerhets skull. Planerar att dricka vin på fredag. Kräftskiva på lördag och jag tänker köra bil. Den förra kräftskivan då jag körde bil var jättekul, kan inte minnas när jag senast skrattade så mycket !

Bara ett litet råd från en olyckssyster... Var försiktig med vinet. Du tål kanske mindre nu än tidigare. Mina baksmällor har varit riktigt eländiga... Som förr i tiden innan jag blev beroende helt enkelt. Hoppas du får en fin lördag och bra att du hittat nåt som fungerar för dig.

Tack för ditt inpass! Jag är försiktigare än tidigare när jag dricker och tar det mycket lugnare. Det du säger om baksmällor om man dricker som tidigare stämmer verkligen.

Hade supertrevligt med mina lättöl. Enda problemet var att jag frös, vilket ingen annan gjorde tack vare ett flitigt snapsande. Men det känns som om jag bestämmer över mitt A-intag istället för tvärtom. Det känns skönt men det häller att inte sänka garden