kan konstatera att mitt drickande har ställt till ett h-e för under en längre tid och att det ballade ur helt nu under maj. Efter att ha varit instängd i mitt sovrum i fem dygn pga Ågren efter att återigen blivit för full i fel sammanhang (fest på jobbet) och haft en fruktansvärd abstinens under tre dagar är det nu fredag morgon. Står nu inför en helg som normalt innebär en rejäl AW eller oftast två-tre fl vin på fred kväll, däckning i soffan med måttligt nöjd särbo och grinig dotter. Har sedan svårt att ta mig upp på lö morgon, dottern får tjata. Vi åker till hennes ridning. Jag kör........! Handlar mat och ett sexpack 3,5 och två 2,8. Stjälper sedan i mig all denna öl under lördagen. Detta har varit en minskning efter att särbon hotat att göra slut om jag dricker vin både fredag och lördag. Ibland lyckas jag dock få med honom ut på krog på lö så att jag kan få något mera än folköl. Har då tagit ett par GT o tre glas vin. Söndagen har jag fått nöja mig 2,8. Trist. Har dock orkat släpa mig ut på promenad e.d. Planering av veckan på sö kväll eller rättare sagt planering av drickandet. De kvällar sambon inte skulle komma har jag kunnat unna mig ett sexpack 3,5. Under en tid funkade vardagarna omtag tog antabus på må morgon. Tränade må kväll o on kväll. På to kunde jag gå med på AW eller delta i fester på jobbet för då hade antabusen slutat funka. Fre-sö enligt ovan

Men i början av maj blev det lite trist. Bestämde mig för att hoppa över antabusen och dricka ett sexpack 3,5 på kvällarna e-som särbon var upptagen. På jobbet skulle det bli fest redan tidigare under veckan och då kunde det ju iinte funka med antabus. Resultatet framgår av inledningen ovan.

Nu är det fredag morgon. Har sovit i 10'timmar efter att under tre dygn sovit sammanlagt tre. Är spänd i ansiktet men ok. Nu börjar min måttliga liv. Har efter de helvetiska fem dygnen i sovrummet med ett oupphörligt drickande, total nersupning, haft abstinens i tre dygn. Har under dessa tre dygn skaffat mig konto på detta forum och gjort små korta inpass på andras, bla HelenaN, som också är ny. Tack för ditt stöd! Framför allt har jag ägnat all min vakna tid åt att läsa vad andra skrivit. Fantastiskt trösterikt att det finns flera somjag! Vad jag har skrattat! Stigsdotter, alkoholistjavisst, kvaddad och alla er andra!!!! Tack! Tack! Tack! Jag hade inte klarat de senaste tre dygnen utan er! Under dessa tre dygn har jag varit orolig för hur jag ska kunna klara en framtid som måttlig. Tänk vilka problem många har att i sociala sammanhang förklara att man inte dricker! Efter att summerat mitt förhållande till alkohol som pågått sedan tidiga tonår kan jag konstatera att alternativet är att avstå helt, vilket jag haft oerhört svårt att acceptera. Har känt att ett liv utan alkohol inte är värt att leva.

Ska nu gå upp och gå till jobbet. Tanken är en måttlig AW med högst tre glas vin eller tre öl och sedan hem utan fortsätta dricka hemma. Om det inte blir någon AW kan jag köpa hem ett sexpack 3,5 som inte får leda till påfyllning i kvarterets närbutiker, där det känns pinsamt efter ett antal sena inköp på kvällarna......
Nu jävlar ska det bli ordning på tillvaron

HelenaN

Jag höll tummarna för dig ikväll. Jätteskönt att läsa du tog dig hem utan att det gick överstyr!
Hoppas du mår bra resten av kvällen utan sexpacken!

Hade huvudvärk och var lätt illamående när jag kom hem. Funderar om A är så trevligt, mysigt och gott egentligen...

Vändningen

Blir alldeles nervös av att läsa och följa din progress :) ... det är precis som om du står och balanserar lite på vågskålarna, men skönt att det föll åt rätt håll igår. Tänk vad gott att du fixar morgonmötet idag och kan vara produktiv på jobbet som folk. Jobbet ska man vara rädd om. Hoppas du får en bra fredag nu och en go helg!

Missade jag i alla fall trots att jag skötte mig igår, men det är ingen fara. Har sovit riktigt dåligt sedan jag drog ner på A, men har insett efter att ha läst på forumet att både sömnbesvär och annat liknande är rätt vanligt. Men, hade jag varit full igår och lämnat bland de sista hade jag haft värdens j-a ÅNGEST !!!! Då hade jag varit helt knäckt för att ha försovit mig och slitit ut skallen på att fundera ut undanflykter till förklaring. Nu kan jag lugnt strunta i att förklara mig och säga att jag beklagar att jag missade men vaknade för sent.

Blomman

Av 4 glas blir jag seg dagen efter. Det är ju nästan en hel flaska.

Tråkigt att du missade mötet trots din kontroll.

4 glas vitt vin märker jag inte på annat sätt än att suget kommer igång men det lyckades jag ju bemästra. 4 glas rödvin hade varit sämre, då hade jag varit seg idag. Ikväll blir det antingen vitt vin och räkor eller 3,5:or och tacos. Högst en flaska eller ett sexpack.

Har för första gången någonsin varit på gymet en fredag!!! Har aldrig någonsin inträffat, men nu gick jag dit kl 17.30. Vid den tiden är det antingen AW eller vin hemma. Har nu druckit 4 st 3,5:or och känner mig behaglig utan sug efter mera. Vet att de flesta av er andra inte dricker något alls, men jag är nöjd i alla fall!

Underbart att inte vakna bakfull! Ikväll gäller det. Känner mig inte så panikslagen av rädsla för att bli full utan känner mig fylld av tillförsikt. Jag ska klara det. Särbon vet vad jag har bestämt mig för så jag inte komma undan. Det är så skönt med detta forum. Känns som om jag fått en helt ny vänkrets. Jag läser allas trådar morgon och kväll och det betyder så mycket. Tack alla kloka, underbara människor, ni hjälper mig så mycket!!!

Vändningen

Vad glad jag blir att höra först och främst att du varit o tränat och det på en fredag eftermiddag också. Strongt och bra! :) .. det om något kommer kroppen belöna dig för med välmående. Ser bra ut att du lyckats hålla nere intaget och inte bli full i varje fall. Det verkar som om du har byggt upp en rätt hög alkoholtolerans genom åren dock.

Se nu till att göra en bra kväll nu till kvällen och håll ditt mål och låt kroppen andas ut lite imorgon vettja :). Gott och se att du har fått igång en målmedvetenhet i varje fall, det är ett bra första steg! Kämpa på Valeria! Idag vaknade kanske något barn med en piggare, fräschare och bättre mamma...

Känner att jag går i försvarsställning när det gäller mitt A-intag.... Idiotiskt, försvara för vem? Det är ju jag som har bestämt mig! Inser att min måttlighet är mycket dricka för andra, men innan jag började tråden vred jag mig i ångest inför tanken på att inte få mina fyllor. Kände att livet inte var värt att leva utan mina sköna bläckor. Nu har jag ingen längtan efter att bli full, känner inte för det helt enkelt. Orkar dessutom inte med ångesten efter att ha gjort bort mig i sociala sammanhang. För mig har det varit stora framsteg sedan jag började min tråd. Det hjälper mig att skriva en ärlig dagbok. Ska tom vara så ärlig att jag tillstår att dottern inte var nöjd med mig igår.....heller...Får nog ta mig ett hack till när hon är med. Men ikväll gäller det....

Flärpen

Jag är som du, har dragit ner betydligt på A sedan jag började skriva här. Drack 3 (eller max 4) glas vin igår, gick och la mig kl 23 och vaknade kl 8 på gott humör :). Trevlig middag och allt funkade fint, nu är den flaskan slut så inget A idag och det känns skönt. Ett vanligt normalt drickande är målet och jag skötte det snyggt igår. Glad för dig och mig!

Hade skitkul på festen igår! Drack men blev inte full! Dansade och snackade med folk! Inga minnesluckor och var inte kvar till sist. Bara en sådan sak att jag nu har varit vaken en timme och kommer att ha en skön söndag. Förr hade jag sovit halva dagen och haft världens ångest. Haft minnesluckor efter att ha snackat en j-a massa skit, bla om mina alkoholproblem....

HelenaN

Härligt att du hade en kul kväll med lagom av A!
Ha en bra söndag!

Måndag morgon. Känner mig nöjd och svspänd. Ingen ångest eller A-sug. Tar en antabus för säkerhets skull. Då behöver jag inte ens fundera på A och kan helt enkelt inte ge efter för ett eventuellt sug.

Vändningen

Hur fungerar det där med antabusen för dig? Påverkar den ditt sug också? För att du vet att dricker du något ikväll så kommer du må skit på riktigt? Har inte läst på om halveringstider och annat och hur snabbt den verkar samt hur snabbt den går ur kroppen. Skönt att du fixade en, vad som verkar med dina mått, ha varit en riktigt lyckad helg! Ha världens bästa måndag nu!

idag ska jag beställa tid hos läkaren och börja med antabus. Det verkar vara enda chansen att komma ur mitt missbruk. Har du hållit på länge? För ett par år sedan gick jag också till vårdcentralen frivilligt ett par gånger i veckan för att få min tablett, och det funkade bra ett antal veckor. Men först måste jag be läkaren ta prover så inte levern är i för dåligt skick. Hu, måtte jag inte gått för långt. Mår som vanligt riktigt skit halva dagen, men nu djävlar ska det blir ett slut på det! Längta också efter att inte ens behöva fundera på A utan ägna mig åt bättre saker.

Påverkar suget så tillvida att man inte KAN dricka A utan att bli riktigt, riktigt sjuk. Tar jag en antabus på måndagmorgonen kan jag dricka måttligt på torsdagen. Det funkar ypperligt för mig. Man är ju inte sugen på A på måndag morgon utan har goda föresatser så då gäller det att passa på.

Vändningen

Intressant att det sitter i så pass länge ändå. Får se om jag väljer att ta till medicinsk hjälp, men inte omöjligt att jag väljer SSRI först och främst.